תיעוד ממצלמות האבטחה בטורקיה

תיעוד חדש ממצלמות האבטחה באיסטנבול שהתפרסם בכלי התקשורת בטורקיה מראה כיצד צוותי החיסול האיראניים עקבו אחר התיירים והדיפלומטים הישראלים. למשימות המעקב הם יצאו בזוגות, או לבד – ברגל, במוניות ובאופנוע.
3 צפייה בגלריה
החשודים האיראנים
החשודים האיראנים
החשודים האיראנים
בתמונות הם נראים בשדה התעופה, וכן כשהם עוקבים אחר הישראלים – מיד אחרי שזיהו אותם. בין היתר האיראנים תועדו עוקבים אחר הישראלים במלון ברובע בייאואולו, סביב הכיכר המרכזית טקסים ובמקומות אחרים.
האיראנים התחזו לתיירים, אנשי עסקים וסטודנטים. כמה מהם נכנסו לטורקיה עם דרכונים מזויפים והשתמשו בכלי רכב שונים, כדי להקשות על המעקב אחריהם. אבל המודיעין הטורקי עקב אחריהם מהרגע שבו נכנסו למדינה, עד למעצרם.
3 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
3 צפייה בגלריה
החשודים האיראנים
החשודים האיראנים
הדרכונים המזויפים ששימשו את האיראנים
במהלך החיפושים בכתובות שבהן שהו נמצאו שלושה אקדחים, שלושה משתיקי קול, שני לייזרים, 42 כדורים, סמים מסוגים שונים, שישה דרכונים מזויפים, כסף מזומן וחומרים דיגיטליים שונים.
בפגישה עם לפיד לפני שלושה חודשים לאור שיתוף הפעולה בין המדינות אמר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו כי "לא נאפשר טרור בארצנו", ולפיד הודה לממשלה הטורקית על הצלת חיי הישראלים. "היינו בקשר קרוב עם לפיד בנוגע לאיומי טרור נגד ישראלים, וגם שיתוף הפעולה המודיעיני בין המוסדות שלנו המשיך", אמר צ'בושולו. "לא נרשה לטרור להגיע לארצנו, ואני מקווה שהמסר לטרוריסטים עבר".
לפיד, שהיה אז שר החוץ, אמר לצ'בושולו כי "אנחנו מלאי הכרת תודה לממשלת טורקיה על הפעילות המקצועית והמתואמת. מאחורי הנסיונות האלה עומדת איראן. המודיעין אינו מוטל בספק. לא מדובר רק בנסיונות לרצח של תיירים ישראלים חפים מפשע, אלא גם בהפרה ברורה של הריבונות הטורקית בידי הטרור האיראני, אף מדינה לא צריכה לסבול טרור על אדמתה. אנו בטוחים שטורקיה תדע איך להגיב לאיראן על הדבר הזה. ישראל לא תשב בחוסר תגובה מול ניסיונות לפגוע בישראלים - בישראל וברחבי העולם".