בתאונה קשה שהתרחשה בירושלים בחמישי האחרון, נפצע ילד בן 10 באורח בינוני מפגיעת רכב פרטי בצומת הרחובות חטיבת הראל וארץ חפץ שבעיר. בתיעוד של התאונה שהגיע לידי ynet, נראה הילד חוצה את מעבר החצייה באור אדום - ונפגע על-ידי רכב שחצה את הצומת בירוק. הילד פונה לבית החולים כשמצבו הוגדר בינוני. כעת, מצבו יציב, והוא סובל משבר ברגל וממכות יבשות. הורי הילד אישרו את פרסום תיעוד התאונה, כפי שנקלטה במצלמת הדרך של אחת מהמכוניות שעמדו ברמזור. צפו בתיעוד החריג:
סרטון הפגיעה בבן ה-10 בירושלים, שנפצע באורח בינוני
(צילום: באדיבות אור ירוק)

עמנואל, בעל הרכב שמצלמת הדרך שלו תיעדה את התאונה, סיפר: "עצרתי במעבר החצייה לפני הפנייה שמאלה, ושני ילדים הגיעו אל מעבר החצייה. ראיתי אחד מהם שם את הכיפה שלו בפה והבנתי שהוא מתכוון לחצות את הצומת. ראיתי במראה את הרכב מגיע מצד ימין ואת הילד רץ. צפרתי לו במטרה שיעצור, אבל הוא המשיך לרוץ והרכב שהגיע ונסע בירוק לא הספיק לעצור - ופגע בו. נהג הרכב שפגע בילד כנראה היה חובש מתנדב של איחוד הצלה, כי היה לו תיק עזרה ראשונה בתא המטען. הוא מיד יצא והגיש עזרה רפואית לילד. האמבולנס הגיע תוך שתי דקות ופינה אותו".
"רק בשבת האחרונה ישבתי עם הילדים שלי והסברתי להם כמה חשוב לחכות במעבר החצייה ולא לרוץ בכביש. תמיד עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים עצמם. חשוב מאוד לדבר עם הילדים - בעיקר באותן שכונות של חרדים שיש בהן הרבה מאוד ילדים קטנים", הוסיף עמנואל.
1 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בין אורים לאופקים
תאונת דרכים קטלנית בין אורים לאופקים
תאונת דרכים קטלנית בדרום. מתחילת השנה נהרגו כבר 16 ילדים בכבישים
(צילום: הרצל יוסף)
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", התייחס למקרה, ואמר: "במזל גדול התאונה הזו הסתיימה בפציעה בלבד. בשבוע שעבר בני הנוער יצאו לחופש הגדול ובעוד שבוע יצאו גם הילדים. החופש הגדול והקיץ הם תקופה שבה הסכנה להיפגעות ילדים בתאונות דרכים היא גדולה בהשוואה לשאר חודשי השנה. ילדים רבים ישוטטו בכבישים, לעיתים חסרי מעש, והם עלולים להתפרץ לכביש בהיסח הדעת".
"האחריות לרסן ולמתן את מהירות הנהיגה היא גם של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם של העיריות - בייחוד באזורים מרובי ילדים כמו גני שעשועים, פארקים, מתנ"סים וריכוזי הסעות של קייטנות. ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים ועלולים לטעות בשיקול הדעת. אם נתאים את התשתית כך שכלי רכב לא יוכלו לנסוע מהר בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים - נקטין באופן משמעותי את הסיכון שלהם להיפגע בתאונות דרכים", הוסיף יעקב.
מתחילת השנה נהרגו 225 אנשים בתאונות דרכים, עלייה חדה של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - ושיא של 20 שנה. 16 מתוך ההרוגים השנה היו ילדים עד גיל 14. על-פי נתוני עמותת "אור ירוק", שנת 2023 הייתה השנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במותם של ילדים בתאונות דרכים, בה נהרגו 35 ילדים עד גיל 14 לעומת 29 ילדים בשנת 2022 – עלייה של 21%. בכל שנה נהרגים בממוצע 30 ילדים בתאונות דרכים, 2,475 ילדים נוספים נפצעים ומתוכם 228 נפצעים באורח קשה.