2 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
פרופ' מנחם אלקלעי. "שאפו לכל הנשים"
( מתוך אתר שיבא)
חרף 20 תלונות בגין עבירות מין שהצטברו במשטרה נגד הגינקולוג פרופ' מנחם אלקלעי, החליט לאחרונה בית משפט השלום בתל אביב להרחיק אותו מעבודתו ל-30 יום בלבד. בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות דחה השופט אור ממון את בקשת המשטרה להרחיקו ל-60 יום לפחות, וקבע שיש להסתפק בשלב זה בחודש אחד. ההרחקה, שצפויה להסתיים באמצע פברואר, כוללת הן את עבודתו בשירות הציבורי והן במרפאות פרטיות. לאחר מכן עשויה המשטרה לבקש מבית המשפט להאריך את ההרחקה.
בחודש שעבר נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" עדויותיהן של 35 נשים בסך הכל שנפגעו על ידי פרופ' אלקלעי ותיארו אותו דפוס פעולה שלו. למרות זאת, ואף שהושעה מעבודה בבתי חולים ציבוריים, הוא המשיך לעבוד כרגיל ולטפל בנשים באופן פרטי בקליניקות שלו ברמת גן ובמודיעין.
את התלונות נגד פרופ' אלקלעי, אורוגינקולוג בכיר מבית החולים שיבא, הגישו נשים שטופלו אצלו לאורך עשרות שנים, וחלקן הגיבו בכעס ואכזבה להחלטה של השופט ממון. רות (שם בדוי), שתלונה שהגישה בעבר נגד פרופ' אלקלעי נסגרה ונפתחה מחדש לאחרונה רק בעקבות ערר שהגישה, אמרה היום (ג') בשיחה עם ynet: "עכשיו כשיש כבר 20 תלונות אף אחד לא יכול להגיד שלא היה פה שום דבר ושזו רק אישה אחת מוזרה שמדמיינת. שאפו לכל הנשים האלה".
2 צפייה בגלריה
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
(צילום: מוטי קמחי )
דצמבר האחרון: ריאיון עם חושפת הפרשה
(צילום: משי בן עמי)

עם זאת היא הוסיפה: "יש לו עורכי דין טובים, אחרת לא ברור איך הסכימו לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולהרחיק אותו ל-30 יום בלבד. מה יהיה פה בסוף? יסגרו את זה בנזיפה? אני לא רגועה עדיין כי הבן אדם לא עצור. אמרו לי שהרבה מהתיקים האלה נסגרים בעסקאות אבל אני מקווה שזה יגיע לבית משפט ויסתיים בעונש מאסר. אני מקווה שלנשים שהתלוננו לא יהיה קשה להגיע להעיד. אני אעיד אם יהיה צורך. אני רוצה שהוא יהיה בכלא על הפשע שהוא ביצע, וכמובן שלא יעסוק במקצוע הזה יותר".
יעל (שם בדוי), נפגעת נוספת, תקפה גם היא את ההחלטה של בית המשפט: "יש 20 תלונות אז למה הדיון בדלתיים סגורות? למה מגינים עליו? אני מאוד מקווה שימוצה הדין עם הפושע הזה שעכשיו מתחבא מאחורי תירוצים כמו 'לא הבינו אותי' או 'רק עשיתי את התפקיד שלי'".
ענת, שהתלוננה גם היא על ידי פרופ' אלקלעי, הוסיפה: "היחס של מערכת האכיפה והמשפט אמור להביע חוסר סובלנות למקרי ניצול. אני מרגישה חוסר אכפתיות כלפיי וכלפי המקרים האחרים. הייתי רוצה שכל אדם שמחליט בתיק כזה ידמיין את עצמו או את בתו או נכדתו בסיטואציה כזו ויבין את התחושה של שבירת אמון בפעולה בסיסית של בדיקת רופא. אני כבר חוששת מרופאים אחרים בתחום. לדעתי רופאי נשים צריכים להשתתף במחאה ולהוקיע אנשים שמנצלים מצב רגיש שכזה להטרדה מינית".
עד כה לא התקבלה תגובת דוברות הנהלת בתי המשפט להחלטה להסתפק בהרחקה של 30 יום.