שלושת קברניטי המלחמה – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ – מסרו הערב (יום ג') כל אחד בנפרד הצהרה לעיתונות, במקום למסור את ההצהרות יחד, אף שכולם נשאו את דבריהם מהקריה בתל-אביב. גלנט וגנץ אפשרו לכתבים לשאול אותם שאלות, בעוד נתניהו מסר הצהרה בלי לקבל שאלות – ובלי עיתונאים.
ראש הממשלה נתניהו, הערב
(צילום: לע"מ)

כעת מתברר כי בימים האחרונים פנתה לשכתו של השר גנץ כמה פעמים ללשכת ראש הממשלה והציעה לקיים מסיבת עיתונאים משותפת במלאות חודש למלחמה. לשכת רה"מ התנגדה למסיבת עיתונאים עם שאלות, ולמעשה הביאה לגניזת האפשרות לאירוע משותף.
בסופו של דבר בשעה 11:00 בבוקר זימנה לשכת גנץ את הכתבים להצהרה שימסור בשעה 18:30, ושאחריה יענה על שאלות עיתונאים. בסביבות 11:40 יצאה הודעה דומה מלשכת שר הביטחון, ובה זומנו הכתבים למסיבת עיתונאים ב-19:00. בערב הודיעה לשכת נתניהו שראש הממשלה ימסור הצהרה לתקשורת ב-19:45.
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
1 צפייה בגלריה
בני גנץ, בינימין נתניהו, יואב גלנט
בני גנץ, בינימין נתניהו, יואב גלנט
לשכת רה"מ: "גם אנחנו מעדיפים לעשות הצהרות ביחד". גנץ, נתניהו וגלנט
(צילום: יואב דודקביץ, דנה , אלכס קולומויסקי)
גורמים שהיו מעורבים בעניין אמרו כי מאחורי הקלעים עלו כמה הצעות לקיום מסיבת עיתונאים משותפת, אך כל אחד מהשלושה התחמק מסיבותיו הוא. "בסופו של דבר כל אחד עשה מה שהוא רוצה – וחבל", אמרו, "זה לא המסר שרוצים להעביר לציבור".
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "גם אנחנו רוצים ומעדיפים לעשות הצהרות ביחד. הפעם זה לא הסתדר בגלל הלו"ז של ראש הממשלה, שהיה באירועים בשטח היום. עשינו הצהרות ביחד, ונעשה הצהרות ביחד".