צפו במשדר הבוקר

אלפי בני אדם, ובהם לפחות שבעה שרים וח"כים רבים, צפויים להשתתף היום (שני) בצהריים בצעדת ענק למאחז הבלתי-חוקי אביתר. הצעדה, שתתחיל באזור צומת תפוח בסביבות השעה 12:00 ותימשך עד לכניסה לאביתר, מתקיימת על רקע שורת הפיגועים בתקופה האחרונה ביישובים ביהודה ושומרון ובלב הארץ. האירוע ייערך תחת אבטחה כבדה לנוכח ההסלמה הביטחונית.
היום, ובעקבות הנחיית שר הביטחון גלנט, יחל צה"ל לתגבר את כוחות המשטרה במחוז המרכז. חיילים, בהיקף של פלוגת הכשרה, יסיירו ברחובות הערים.
לפנות בוקר תועדו כוחות צה"ל נכנסים לשכם, והחלו חילופי אש בין הכוחות לחמושים במחנה הפליטים אלעין. ארבעה מבוקשים נעצרו בפעילות, וביציאה מהעיר נפתחה אש לעבר שני כלי רכב צבאיים. קצין ולוחם צה"ל נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. לפי הסהר האדום, 13 פלסטינים נפצעו בעימותים.
חילופי האש במחנה הפליטים בשכם

2 צפייה בגלריה
צעדת ימין בצומת תפוח כנגד השתלטות הערבים על השטחים
צעדת ימין בצומת תפוח כנגד השתלטות הערבים על השטחים
צעדה בעבר בצומת תפוח
(צילום: אריק מרמור)
2 צפייה בגלריה
ההזמנה לצעדה מצומת תפוח לאביתר בחול המועד פסח
ההזמנה לצעדה מצומת תפוח לאביתר בחול המועד פסח
ההזמנה לצעדה מצומת תפוח לאביתר בחול המועד פסח
הצעדה לאביתר, שמאורגנת על ידי אנשי תנועת המתנחלים נחלה שפועלת ליישוב "ארץ ישראל השלמה" ועוסקת בהקמת מאחזים ביהודה ושומרון, נחשפה לראשונה ב-ynet. בין היתר יגיעו לצעדה רבנים, אישי ציבור והשרים בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, אורית סטרוק, מיכאל מלכיאלי, יצחק וסרלאוף, עמיחי אליהו ומאי גולן.
המארגנים הודיעו כי מסלול הצעדה יותאם לעגלות במטרה למשוך כמה שיותר אנשים, כולל משפחות, כדי להשתתף בצעידה בחול המועד. בצעדה צפויות להשתתף גם משפחות של מפוני ההתנחלות שא-נור בצפון השומרון, שנהרסה במסגרת תוכנית ההתנתקות. יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, צפוי לצעוד גם הוא ולנטוע עץ במקום. הצעדה מתקיימת באישור של צה"ל, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס והמשטרה.
אחרי הפיגוע בפברואר בעיירה הפלסטינית חווארה, שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, ניסו המתנחלים ליישב את המאחז. שעות אחרי הפיגוע הם נכנסו לגבעה והתיישבו בה. יממה לאחר מכן הגיעו כוחות מג"ב ופינו את המתנחלים מהמקום, אבל גם לאחר מכן ניסו מאות צעירים לעלות לגבעה. צה"ל עיבה מאז את כוחותיו במאחז ומנע כל העת כניסת מתנחלים לשטח.
ליאו די בהלוויית בנותיו: "איך אסביר ללוסי על שתי המתנות הנפלאות שלנו שהחזרנו, מאיה ורינה"
(צילום: גבי ניומן)

שלשום שר הביטחון גלנט החליט על תגבור כוחות נוסף באוגדת יהודה ושומרון בעקבות פיגועי הירי והדריסה שאירעו שלשום בבקעה ובטיילת בתל אביב, שבהם נרצחו האחיות רינה ומאיה די, והתייר האיטלקי אלסנדרו פאריני.
גלנט החליט גם להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי. משמעות הטלת הסגר היא שפלסטינים לא יוכלו להגיע לתפילות באל-אקצא בימים הקרובים. המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש רמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.