הגשר בין קרים לרוסיה קרס חלקית: "משאית תופת התפוצצה"

פיצוץ עז אירע הבוקר (שבת) בגשר קרים, שמחבר בין רוסיה לבין חצי האי שאותו היא סיפחה מאוקראינה ב-2014. הרשויות ברוסיה מסרו כי לפי החשד משאית ממולכדת התפוצצה בגשר, והפיצוץ הביא להתלקחותן של שבעה מכלי נפט שנישאו על ידי רכבת. בעקבות זאת, הגשר קרס באופן חלקי. באוקראינה חגגו בכירים את פיצוץ הגשר ורמזו לאפשרות שהיא זו שעומדת מאחורי פעולת החבלה – אבל נזהרו מלקחת אחריות פומבית וישירה.
תיעוד הפיצוץ בגשר

מבוקש נעצר בג'נין, שני מחבלים נהרגו מאש צה"ל

כוח משותף של צה"ל, שב"כ ומג"ב עצר הבוקר מבוקש בפעילות טרור במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפעילות, שבה כיתרו הלוחמים את ביתו, פתחו לעברם חמושים פלסטינים באש, ואלו השיבו בירי. שעה קלה לאחר מכן דווח כי הכוחות יצאו ממחנה הפליטים, יחד עם המבוקש שנעצר, פעיל הג'יהאד האיסלאמי בשם סאלח סמיר אבו זינה, בן 25. העובדה שמעצרו נעשה לאור יום מעידה ככל הנראה על מרכזיותו של אותו פעיל. במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו כי בחילופי האש נהרגו שני מחבלים ונפצעו עוד 11.
פעילות צה"ל בג'נין, הבוקר
(צילום: דובר צה"ל)


אתמול נהרגו שני פלסטינים תוך שעתיים בעימותים עם צה"ל ביהודה ושומרון. סמוך לשעה 17:00 דיווחו הפלסטינים כי עאדל דאוד, בן 14 מקלקיליה, נורה למוות בעימותים עם צה"ל באזור מגוריו. בצה"ל אמרו שדאוד השליך בקבוק תבערה לעבר חיילים, והם השיבו לעברו באש - וזוהתה פגיעה. כשעתיים לאחר מכן דיווחו הפלסטינים על מותו של הדי לדאדווה, בן 18, בעימותים מצפון לרמאללה - ובתיעוד מהמקום נראים חיילים ופלסטינים מתעמתים מעל האלונקה שבה שכב פצוע אחר. בהמשך פרסם צה"ל תיעוד נגדי, שבו נראים הלוחמים מפנים את הפצוע באלונקה לצד אנשי הסהר האדום.

שגריר ארה"ב: "ישראל נכנעה מול חיזבאללה? מגוחך"

בהצהרה חריגה יחסית דחה שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס את טענותיו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ולפיהן טיוטת ההסכם שגובשה במשא ומתן מול לבנון על הגבול הימי היא בגדר "כניעה לחיזבאללה". בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות היהודית (JTA), אמר ניידס כי מדובר בטענות "מגוחכות" – וטען שנתניהו עצמו תמך בעבר בהסכם דומה למדי לזה שכעת מקווה לאשר ראש הממשלה יאיר לפיד, אם כי הסיכויים לכך פחתו משמעותית בעקבות דרישות חדשות שהעלו בביירות, דרישות שאותן דחה לפיד.
4 צפייה בגלריה
שגריר ארה"ב טום ניידס
שגריר ארה"ב טום ניידס
שגריר ארה"ב טום ניידס
(צילום: עמית שאבי)

שבועיים לאחר שנפצע בפיצוץ רכב: נקבע מותו של בן 26 מעכו

בית החולים לגליל בנהריה עדכן בצהריים כי נקבע מותו של אמיר סעדי, בן 26 מעכו, שנפצע באורח אנוש מפיצוץ רכב בעיר מגוריו לפני שבועיים. בבית החולים מסרו כי מאז הגעתו למרכז הרפואי, ולאחר שעבר ניתוח מציל חיים, סעדי אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם - אך כעת נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
4 צפייה בגלריה
אמיר סעדי
אמיר סעדי
אמיר סעדי

נרצח ביריות - שנה אחרי שקרא להפסקת האלימות עקב רצח בנו

מאמון רבאח (48) מג'דיידה-מכר נרצח אתמול אחר הצהריים ביריות ביישוב שבו התגורר. הוא פונה תחילה לבית החולים בנהריה, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר היורים, ובין היתר נבדק החשד שהירי קשור לרצח של וסים כיאל (18) מג'דיידה-מכר, שנורה למוות לפני ארבעה ימים בפארק בנהריה. מאמון הוא אביו של ויסאם רבאח (20), שנרצח ב-1 בינואר 2021, כשגם אז החשד היה שנורה בעקבות "נקמת דם" בין המשפחות כיאל ורבאח.
4 צפייה בגלריה
מאמון רבאח
מאמון רבאח
מאמון רבאח עם תמונת בנו
(צילום: גיל נחושתן)

רוכבת אופניים נפצעה קשה מפגיעת רכב בכביש 4 בדרום

רוכבת אופניים בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה מפגיעת רכב בכביש 4 לדרום, סמוך לצומת סילבר. נהג הרכב הפוגע נמלט והוא נמצא בהמשך נטוש סמוך לאחר היישובים בדרום. המשטרה מסרה בהמשך כי הצליחה להתחקות אחר מסלול הבריחה של החשוד, תושב הפזורה הבדואית בנגב בשנות ה-20 לחייו, והוא נעצר ברכב אחר סמוך לצומת שוקת - במרחק של כשעת נסיעה מאזור התאונה. לפי החשד הנהג נמלט בעזרת קרוביו, שהגיעו לאסוף אותו אחרי שנטש את רכבו ואז כאמור נתפס ברכב אחר.

אליפות העולם בג'ודו: בוטבול ונלסון-לוי הפסידו בקרב על הארד

אליפות העולם בג'ודו שנערכת בטשקנט, אוזבקיסטן, נכנסה היום ליום התחרות השלישי, והמשלחת הישראלית טרם זכתה במדליה. תמנע נלסון-לוי וטוהר בוטבול הפסידו בשלב חצי הגמר ולאחר מכן הפסידו גם בקרב על הארד. עידו לוין היה מעורב בתקרית פוליטית לאחר שניצח יריב סעודי וזה סירב ללחוץ את ידו.
4 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
נלסון-לוי
(צילום: EPA)

התחזית: ירידה בעומס החום, ייתכן גשם בתחילת השבוע

מחר ומחרתיים הטמפרטורות יוסיפו לרדת, ובימים האלה אף ייתכן גשם קל, בעיקר בשעות הבוקר בצפון ובחוף. בהרים יהיה קריר בשעות הערב ותורגש הקלה משמעותית בעומס החום ברחבי הארץ. באמצע השבוע ייתכן שיתחמם מעט.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 15, תל אביב 22, חיפה 21, צפת 15, קצרין 18, טבריה 20, נצרת 18, עפולה 19, בית שאן 20, לוד 20, אשדוד 20, עין גדי 25, באר שבע 18, מצפה רמון 16, אילת 24.