עורכי דינו של אביטל לאחר הגשת כתב האישום
(צילום: עידו ארז)

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, כשבועיים לאחר שהוסגר מהולנד לישראל. מעצרו של אביטל הוארך עד להחלטה אחרת בעניין.
עורך דינו של אביטל, ששי גז, אמר בתחילת הדיון בבית המשפט כי "אנחנו לא יכולים לטעון משום שאין לנו את הראיות. אני מבקש דחיה כדי לטעון נגד הראיות שאנו כופרים בהן מכל וכל, ומבקש לשחרר את הנאשם". גז הוסיף כי "אביטל יצא מהארץ כדין. היו נגדו 30 תלונות והמדינה רעשה, כל יום עוד תלונה ועוד תלונה. המעצר הזה הוא קישוט ללחץ ציבורי ואין בו היגיון".
2 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
סנגורו הנוסף של אביטל, שרון נהרי, ציין כי "אני חולק על כך שיש עילה למעצר אביטל בשל מסוכנות. מדובר בשני אישומים מאירועים שקרו לפני המון שנים. אני מבקש שחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני. אין שום ראיה או מידע על חשש מפני הימלטות של אביטל".
התובעת שירי פרל התייחסה לדברים וציינה כי "אין באיזוק אלקטרוני לאיין את מסוכנות המשיב. אביטל נהג כאחרון העבריינים, ללא מורא מהחוק. הוא לא אדם נורמטיבי כפי שמנסים להציג כאן. אדם בעל יכולת כלכלית לחיות בחו"ל במשך שנה וחצי ללא פרנסה הוא בעל מסוכנות גבוהה. אביטל יכול לצאת מהארץ בדרכים לא חוקיות, יש לו יכולת כלכלית. יש תיקים נוספים שנמצאים בחקירה. אם תתגבש תשתית ראייתית נפנה לרשויות בהולנד ונבקש צו הרחבה לבקשת ההסגרה שבה התחייבנו לשני אישומים בלבד".
השופטת כריסטינה חילו אמרה כי "הוגשה נגד אביטל בקשה למעצר עד תום ההליכים, הנשענת על עילת מסוכנות והימלטות. אני מורה על מעצרו עד להחלטה אחרת".
הסיבה שרק שתי מתלוננות נכללו בכתב האישום היא שהיה צורך בהגשת כתב אישום לפני בקשת הסגרתו של אביטל מהולנד, וכדי להוסיף אישומים נוספים, או להאשים את אביטל מחדש, יש צורך בהיתר ממערכת האכיפה בהולנד. יתר התלונות עדיין נמצאות בחקירה, אך אביטל לא עומת עדיין עם 24 הנשים האחרות.
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
עו"ד שרון נהרי וששי גז, סנגוריו של אביטל
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול הודיעה היחידה המרכזית במחוז תל אביב שסיימה את חקירת "שלב ההסגרה" בפרשה - ומצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין בשתי המתלוננות, אחת מהן הייתה בת 16 בעת ביצוע העבירה. בגין אלו הוגש נגד אביטל כתב אישום. לפי המשטרה, החקירה בשאר התלונות בפרשה נמשכת, ובכל מקרה בקשת ההסגרה להולנד הוגשה רק בגין שתי תלונות - וכתב האישום בהתאם.
בבקשה למעצרו של אביטל עד תום ההליכים נגדו, ציינו עורכות הדין שירי פרל ורוית שפיר כי "התנהגותו של אביטל, הפועל באופן שחוזר על עצמו, בין היתר באיתור צעירות ברשתות החברתיות או במסיבות, ובמעילה באמון שנתנו בו, מלמדת על מסוכנותו הגבוהה. בחומר הראיות בתיקים הנוספים עולה בבירור כי הוא נהג במשך שנים לתקוף מינית לכאורה צעירות העובדות תחתיו, או כאלה שהיו איתו בקשר מקצועי. כמו כן, הוא נמנע מלחזור ארצה ביוזמתו, למרות שידע שהוא דרוש לחקירה".
מאז הסגרתו ב-3 בינואר נחקר אביטל בין היתר בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ומעשה מגונה בכוח או באיומים. אחרי הסגרתו של אביטל לישראל, הגישו נגדו עוד שתי צעירות תלונות במשטרה בגין עבירות מין.
אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, אביטל עזב את הארץ. 26 תלונות הוגשו נגדו לבסוף, אך רק שתיים מהן הבשילו כאמור לכדי בקשת ההסגרה, שהובילו למעצרו באמסטרדם באוגוסט האחרון.
בחודש שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כשלושה חודשים לפני מעצרו, ולדברי המשטרה התנהל מאז מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.