דובר משרד החוץ של קטאר מאג'ד אל-אנסארי קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים, בה מסר כי המשא ומתן לעסקת חטופים נמשך גם כעת, במהלך חודש הרמדאן, במטרה להגיע להסכם בשיחות בדוחא ובקהיר. בהמשך הוא הסתייג, והודה כי "המצב בשטח מורכב".
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, בנימין נתניהו
יחיא סינוואר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, בנימין נתניהו
נתניהו, סינוואר וראש ממשלת קטאר
(צילום: Mark Schiefelbein/Pool via REUTERS,מרים אלסטר, AP)
אל-אנסארי אמר כי "נמשכים המאמצים ליישום הפסקת אש קבועה בין עזה לישראל. אנחנו אופטימיים". זאת בהמשך להודעת חמאס כי ישראל היא שדחתה את הפסקת האש, לאחר שסירבה להיענות לדרישות חמאס להפסקת אש קבועה, לנסיגת צה"ל מעזה ולחזרת התושבים לצפון הרצועה ללא תנאים.
על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי קטאר איימה לגרש משטחה את בכירי חמאס אם לא ישכנעו את ההנהגה בעזה להסכים לעסקה - אותו הכחישו בדוחא - אמר כי "קטאר כמתווכת לא מפעילה סוג כלשהו של לחץ. אנחנו סומכים על ארה"ב שתלחץ על ישראל". הוא הוסיף כי "קטאר מנהלת תקשורת חיובית עם כל הצדדים כדי להגיע לפתרונות המבטיחים את צמצום ההסלמה והכנסת הסיוע".
מירב גלבוע דלאל, אימו של גיא החטוף בעזה, אמרה היום בריאיון ל-ynet כי "הגעגועים אוכלים אותנו. ברגע שיש עסקה זה קובר אותו יותר בפנים, מבחינת סינוואר בני 20 עד 50 הם חיילים. שני הילדים שלי היו במסיבה, אחד חזר. אני מתפללת ומחכה לניסים".
גם כלתו של יורם מצגר אמרה ל-ynet כי "אין שום מידע חדש. אני מצפה שהממשלה תעשה הכל כדי להחזיר את כולם. לפני חודש וחצי או חודשיים כוחות צה"ל מצאו חולצה עם DNA שלו במנהרה, אבל מאז לא קיבלנו שום מידע שהוא חי".
משפחות חטופים: "הגעגועים אוכלים אותנו. מחכים לנסים"
(צילום: שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, מוזא בנת נאסר אל-מסנד  אמא של אמיר קטאר
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, מוזא בנת נאסר אל-מסנד  אמא של אמיר קטאר
"הכרחי להתייחס לכך שבין החטופים יש 19 נשים". אימו של אמיר קטאר ושרה נתניהו
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images, gettyimages)
אתמול אמר גורם ישראלי כי "בשבוע הקרוב נראה אם עסקת חטופים אפשרית. בתנאים מסוימים אפשר להגיע לשם - אבל זה קשה". הוא הוסיף כי חרף שרטוט הקו האדום של הנשיא ג'ו ביידן, "פעולה ברפיח תקרה. השאלה היא מתי - כי יש כאן מורכבויות רבות".
בישראל העריכו ביום שבת האחרון, לאחר פגישת ראש המוסד דדי ברנע עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, כי עדיין יש סיכוי לפריצת דרך במהלך הרמדאן בכל הנוגע לעסקת חטופים. אתמול בבוקר דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ברנס דן בין השאר באפשרות להגיע להפסקת אש קצרה, שבמהלכה תיסלל הדרך למו"מ. כך או כך, גורמים ישראלים טענו שחמאס מתבצר בעמדתו ולא מעוניין בעסקה.
בתוך כך, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שלחה אתמול מכתב אישי למוזא בנת נאסר אל-מסנד, אימו של אמיר קטאר - לכבוד הרמדאן ובבקשה לסייע בשחרור החטופים. "כאישה לאישה, הכרחי להתייחס לכך שבין החטופים והחטופות יש 19 נשים שסובלות קשיים בלתי נתפסים. הדיווחים על התעללות מינית ואונס הם מחרידים, ואי-אפשר להתעלם או לסבול מעשים כאלה נגד נשים. זוהי קריאה לפעולה שחורגת מגבולות פוליטיים ומדברת על האנושות והערכים המשותפים שלנו", כתבה נתניהו לאימו של האמיר.