תיעוד ממעצר הנאשם ברצח רשא סיתאווי
(צילום: דוברות המשטרה)

היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון פענחה את רצח רשא סיתאווי (30) שנורתה לפני חודשיים למוות בביתה ולעיני בתה בת ה-10 ביישוב מרר בגליל. נידאל דאגר (33) מהיישוב ראמה, הואשם היום (ה') ברצח של סיתוואי. הנאשם מכחיש את המיוחס לו, במשטרה מעריכים כי גורם אחר שלח אותו לבצע את הירי.
מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר: "הצלחה של חוקרי היחידה המרכזית לאסוף די ראיות שמובילות היום להגשת כתב אישום חמור נגד רוצח אכזרי שרוצח אם לעיני בתה הקטנה מוכיחה שוב את העבודה המאומצת והמחויבות המלאה שלנו לפענוח פשעים בחברה הערבית תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו".
5 צפייה בגלריה
 הנרצחת וילדיה
 הנרצחת וילדיה
הנרצחת רשא סיתאווי וילדיה
5 צפייה בגלריה
נידאל דאגר
נידאל דאגר
הנאשם נידאל דאגר
הרצח של סיתאווי, גרושה ואם לשלושה ילדים, אירע ב-25 בנובמבר - אז צוין ברחבי העולם יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, ביולי 2020 התגרשה המנוחה מבעלה, ועברה מהיישוב ראמה עם שלושת ילדיה ליישוב מרר.
בהמשך גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את המנוחה בביתה. דאגר יצא מצימר בכלנית לכיוון ביתה של סיתאווי רכוב על קטנוע ללא לוחית זיהוי, חבוש בקסדה ומחזיק ברשותו באקדח עם תחמושת מתאימה.

המנוחה הסתתרה מאחורי בתה

לפי הפרקליטות, הנאשם עלה במדרגות הבית, דפק בדלת ונכנס פנימה כשעודו חובש את הקסדה. באותה העת היו בבית המנוחה ובתה בת ה-10. דאגר התקרב אל המנוחה שניסתה להימלט ממנו ולהסתתר מאחורי בתה. הוא כיוון לעברה של האישה את האקדח, וירה ממרחק של פחות משני מטרים כדור שפגע בראשה.
לאחר שהתמוטטה ועל מנת לוודא את מותה, התקרב הנאשם אל המנוחה, וירה שני כדורים נוספים ממרחק של פחות ממטר. מותה נקבע בבית על ידי שירותי ההצלה שהוזעקו לזירה. מיד לאחר מכן יצא דאגר מהבית, עלה על הקטנוע ונמלט מהמקום.
במהלך ההימלטות הוא התנגש באוטובוס הסעות של תלמידים, והמשיך במנוסה עד לשטח פתוח בפאתי מרר, שבו הסתיר את הקטנוע. בהמשך הוא העלים את האקדח, הקסדה והמעיל שלבש בזמן הרצח. כתב האישום מייחס לדאגר רצח בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח ונהיגה בזמן פסילה.
5 צפייה בגלריה
חשד לרצח באזור כרמיאל
חשד לרצח באזור כרמיאל
זירת הרצח במרר
רשא סיתאווי נורתה למוות בביתה במרר שבגליל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

צוות חוקרי מחלק הרצח של משטרת מחוז הצפון אסף מצלמות ונתונים תוך כדי שימוש באמצעים טכנולוגיים, וגבה עשרות עדויות. במהלך החקירה הצליחו בלשי היחידה המרכזית של מחוז צפון להתחקות אחר הנאשם ברצח ועצרו אותו כשבוע לאחר הירי הקטלני בשטח מיוער בעת שניסה לצאת משם עם הקטנוע שאותו הסתיר.
מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת, ובמקביל המשיכו חוקרי המשטרה לאסוף ראיות לקראת הגשת כתב האישום הנאשם לא מודה במעשה. בשלב מסוים עצרה המשטרה חשודים נוספים, בהם גם הגרוש של המנוחה, אולם הם שוחררו.
5 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה הנרצחת כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
פוסט שהעלתה הנרצחת כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
פוסט שהעלתה סיתאווי כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
לאחר גירושיה, החליטה סיתאווי לצאת לדרך חדשה כדי להצליח לפרנס את שלושת ילדיה שנשאו איתה. לפני כשנה וחצי היא פתחה מכון יופי במרר וקראה לו "בנות סוכר". העסק הצליח והתפתח עד שהפך להיות אחד מהמוכרים ביותר באזור הגליל.
חודש לפני הרצח שינתה המנוחה תמונת פרופיל ברשתות החברתיות וכתבה: "תמשיכי להפיץ אור ושמחה. תמשיכי להיות מאושרת ויפה. תמשיכי להיות את". כמה ימים לפני שנורתה למוות, הספיקה סיתאווי לפרסם את העסק שלה: "חזרתי עם מוטיבציה טובה כדי שתצאי ממני מרוצה". עוד התברר כי רבע שעה לפני הרצח היא פרסמה סטורי אחרון: "מחיקת איפור קבוע. תוצאות כבר מהמפגש הראשון. הבחירה הנכונה ב'בנות סוכר'".
5 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה הנרצחת חודש לפני הרצח
פוסט שהעלתה הנרצחת חודש לפני הרצח
פוסט שהעלתה הנרצחת חודש לפני הרצח

קרובת משפחה סיפרה לאחר היוודע הרצח: "הילדים שלה מאוד קשורים אליה. הם שואלים 'מתי היא תחזור אלינו? רוצים לישון לידה. לא נלך למיטות עד שהיא תחבק אותנו'. אני לא יודעת איך להתמודד עם מצב כזה. הילדים איבדו את היקרה שלהם".
חברה שלה הוסיפה אז: "תמיד אני מדברת איתה. היא ממש שומרת על עצמה ועובדת בשביל ילדיה הקטנים. נכון שהיא התגרשה מבעלה, אבל לא שמעתי ממנה שהיא הייתה מאוימת. היא הייתה אומרת לי 'אני שמחה ורוצה לעשות הכול למען הילדים. אני נאבקת בשבילם ומה שהם רוצים אני מוכנה להביא להם בלי להסס'".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.