2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לקראת המראה לביקור בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לקראת המראה לביקור בצרפת
ייאלצו לוותר על דרישותיהם למטוס מרווח יותר. נתניהו ורעייתו שרה בחודש שעבר
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
משרד ראש הממשלה החליט לפתוח באופן מיידי מכרז לטיסות רשמיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופמלייתו באמצעות חברות תעופה ישראליות נוספות מלבד אל על - לרבות לטיסתו הקרובה לרומא ביום חמישי הקרוב. כך נודע הערב (יום א') ל-ynet.
ההחלטה התקבלה על רקע הקושי לגייס צוות אוויר לטיסה הזו מצד אל על. במשרד רה"מ מכחישים אמנם שהיה קושי כזה, אבל גורם שם הביע זעם על "התנהלות מחפירה" לכאורה מצד אל על. שרת התחבורה מירי רגב כבר הודיעה היום שבכוונתה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להטיס את נתניהו ומשפחתו בטיסות עתידיות, אם כי היא לא ציינה שהדבר התאפשר גם לטיסה הקרובה ברומא. יצוין כי בארקיע ובישראייר אמרו כי טרם התקבלה פניה ממשרד ראש הממשלה או משרד התחבורה בנושא.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 777 של אל על
מטוס בואינג 777 של אל על
מטוס בואינג 777 של אל על
(צילום: זהר עזר)
במידה וארקיע או ישראייר יזכו במכרז, נתניהו ורעייתו ייאלצו לוותר על בקשתם לטוס במטוס מדגם בואינג 777, ולעבור למטוס קטן יותר: איירבס 320 בישראייר, ובארקיע איירבס 321 או דגם קטן אף יותר, אמברייר.
גורם המעורה בפרטים אמר ל-ynet: "על פי רוב, יש למשרד ראש הממשלה דרישה של מושבי ביזנס או מושבים שהופכים למיטה, והתנאים האלו תמיד לא מאפשרים לישראייר או ארקיע לבצע את הטיסה. אלא אם יוותרו על הדרישה הזאת - רק אל על יכולה לבצע את הטיסה".
גורם המקורב לשרת התחבורה רגב ציין כי "השרה מרוצה שהמלצתה להוציא את טיסות ראש הממשלה למכרז בין כלל החברות הישראליות התקבל בחיוב אצל נתניהו". מאז הפרסום התנהלו שיחות מאחורי הקלעים בין גורמי הממשלה לחברות השונות, כאשר הדרישות המסתמנות הן שהמטוס שיטיס את ראש הממשלה יהיה רחב ידיים, בעיקר בשל דרישות ביטחוניות.
על רקע הקושי לגייס צוות לטיסה, מחברת אל על נמסר כי הוא נובע בין היתר מ"מיעוט טייסים כשירים בצי 777. אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר. לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".
השתתף בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין