שיגור טילים בליסטיים במסגרת התרגיל באיראן

ברקע התפשטות זן האומיקרון של מגפת הקורונה אישר אתמול (יום ו') אחר הצהריים קבינט הקורונה את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר, והתקנות החדשות ייכנסו לתוקף ביום שני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. לפי התקנות, קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול; כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, ודוכני המזון יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק ולא תתאפשר בהם ישיבה.
התו הירוק לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים כגון חנויות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנויות אופטיקה, חנויות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).
כשני מיליארד נוצרים ברחבי העולם חגגו אמש את חג המולד המציין את הולדת ישו. בלילה נערכה מיסת חצות המסורתית של האפיפיור פרנסיסקוס בבזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן. בבית לחם, עיר הולדתו של ישו, נערכו חגיגות צנועות הפעם, בהשתתפות של כמה מאות בני אדם בלבד, על רקע סגירת השמיים לתיירים לישראל.
1 צפייה בגלריה
קורונה לקראת חג המולד ב אנטוורפן בלגיה
קורונה לקראת חג המולד ב אנטוורפן בלגיה
חג המולד באנטוורפן, בלגיה
(צילום: AP)
חגיגות חג המולד מתקיימות ברחבי העולם בפרופיל נמוך בעקבות ההתפשטות המהירה של האומיקרון, ובערים הגדולות כבר נערכים למועד החשוב הבא: חגיגות השנה האזרחית החדשה. ערים רבות, בהן ברלין, לונדון, פריז ורומא, הודיעו על ביטול אירועים שתוכננו ל-31 בדצמבר. בערים אחרות, כמו ניו יורק, האירועים בשלב זה רק יצומצמו. בגרמניה, שם הודיעו בבוקר על עלייה של יותר מ-22 אלף מקרים מאובחנים של קורונה ועוד 157 מתים מהנגיף ביממה האחרונה, ייכנסו לתוקף ב-28 בדצמבר הגבלות מחמירות שנועדו למנוע אירועים המוניים בערב השנה החדשה או בימים שלפניו.
נמשכים חילופי המסרים המאיימים בין איראן לישראל, והפעם הם מלווים בשיגור טילים בליסטיים: משמרות המהפכה של איראן שיגרו אתמול 16 טילים בליסטיים, ביומו החמישי והאחרון של התרגיל הצבאי "הנביא הגדול", שנערך בדרום המדינה ובמימי המפרץ הפרסי. בסוכנות הידיעות "אירנ"א" דווח כי הטילים ששוגרו הם עימאד, גאדר, סג'יל, דזפול וזולפאגר, לטווחים של 300 עד 2,000 ק"מ. הטילים לטווח קצר ובינוני יכולים לפי האיראנים להגיע לישראל ולבסיסי ארצות הברית באזור.
הירי ביישוב לקיה בנגב

במהלך חילופי אש בין עבריינים ביישוב הבדואי לקיה בנגב חדרו בלילה קליעים לביתו של פרופ' ג'יהאד אל-סאנע, מחלוצי ההייטק בחברה הערבית בכלל ובמגזר הבדואי בפרט. באותה שעה בני המשפחה לא שהו בבית. פרופ' אל-סאנע צילם סרטון שתיעד את פגיעת הקליעים בחלון, בקירות ובדלתות פנימיות. "לאן אנחנו עוד צריכים להגיע?", תהה.
מאות אלפי ישראלים יצאו לטייל בשבת בטבע ולנצל את מזג האוויר הנעים שהגיע אחרי המערכת החורפית "כרמל". אלפים הגיעו לאתר החרמון המכוסה שלג אף שעונת הסקי עוד לא נפתחה, ובמקום נרשמו הפקקים והתורים הרגילים. עוד לפני הצהריים ארכה ההגעה ממג'דל שמס לאתר כמעט שעה.
מטיילים בשבת שאחרי הגשם
(צילום: אביהו שפירא, משה מזרחי, דרור ברון רט''ג, אורי קייזר רט''ג, שרית פאלאצי רט''ג, שלומית שביט רט')

שיגור טלסקופ החלל ג'יימס ווב
(צילום: נאס"א)

עידן חדש בחקר החלל: טלסקופ החלל המשוכלל ג'יימס ווב, שעלותו הסתכמה ב-11 מיליארד דולר והליך פיתוחו נמשך 25 שנה, שוגר בצהריים מבסיס החלל האירופי קורו שבגיאנה הצרפתית. בחדר הבקרה אמרו כי השיגור עבר בהצלחה ו-27 דקות אחרי השיגור נותק הטלסקופ בהצלחה מהמשגר.
בן 26 מירושלים נעצר אתמול בחשד שתקף בשבוע החולף כמה נשים ברחבי תל אביב. כל הנשים שתקף נפצעו באורח קל. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.