1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
השר מאיר פרוש
(צילום: יואב דודקביץ')
המשטרה חקרה בימים האחרונים את שני בניו של השר מאיר פרוש, משה ונוחי פרוש, בחשד למעורבות בעבירות של טוהר מידות בקשר להעברת כספים למוסד חינוכי בעיר ביתר עילית. השניים שוחררו בתנאים מגבילים בתום החקירה.
לפי הודעת המשטרה, "היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה), פתחה בשנת 2020 בחקירה בחשד למעורבותם של עובדי ציבור בעיר ביתר עילית, בעבירות של טוהר המידות, בקשר להעברת כספים למוסד חינוכי בעיר בית"ר עילית". החקירה הפכה גלויה שלשום - ובמסגרתה זומנו שני הבנים החשודים. המשטרה מסרה כי החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.
השר מאיר פרוש, שמשמש השר לירושלים ומסורת, מונה לתפקיד כמה ימים אחרי השבעת הממשלה מאחר שלא ברור היה אם ימונה לסגן שר - או לשר. פרוש אמור להיות גם האחראי על הילולת הרשב"י במירון, שנתיים אחרי האסון הכבד שבו נספו 45 בני אדם. עם זאת, השר איתמר בן גביר סירב להעביר לידיו סמכויות מהמשטרה - והתעמת עם פרוש בשבוע שעבר.
עורך הדין עופר ברטל ממשרד ברטל-כהן, שמייצג את החשודים, מסר בשמם: "מדובר במשא ומתן פוליטי שהיה מותנה באישור יועצים משפטיים. בהקלטה נאמר כמה פעמים באופן ברור, שכל הסכמה כפופה לאישורם - ככל שיינתן. המשא ומתן לא הסתיים, כך שמדובר בביצה שמעולם לא נולדה. אנחנו בטוחים שכפי שהתיק נסגר בעבר - כך ייסגר גם הפעם".