1,500 מחבלי חיזבאללה יצאו מכשירות עקב מתקפת "פיצוצי הביפרים", לאחר שרבים מהם התעוורו או איבדו את אחת מידיהם בפיצוצים. כך אמר היום (רביעי) גורם בכיר בארגון הטרור לסוכנות הידיעות רויטרס.
תיעוד מפיצוצי הביפרים
רשימת ההרוגים שפרסם חיזבאללה בשבוע האחרון לאחר פיצוצי הביפרים וכן מכשירי הקשר יום לאחר מכן הייתה מגוונת מאוד, וכללה 37 הרוגים המגיעים מאזורים שונים בלבנון, מאזור אל-בקאע (בקעת הלבנון); דרך רובע הדאחייה של ביירות המזוהה עם ארגון הטרור; ממוקדים רבים בדרום המדינה; ועד אזור עכאר שבצפון לבנון. לפי דיווחים שונים בלבנון, כ-3,000 בני אדם נפצעו מפיצוצי הביפרים.
ברויטרס ציינו כי בעוד שמדובר ב"מכה רצינית" לחיזבאללה, המחבלים שאיבדו את כשירותם מהווים רק חלק קטן מארגון הטרור, שלפי דוח שהוגש לקונגרס האמריקני בסוף השבוע שעבר מחזיק בין 40 ל-50 אלף מחבלים. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען כי לארגונו יש "100 אלף לוחמים".
3 צפייה בגלריה
פיצוץ במכשירי קשר (ביפרים) של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
פיצוץ במכשירי קשר (ביפרים) של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
פצוע מפיצוץ הביפרים
(צילום: AP /Hussein Malla)
שלושה גורמים בחיזבאללה ששוחחו עם סוכנות הידיעות אמרו כי מאז 7 באוקטובר ארגון הטרור הציב מחדש את פעיליו "באזורי החזית בדרום", בהם גם כאלה שהגיעו ללבנון מסוריה. בנוסף חיזבאללה העביר רקטות נוספות ללבנון בקצב מוגבר, לקראת העימות המתמשך. עם זאת, הגורמים טענו כי חיזבאללה מבקש להימנע ממלחמה כוללת.
אנדראס קריג, מרצה בכיר בבית הספר ללימודי ביטחון בקינגס קולג' שבלונדון, אמר כי בעוד שפעילות חיזבאללה נפגעה מהמתקפות בשבוע האחרון, המבנה הארגוני המקושר של ארגון הטרור הופך אותו לכוח "עמיד ביותר". "זה האויב הכי חזק שישראל אי פעם התמודדה איתו בשדה הקרב. לא בגלל מספרים וטכנולוגיה, אלא במובן של חוסן".

"חיל האוויר תקף יותר מ-100 מטרות, גל נמשך"

בצל הדיווחים על הפגיעה בחיזבאללה, ישראל המשיכה היום בגל תקיפות נרחב בעומק לבנון ובדרומה, ודווח על לפחות 10 הרוגים בשעות הבוקר. מעט לאחר השעה 12:00 צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-100 מטרות בלבנון, וכי התקיפות נמשכות. במקביל, חיזבאללה שיגר עשרות רקטות וכטב"מים לעבר יישובי הצפון, ויחידת דיור ספגה פגיעה ישירה.
פגיעות טילים בצפת
(צילום: פארן רז)

השיגורים בצפון מגיעים לאחר שחיזבאללה ירה בשעות הבוקר שיגור לעבר המרכז, שבעקבותיו הופעלו אזעקות בגוש דן ויישובי השרון. השיגור יורט באמצעות מערכת קלע דוד. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי "הירי מלבנון כוון למחנה גלילות".
במקביל ללחימה, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי יותר מ-95 אלף עקורים עזבו את דרום לבנון עד כה, אחרי הרחבת התקיפות הישראליות שם. לפי הדיווח, העקורים שוהים בין היתר בבתי ספר שהפכו למקלטים בביירות, הר הלבנון, אזור צידון, אל-בקאע, בעלבכ, אל-הרמל, בעכאר ובצפון המדינה. עוד דווח כי אנשי ביטחון הפנים שאמורים היו לתפקד במצב לפי תוכנית החירום של הממשלה נעדרו, וכי העקורים הושארו לגורלם. רק "סולידריות חברתית ויוזמות אזרחיות" הצליחו להקל על המצב, נכתב בדיווח.
3 צפייה בגלריה
פגיעות נפילות טילים בצפת
פגיעות נפילות טילים בצפת
תיעוד מהפגיעה בצפת
(צילום: פארן רז)
3 צפייה בגלריה
בורג' אל-מולוכ דרום לבנון
בורג' אל-מולוכ דרום לבנון
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילום:Kawnat HAJU / AFP)
בעיתון ציינו עוד כי בעקבות העקירה של תושבי דרום לבנון לביירות ופרבריה המזרחיים מנצלים הסוחרים את המצב, ומחיר הלחם עלה פי 6 וחצי. בכתבה אחרת ב"אל-אחבאר" תוארה הצפיפות במעברים לכיוון סוריה באזור אל-בקאע שבמזרח המדינה, ובאזור צפון לבנון. לפי הדיווח, אלפי אנשים חוצים את המעברים.