משה רדמן: "או שתהיה קונסטלציה פוליטית חדשה - או שהממשלה תיפול"
(צילום: משי בן עמי)

על רקע טענות המפגינים נגד המהפכה המשפטית על אלימות משטרתית, ולאחר שאתמול עשרות הפגינו מול משטרת מחוז תל אביב, משה רדמן, אחד ממארגני המחאות שזומן אתמול לחקירה, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון ל-ynet Live כי "החקירה הריחה לא טוב, אבל זה לא ישפיע עלינו". על המשך המחאות אמר: "נמשיך להפעיל את כל מנופי הלחץ עד שתהיה קונסטלציה פוליטית שתפתור את המצב - או שהממשלה תיפול".
"הזמינו אותי בבוקר לחקירה ולא רצו להגיד על מה", סיפר רדמן. "הגעתי, הראו לי איזה סרטון שאני מרים אבוקה ממצב שהיא מעיפה עשן על אנשים למצב שהיא עומדת. לדעתי מדובר בשיא עולם לחקירה זניחה ומיותרת. זה הריח אתמול לא טוב, אני חייב להגיד. אני בדרך כלל דן את המשטרה לכף זכות, ואני מנסה לראות את העבודה הטובה והמאומצת שלהם, אבל אתמול זה הריח רע מאוד. זה הרגיש שמנסים פשוט להטיל מורא, להפחיד ולהתיש, אבל כמו שאמרתי - שיזמינו גם אלף פעם לחקירה לא רק 200, זה לא באמת ישפיע עלינו ולא יוריד את רוחנו בכלל".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בנער אמיתי עבודי שהוזמן לחקירה בפעם השלישית
הפגנת תמיכה בנער אמיתי עבודי שהוזמן לחקירה בפעם השלישית
הפגנות אתמול מחוץ למשטרת מחוז תל אביב. "הריח לא טוב"
(צילום: מוטי קמחי)
לגבי המשך המחאות אמר: "ברור שהייתה נקודת פיק סביב ההעברה של ביטול עילת הסבירות, אבל בסוף אני מסתכל על זה בפריזמה רחבה. יש פה ממשלה שמנסה לעשות הפיכה משטרית עם 224 חוקים שרוצים לשנות את שוק התקשורת, את האכיפה, את מערכת המשפט ואת ההדתה בישראל. יש אסופה שלמה של 224 חוקים. הם התחילו עם קבוצת חוקים אחת שנקראת הרפורמה המשפטית. אנחנו ניסינו למנוע את זה בכל דרך אפשרית, ניסינו להעביר להם את המשמעויות של זה, ולצערי הרב הם לא ראו את זה.
"הם לא הקשיבו לרמטכ"ל, הם לא הקשיבו לראשי המשק, הם לא הקשיבו לבכירי ההייטק, הם לא ראו את השסע בעם - והם הלכו לבטל את עילת הסבירות. המשמעות בעיניי היא שיש כאן ממשלה לא לגיטימית וחסרת אחריות שלא רואה את טובת העם לנגד עיניה, ולכן אנחנו כמחאה צריכים להילחם בכל ההפיכה המשטרית, בכל 224 החוקים האלה שמטרתם לשנות את ישראל מהקצה אל הקצה. איך עושים את זה? ממשיכים להפגין בכל המרץ, ממשיכים להפעיל את כל מנופי הלחץ שאנחנו מכירים בתקווה שיקרה אחד משני דברים: או שתהיה קונסטלציה פוליטית שתפתור את זה - או שהממשלה תיפול. אלו האופציות".
3 צפייה בגלריה
מירב בן ארי במליאת הכנסת
מירב בן ארי במליאת הכנסת
"בן גביר לא מבין כלום". ח"כ מירב בן ארי
(צילום: שלו שלום)
רדמן התייחס לדבריו של מפקד מחוז תל אביב החדש, שאמר כי הוא רוצה "מה שצריך להיות זה מחאה שקטה", ואמר: "התשובה היא לא. אני גם לא בטוח שהדברים שלו לא הוצאו מהקשרם. אני חושב שיהיה נכון שמפקד המחוז החדש, שאר מפקדי המחוזות וגם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה יזכרו את תפקידה של המשטרה - לעזור לנו למחות ולהגן עלינו בזמן שאנחנו מוחים, מפח"ע ומדברים אחרים, ובמקביל לאפשר את חופש התנועה והעיסוק. אין דבר כזה מחאה שקטה, אין חיה כזאת. גם היועמ"שית אמרה שכדי שמחאה תהיה אפקטיבית, בין היתר היא צריכה להפריע לסדר הציבורי".
ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד התייחסה גם היא ב-ynet Live להפגנות וגינתה את האלימות המשטרתית. "אני מגנה את האלימות של השוטרים כלפי מפגינים, מבוגרים וילדים. אם הייתי עכשיו יו"ר הועדה לביטחון הפנים, הייתי מכנסת דיון על אלימות נגד מפגינים. אני ליוויתי צעיר חרדי שנלקח על ידי ארבעה שוטרי יס"מ מירושלים. אנחנו נמשיך להגן ולהילחם עליהם".
על השר לביטחון לאומי אמרה: "לבן גביר אין לי בכלל מה להתייחס, בן אדם שלא מבין כלום, הוא לא נמצא בשטח ומבלבל את המוח על תנאים של בתי הכלא. כל מה שהוא עושה זה מפוזיציה. בממשלה הקודמת הוא היה נלחם על זה ששוטרים לא צריכים להיות אלימים ועל זה שצריך לאפשר חסימת כבישים. מילא שיש לך היום אידיאולוגיה, אבל איך יכול להיות שתוך כמה חודשים התהפכת? או שאתה בעד זכויות אדם, או שאתה נגד. או שאתה בעד אלימות או שאתה נגד אלימות. אין להתהפך".
3 צפייה בגלריה
הועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה
הועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה
"ממשלת אחדות לא על הפרק". ח"כ מיכאל ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהמשך המשדר ח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי התייחס לאפשרות שתוקם ממשלת אחדות שתפיג את המתיחות במדינה. "גנץ הוא הראשון שהלך לאחדות במחיר האישי והפוליטי הכי גדול האפשרי", אמר. "אחדות זאת אסטרטגיה להרגיע את העם ולמנוע קרע, אבל אין לנו אמון שאנחנו יכולים לחבור לנתניהו ושהוא יעשה את המעשה הנכון למען המדינה. זה לא על הפרק כרגע וגם לא יועיל. ראש הממשלה צריך להחליט האם הוא נכנע לקיצוניים במפלגתו ומחוץ למפלגתו או למתונים במפלגתו. אתה שומע את הקולות של כבר קרוב ל-10 ח"כים מהליכוד שדורשים לעצור את החקיקה ולהיות מתונים. הוא צריך לבחור בחירה אסטרטגית, הוא לא צריך אותנו בשביל זה. אנחנו נתמוך במעשים הנכונים שלו והדבר הזה מובטח לו.
"נתניהו צריך להחליט אם הוא מרגיע את העם הזה", המשיך ביטון. "העם הזה רוצה עצירה, הפסקה, ביטחון, ביטחון אישי, יוקר מחיה. אלה דברים שמקרבים אותנו. ידענו ונדע לקבל כל החלטה שהיא לטובת המדינה, וטובת המדינה עכשיו היא שניאבק על דרכה ונעצור רפורמה משפטית קיצונית. ראש הממשלה צריך לבחור את הכיוון לאן המדינה הולכת, כרגע הוא בחר לתת לרוטמן וללוין ולבן גביר לנהל אותו. שייתן לדלאל ולאדלשטיין ולדיכטר ולביטן ולמתונים אחרים להציע קו מתון. הם עקביים בקו הזה, ולראשונה הם יותר בוטים ויותר נחושים. אני חושב שהקולות האלה חשובים. נתניהו צריך לבחור אסטרטגית ללכת איתם ולא עם מי שלקח אותו להרפתקה שהביאה את המדינה למצב איום ונורא בכל המישורים".
לדבריו, הוא לא קונה את הקריאות של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן להידברות. "אני לא כל כך מאמין לו, כי מי שקורא להידברות לא בונה לעצמו תחנת יציאה שבועיים אחרי תחילת החקיקה בכנסת, באופן שיוכל להמשיך לחוקק באופן עצמאי ודורסני. מי שרוצה הידברות בונה זמן ושקט, אבל לדחות את הברדק מהשבועיים האלה לעוד חודשיים וחצי - זה בלוף. במיוחד כשאין לו מה לעשות ואין לו מה לחוקק. מי ששם לו תחנה שהוא יעשה חקיקה חד-צדדית בעוד שלושה חודשים לא באמת מתכוון להרגיע את העם, ולכן אנחנו לא קונים את האמירות של אחדות מצדו של רוטמן, אחרי שהעביר את החוק הכי מוקצן לביטול עילת הסבירות. גם בזה ניתן היה להגיע להסכמות בנוסח מתון ומדויק, שמצד אחד קשוב לכאב של הימין אבל לא פוגע בביקורת השיפוטית האפשרית של בית משפט על מעשים של פוליטיקאים".