"העיר עזה וצפון הרצועה לקראת שבירה": כך אמר הערב (שלישי) שר הביטחון יואב גלנט, בתום הערכת מצב באוגדה 162, במהלכה קיבל סקירה על התקדמות כוחות האוגדה והלחימה נגד מחבלי חמאס. "מאות מחבלים נכנעו", אמר - והוסיף כי אחיו של מח"ט צפון הרצועה של חמאס אחמד רנדור נכנעו ומוסרים מידע בחקירות צה"ל ושב"כ.
תיעוד מהיתקלות לוחם יחידת יהל"ם בשג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
איך שופטים את מחבלי חמאס?
27:08
לדבריו, "לוחמי צה"ל פועלים עמוק מתחת לקרקע, מאתרים תשתיות חמאס, משמידים אותן ומקרבים את העיר עזה לשבירה. הפעולה היא מאוד רצינית ונחושה והתוצאות מדברות בעד עצמן". הוא אף ציין כי אחיו של רנדור "מספרים לנו כבר חלק גדול מהסיפורים של מעשי הרצח של ה-7 באוקטובר. אנחנו הולכים ומעמיקים את ההישג ובקרוב נחסל את כל תשתית חמאס בעיר עזה.
גלנט באוגדה 162: "זו מלחמה של נחישות לאומית"
(צילום: אלעד מלכה)

"הלחימה נמשכת גם בדרום, זו מלחמה של נחישות לאומית. אנחנו נדרשים לכל העוצמה, לכל הנחישות ולכל הכוח של עם ישראל. אתמול פגשתי חיילים שמתגייסים בבקו"ם, ורוצים ללכת לגולני או ליחידות קרביות אחרות, במודיעין. הם אומרים לי: 'אנחנו רוצים להגיע אל המקום שבו מתרחשת הלחימה. הכנו את עצמו נפשית והמוטיבציה שלנו עולה'. כך גם אצל אנשי המילואים", אמר.
בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי לוחם מילואים מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית נפצע מרימון שהושלך לעברו במהלך הלחימה בשג'אעיה ברצועת עזה, חתר למגע - וחיסל שני מחבלים. הוא הוסיף כי "הלוחם פעל בקור רוח וניהל קרב יריות תוך חתירה למגע" ופרסם את תיעוד ההיתקלות ממצלמת הקסדה של הלוחם.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקלות לוחם יחידת יהל"ם במחבלים בשג'עייה
תיעוד מהתקלות לוחם יחידת יהל"ם במחבלים בשג'עייה
מתוך תיעוד היתקלות לוחם יהל"ם ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהתקלות לוחם יחידת יהל"ם במחבלים בשג'עייה
תיעוד מהתקלות לוחם יחידת יהל"ם במחבלים בשג'עייה
(צילום: דובר צה"ל)
קולות הקשר של מפקד חיל האוויר ומפקד אוגדה 98
(צילום: דובר צה"ל)

אתמול ביצע מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר טיסה מבצעית בשמי הרצועה, במהלכה תקף ממסוק קרב, בשיתוף ובהכוונת כוחות אוגדה 98 וחטיבה 55, את תשתית הטרור שממנה בוצע ירי שגרם למותו של רס"ם (מיל') גדעון אילני מגדוד 2855.
אלוף בר פנה ללוחמים בקרקע בקשר, ואמר כי "יחד איתכם בכל, המשיכו כך, אנחנו כאן מעליכם לשירותכם". תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, השיב כי "אנחנו בטוחים איתכם כשאתם מעלינו, יודעים לעשות את העבודה בצורה משותפת באופן יוצא מן הכלל. תודה לכל מי שנמצא מעלינו 24/7".