אם יש בית ספר שבו ההכנה לשירות בצה"ל שזורה בתוכנית הלימודים - זה כנראה תיכון "אמית מודיעין". לא פחות מעשרה מהמורים שם הם קצינים במילואים, ושלושה מתוכם אף הגיעו לדרגת סגן-אלוף, השתחררו מהצבא והחליטו להשקיע במשימה לאומית נוספת - חינוך.
מנהל חטיבת הביניים בתיכון הוא שמעון וייס, ששירת שנים רבות בדובדבן וכיום משמש כמפקד פלוגה במילואים. הוא גם מפקדו במילואים של יוסקה יוגב, סרן בדרגתו וסגנו בבית הספר. "כשאנחנו בבית הספר, במהלך ההפסקות אנחנו מנהלים את הפלוגה, וכשאנחנו במילואים אנחנו ממשיכים לעזור בניהול בית הספר", אמר וייס. "גם בחינוך וגם בצבא, האנשים עושים את ההבדל. אני יודע שכשיוסקה בסביבה אפשר לישון בשקט".
1 צפייה בגלריה
חלק מהקצינים ב"אמית מודיעין"
חלק מהקצינים ב"אמית מודיעין"
"מסר חינוכי של נתינה ואחריות למדינה". חלק מהקצינים באמית מודיעין
(צילום: יאיר שגיא)
יקי בטש, סא"ל במילואים, עובד כבר שבע שנים כמחנך, מורה לתנ"ך ולחינוך גופני ואחראי מערכת. הוא שירת כקצין הנדסה בכיר וכאחראי על תחום הגנת המחנות בצה"ל. תעודת הוראה עשה כבר במסגרת לימודי העתודה. "חינוך והוראה זה משהו שהיה בי תמיד", הוא סיפר. "גם בצבא עסקתי לא מעט שנים בהדרכה ובהוראה. בית ספר לא דומה אמנם ליחידה צבאית, אבל יש התנהלות צבאית שיכולה להתאים למרכיבי ניהול בבית הספר, בפן הארגוני". לדבריו, "רוב המורים פה עושים מילואים, מגיעים על מדים, התלמידים רואים אותם וזה בהחלט מסקרן ומדרבן אותם".
נתן ליבוביץ' שירת 25 שנים בצה"ל והגיע לתפקיד סגן מפקד חטיבת התותחנים. הוא השתחרר בדרגת סא"ל לפני ארבע שנים, ותוך כדי חופשת הפרישה כבר עשה הסבה להוראה. "תוך כדי השירות הצבאי למדתי משפטים וסיימתי שני תארים", סיפר. "אבל בחרתי בחינוך מתוך שליחות ורצון לעבוד עם נוער".
ליאור הלוי, מנהל בית הספר, אמר: "המילואים והשירות הצבאי הם ערך, וגם אם יש קושי במציאת מחליפים כאשר המורים במילואים - העובדה שרבים מהם קצינים שמשרתים במילואים מעבירה מסר חינוכי ברור של נתינה ואחריות למדינה".