שיבושים נרחבים הורגשו היום (רביעי) החל משעות הצהריים בתנועת הרכבות בקו החוף ובקו המהיר לירושלים, זאת לאחר שרכב התפרץ לתחום מפגש כביש-מסילה בשפיים וגרם לשיבוש פעילות המחסום במקום. ברכבת הסבירו כי רכבות רבות נאלצו לבלום או לשנות את מהירות נסיעתן ולכן נרשמו שיבושים ועיכובים בתנועת הרכבות בקו חיפה-תל אביב ובדגש על קטע המסילה שבין נתניה להרצליה.
"צוותי הרכבת פועלים להחזרת התנועה לסדרה", הוסיפו ברכבת ישראל. "כמו כן מדגישים ברכבת כי יש לנהוג בזהירות ובהתאם לכללי המהירות והדרך בקרבת מפגשי כביש-מסילה, ומיד עם הפעלת אורות האזהרה והפעמונים יש להימנע מכניסה לשטח המפגש".
1 צפייה בגלריה
עומסים בתחנות רכבת הרצליה וסבידור מרכז
עומסים בתחנות רכבת הרצליה וסבידור מרכז
עומסים בתחנות רכבת הרצליה ותורים לאוטובוס בסבידור מרכז
(צילום: בארכבת)
בשעה זו תנועת הרכבות חוזרת לסדרה בהדרגה. ההשפעה היא כ"אפקט דומינו" על תנועת הרכבות בקו לנוכח התשתית המסילתית המוגבלת בישראל. נוסעים שהגיעו לתחנת האוניברסיטה בצפון תל אביב הונחו לשוב על עקבותיהם לתחנת סבידור, שם נדרשו לעלות על אוטובוסים. הפרוצדורה גררה תורים ארוכים, ועל אף גל התחלואה העולה והתפשטות זן הדלתא חלק מהנוסעים לא עטו מסכה כנדרש.
מוקדם יותר היום, רכבת בקו הרצליה-ירושלים נתקעה סמוך לנתב"ג בשל תקלת איתות ולאחר קרוב לשעה פונו ממנה הנוסעים לרכבת חלופית.
אורי, חייל מגבעת שמואל, הגיע עם חבריו לתחנת אוטובוס בכביש 4 במחלף גהה וניסה להגיע לירושלים. "חיכינו חצי שעה ובסוף הגיעו מלא אוטובוסים, אבל הם לא עצרו לנו והמשיכו בנסיעה. נסענו לתל אביב כדי לקחת רכבת ואז אמרו לנו שאין רכבות לירושלים כי הייתה שם רכבת תקולה. אי-אפשר לסמוך על התחבורה הציבורית בישראל. ניסיתי להגיע לירושלים ולא הצלחתי. זה ממש מבאס ולא נעים. בסוף חזרנו הביתה במקום לבלות בבירה. אני ברגילה ויש לי רק שבוע חופש אז סתם הלך יום".
תשתית המסילות בישראל הוזנחה במשך שנים ולא פותחה משום שצפי הנוסעים שחזו ברכבת ובמשרד התחבורה לפני שנים לקו בחסר ובהתאם, לא הושקעו מספיק משאבים. כעת תפעול הרכבת מתוח עד קצת גבול היכולת וכל תקלה משפיעה גם על רכבות אחרות בקווים. כעת מנסה המדינה לקדם פתרונות שיבשילו רק בעוד שנים כמו הנחת מסילה רביעית באיילון, מסילה מזרחית מלוד עד חדרה ועוד. אחד הצעדים שנבחנים - חשמול הרכבות - מהלך שיפחית את התקלות ויהפוך את מערכת האיתות ברכבות למודרנית יותר.