הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין, ג'ון ורייצ'ל, נאמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו. השניים, שזכו לתשואות ומחיאות כפיים סוערות מהקהל, קראו לעסקה ש"תחזיר את החטופים ותסיים את הסבל של חפים מפשע בעזה" - והעבירו מסר לבנם: "אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק ותשרוד". צפו:
הנאום של הורי החטוף הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית

5 צפייה בגלריה
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
(צילום: AP)
השניים עלו לפודיום כשעל חולצתם מדבקה עם המספר "320", כמספר הימים שהחטופים נמצאים בשבי חמאס ברצועה עזה, והקהל באולם צעק "תחזירו אותם הביתה". רייצ'ל פתחה את דבריה כשאמרה כי "109 בני אדם חטופים בעזה - נוצרים, יהודים, מוסלמים והינדים מ-23 מדינות שונות. הצעיר שבהם הוא תינוק ג׳ינג׳י בן שנה. ביניהם שמונה אזרחים אמריקנים, אחד מהם הוא הבן היחיד שלנו הירש. הוא בן 23, וכמו קמלה האריס הוא נולד באוקלנד".
רייצ'ל סיפרה על בנה, בזמן שמאחורי זוג ההורים הוצגו תמונות של הירש. "הוא בחור מלא שמחת חיים, סקרן ומלא כבוד. הוא אוהב כדורגל ומוזיקה, גאוגרפיה וטיולים", אמרה. "הירש והחבר הכי טוב שלו הלכו לפסטיבל מוזיקה בדרום ישראל, כדי לחגוג את יום ההולדת ה-23 שלו. 1,200 נהרגו ב-7 באוקטובר, כולל 45 אמריקנים. הירש איבד את יד שמאל לפני שהועלה לטנדר ונגנב מחייו ומאיתנו לעזה. זה היה לפני 320 יום, ואנחנו חיים מאז על כוכב אחר. כל מי שהוא הורה לילד יכול לדמיין את הגיהינום שאנחנו עוברים".
5 צפייה בגלריה
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
תמונתו של הירש באולם הוועידה הדמוקרטית
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
מחיאות כפיים ודמעות בקהל במהלך הנאום
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
האם רייצ'ל לא הצליחה לעצור את הדמעות. "אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק"
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
הוריו של הירש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית בשיקגו
שמונת החטופים האמריקנים שבשבי חמאס
(צילום: AP)
ג'ון, אביו של הירש, אמר: "זו ועידה פוליטית, אבל להחזיר את הבן היחיד שלנו ואת כל החטופים זה לא עניין פוליטי - אלא עניין הומניטרי. משפחות שמונת החטופים האמריקנים נפגשות כל כמה שבועות בוושינגטון. נפגשנו עם ביידן והאריס כמה וכמה פעמים. הם עובדים בלי הפסקה להגיע להפסקת אש, להחזיר את כל החטופים ולהפסיק את הייאוש בעזה. אנחנו אסירי תודה להם. אנחנו אסירי תודה גם למיליוני אנשים בכל העולם, אתם עוזרים לנו לנשום בעולם בלי אוויר".
לדבריו, ״יש שפע של כאב בכל הצדדים בסכסוך. בתחרות של כאב אין מנצחים, ובמסורת היהודית אנחנו אומרים 'כל אדם עולם ומלואו'. אנחנו חייבים להציל את כל העולמות האלה. אנחנו יודעים שמה שיכול לשחרר את הלחץ במזרח התיכון עכשיו זו רק עסקה שתחזיר את החטופים ותסיים את הסבל של חפים מפשע בעזה".
לבסוף שלחה רייצ'ל מסר לבנה, ופנתה אליו: "הירש, אם אתה שומע אותנו - אנחנו אוהבים אותך, תישאר חזק ותשרוד". רבים מהנוכחים באולם בכו מהתרגשות, כמו גם רייצ'ל עצמה.

החטיפה מ"מיגונית המוות" - והסרטון מהשבי

לפני כחודשיים מטה המשפחות להחזרת החטופים פרסם את סרטון החטיפה של הירש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן מ"מיגונית המוות" ב-7 באוקטובר. המטה הדגיש כי הסרטון התפרסם לבקשת שלוש המשפחות, שיקיריהן נחטפו מפסטיבל הנובה ברעים ועדיין נמצאים בשבי חמאס. הסרטון שצולם במצלמות של מחבלי חמאס נמשך 1:37 דקות, ונערך וטושטש בחלקו לבקשת המשפחות. בסרטון ניתן לשמוע את המחבלים אומרים "אלה הכלבים" ו"אל-קסאם השתלט עליהם", וגם רוצים להצטלם סלפי. הם הטיחו באחד מהם "יא כלב עם שיער בלונדיני", ואמרו לאן הם לוקחים אותם.
החטיפה של הירש גולדברג פולין, אור לוי ואליה כהן
(באדיבות מטה משפחות החטופים )

הקטע המלא: הנסיעה לעזה
(באדיבות מטה משפחות החטופים )

"מיגונית המוות" הייתה המיגונית שאליה נמלטו צעירים רבים ממסיבת הנובה, שהפכה לאחת מזירות הטבח הידועות לשמצה מ-7 באוקטובר. שניים מהצעירים שהופיעו בתיעוד שהתפרסם כבר אז בכלי התקשורת של חמאס היו אליה כהן והירש גולדברג-פולין. השניים נפצעו ככל הנראה מרימון שזרקו מחבלי חמאס לעבר המיגונית, ובסרטון שפורסם ניתן לראות את הירש פצוע קשה בידו - כשהוא מובל בכוח אל טנדר המחבלים. רק כמה חודשים לאחר מכן התוודעה משפחתו של אור לוי שגם הוא נחטף עם השניים, ובתיעוד שהגיע לידי צה"ל בינואר רואים אותו מובל לרצועת עזה לצד הירש ואליה.
באפריל פרסם חמאס סרטון של הירש, מה שהיה למעשה אות החיים הראשון והיחיד שלו מהשבי. בסרטון, שלא ברור מתי צולם אך דבריו מעידים לכאורה שהוא אכן צולם בסביבות אפריל, רואים את יד שמאל שלו שנקטעה. ynet פרסם באופן חריג חלק מהסרטון ואת הדברים הנאמרים בו לבקשת משפחת גולדברג-פולין. סביר להניח שדברים שאמר הירש בסרטון הוכתבו לו על-ידי שוביו כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס.
הירש גולדברג-פולין בסרטון משבי חמאס, אפריל

"אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר", אמר הירש בסרטון. "אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא להפסיק להילחם עד שאני וכל אחד ואחת מהחטופים יחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל השיגעון הזה ייגמר. לי כבר לא יהיה אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה".
בתחילת הסרטון סיפר גולדברג-פולין: "נחטפתי ב-7 באוקטובר מהמסיבה בחניון רעים. יצאתי לבלות עם החברים שלי ובמקום זה מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף אחרי שניסיתי להגן בגופי על עצמי ועל עוד אזרחים מפוחדים - כי לא היה מי שיגן עלינו באותו יום".
בהמשך הוא פנה אל בנימין נתניהו ואל הממשלה: "אתם צריכים להתבייש בעצמכם, אתם צריכים להתבייש. בגלל שהפקרתם אותי ועוד אלפי אזרחים באותו יום ארור. אתם צריכים להתבייש שכמעט 200 יום אנחנו נמצאים פה וכל ניסיונות החילוץ של צה"ל כשלו. אתם צריכים להתבייש שהפצצות חיל האוויר הרגו כמעט 70 חטופים כמוני ואתם צריכים להתבייש, שוב ושוב. כל עסקה שעולה על השולחן אתה והממשלה שלך שוללים. אתם לא רוצים לסיים את הסיוט הזה כבר? תעשו כבר את המצופה מכם ותחזירו אותנו הביתה עכשיו או שגם זה כבר גדול עליכם והגיע הזמן שתניחו את המפתחות, תפנו את המשרדים ותלכו הביתה בעצמכם".