בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נקבע היום (שישי) מותו של אבראהים ואיל עמאש (27), תושב ג'סר א-זרקא שנורה לפני חמש שנים סמוך לבית קפה במרכז היישוב - ומאז נותר מרותק לכיסא גלגלים. הרוצח לא נתפס עד היום.
תשעה קליעים פגעו בגופו של עמאש, שאושפז תחילה במצב אנוש בבית החולים, ושוחרר אחרי שנה וחצי לביתו. לפני כחודש מצבו הידרדר והוא אושפז בשנית עד שהלך היום לעולמו. "הרופאים התאמצו להציל את חייו, אבל לא היה מה לעשות", אמר קרוב משפחתו של המנוח.
1 צפייה בגלריה
אבראהים ואיל עמאש
אבראהים ואיל עמאש
אבראהים ואיל עמאש
"איבדנו אדם נהדר, התפללנו במשך כל התקופה הזאת שהוא יחלים אבל היום קיבלנו את הבשורה הרעה שהוא מת", סיפר אחד מחבריו של עמאש, שהיה נשוי ללא ילדים. "האלימות והפשיעה בחברה הערבית עדיין משתוללת ללא סוף", הוסיף החבר שהדגיש כי לא ידוע מה הוביל לירי לעבר עמאש. "אנשים נרצחים ולא יודעים על מה. הנשק הוא סכנה לכל אדם, אם הממשלה לא תתעורר - הרציחות יימשכו".
קרוב משפחתו של המנוח אמר ל-ynet כי "אבראהים סבל משיתוק מתמשך. זה הגורל שלו. הרופאים ניסו להציל את חייו אבל לא היה מה לעשות. כואב לנו מאוד לאבד אותו, אנחנו מקווים שלא יהיו עוד מקרים עצובים כאלה". הוא הוסיף: "חובה לעשות צעדים כדי שנוכל למגר את האלימות והפשיעה. כל כמה ימים מאבדים אנשים וכלום לא זז. זאת מצוקה קשה ומזעזעת".
בג'סר א-זרקא מעידים כל הזמן על התגברות האלימות. לפני חודשיים נרצח ביישוב צעיר בכניסה לבית קפה שבבעלותו. בשבוע שעבר נפצע קשה גבר שנורה בחוף הים, ובאותו היום נדקר ביישוב צעיר שמצבו הוגדר בינוני.