4 צפייה בגלריה
ארה"ב קורונה אמבולנסים פלורידה
ארה"ב קורונה אמבולנסים פלורידה
חולה קורונה באמבולנס בפלורידה. בארה"ב הזהירו: "לא נחסן? נגיע למאות אלפי נדבקים"
(צילום: AFP)
מספר הנדבקים היומי בקורונה בארה"ב שב ועולה בימים האחרונים, וכבר חצה את רף ה-100 אלף, במה שנראה כמו תזכורת לשנה שעברה, אז נשברו בארה"ב שיאי תחלואה מדי יום. בסוף חודש יוני עוד היו בארה"ב כ-11 אלף נדבקים חדשים בלבד ביום, אולם כעת, עם התפשטות זן הדלתא, המספר כבר גבוה יותר מ-107 אלף.
אל העלייה במספר הנדבקים היומי הצטרפה גם עלייה של כמעט פי שניים במספר המתים. בשבועיים האחרונים הוא עלה מ-270 ביום ל-500. זן הדלתא של נגיף הקורונה מתפשט בימים אלה במהירות בארה"ב, בעיקר בקרב אוכלוסיות לא-מחוסנות, ובתי החולים במדינות הדרום כבר עמוסים מאוד בחולי קורונה.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
ארה"ב טיפול בחולה קורונה יוסטון טקסס
בתי החולים מתקרבים ל"נקודת שבירה". יוסטון
(צילום: gettyimages)
"המודלים שלנו מראים שאם לא נחסן אנשים, נוכל להגיע למאות אלפי נדבקים ביום, בדומה לזינוק בינואר", הזהירה הלילה רושל וולנסקי, שעומדת בראש המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב.
בעיר יוסטון שבמדינת טקסס הזהירו הרשויות כי ההתפשטות האחרונה דוחקת את מערכת הבריאות שם ל"נקודת שבירה", מה שעלול לגרום להעברת חולים אל מחוץ לעיר.

בטוקיו חששו, המספרים מראים אחרת

לפני שאולימפיאדת טוקיו יצאה לדרך, אחד החששות המרכזיים היה שהגעת אלפי ספורטאים, אנשי תקשורת ובכירים בוועד האולימפי תוביל להתפשטות נרחבת של קורונה, על שלל הזנים שלה. אבל כשהמשחקים האולימפיים מתקרבים לסופם, מספרי הנדבקים במה שהוגדר "הבועה האולימפית" לא מסתמנים כבעיה.
4 צפייה בגלריה
קורונה יפן טוקיו אנשים עם מסכות
קורונה יפן טוקיו אנשים עם מסכות
קרוב ל-600 אלף בדיקות ב"בועה האולימפית". טוקיו
(צילום: רויטרס)
ה"בועה האולימפית" כוללת כמה מלונות, מרכז תקשורת ואולמות שרק אליהם יכלו באי האולימפיאדה להיכנס. "לפני האולימפיאדה חשבתי שאנשים יגיעו ליפן עם הרבה וריאנטים, ושטוקיו תהיה סיר לחץ של וירוסים וסוגים של וריאנטים חדשים שיתפרצו", אמר מרצה בכיר באוניברסיטה מקומית, "אבל לווירוסים לא הייתה אפשרות לעשות מוטציות".
הסיבה המרכזית למספר הנדבקים הנמוך יחסית באולימפיאדה, 404, הוא שיעור המתחסנים בקרב המשתתפים – 70%, יחד עם בדיקות יומיות, שמירה על הנחיות הריחוק החברתי ואיסור על כניסת צופים לרוב התחרויות. לפי נתוני האולימפיאדה, קרוב ל-600 אלף בדיקות נערכו לאורך השבועיים האחרונים שבהם התנהלו המשחקים האולימפיים, ושיעור החיוביים עמד על 0.02%.
4 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה גם בפיליפינים
בהלת הקורונה גם בפיליפינים
בשוק בפיליפינים. אזור הבירה מנילה נכנס לסגר
(צילום: gettyimages)
בניגוד ליפן, בפיליפינים דיווחו ביממה האחרונה על שיא של ארבעה חודשים במספרי הנדבקים. "אנחנו מרגישים את ההשפעה של זן הדלתא על המדינה שלנו", אמרה שרת הבריאות הפיליפינית. "על-פי ההערכות שלנו, המספרים ימשיכו לעלות". הממשלה המקומית מנסה להיאבק בהתפשטות זן הדלתא, והחליטה להטיל סגר על אזור הבירה מנילה למשך שבועיים.
עד כה התחסנו בפיליפינים רק 9.8 מיליון בני אדם, ביחס לאוכלוסייה של 110 מיליון איש. במדינה אמרו שינסו לנצל את תקופת הסגר לחיסון של עוד ארבעה מיליון בני אדם. מטרת העל של הפיליפינים, כך אמרו בכירים במדינה, היא לחסן כ-70 מיליון איש עד סוף השנה.

אחרי הפתיחה: מקדם ההדבקה באנגליה כבר נמוך מ-1

כשלושה שבועות אחרי הסרת ההגבלות הנרחבת באנגליה, שעברה בהוראת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ושריו למדיניות של "חיים לצד הקורונה", הרשויות שם דיווחו אתמול כי מקדם ההדבקה R כבר נמוך מ-1. משמעות הדבר היא שהמגפה אינה מתפשטת עוד.
חגיגות בלונדון אחרי חצי גמר היורו. סוף הטורניר סייע לירידה בתחלואה
(צילום: רויטרס)

יומיים לפני הסרת ההגבלות, נרשם במדינה שיא של יותר מ-54 אלף נדבקים, מה שהוביל את שר הבריאות הבריטי סג'יד ג'וויד לחזות כי מספר הנדבקים עלול להאמיר ל-100 אלף ביום שאחרי הסרת ההגבלות. עם זאת, מספר הנדבקים במדינה החל דווקא לרדת. אפידמיולוגים בבריטניה אמרו כי הסיבה היא ככל הנראה סיום טורניר הכדורגל יורו 2020 וחופשת הקיץ בבתי הספר, כמו גם התנהגות זהירה מצד האזרחים.