לפני שבעה חודשים נפל סמ"ר שחר כהן מבטח מפגיעת פצמ"ר בקרב צפון רצועת עזה. שלשום קיבל אביו ארז שיחה מהטלפון שהיה שייך לבנו שחר - למרות שכבר פנה לחברת הסלולר שבה היה מנוי בבקשה לנתק את הקו. "כשראיתי את המספר ליבי החסיר פעימה", סיפר האב.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל
סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל
"מפתיע לראות את המספר שלך על הצג". סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"אתמול התקשרת אליי, איזה כיף היה, והאמת, ממש מפתיע לראות את המספר שלך על הצג", כתב ארז בפוסט שהעלה בפייסבוק, יום לאחר השיחה. "שיחה לא נענתה משחרון מתוקון. לצערי, הייתי בקבוצה ולא יכולתי לענות. היית אומר מילה? משהו כמו, 'אבא, זה אני, הכול בסדר'? כשראיתי את המספר ליבי החסיר פעימה. 'מישהו עם הטלפון של שחר?', שאלתי בקבוצת המשפחה, אבל אף אחד לא היה איתו, והוא גם היה כבוי והבטרייה מרוקנת".
האב סיפר בפוסט כיצד התקשר למספר, בחשש מלווה בציפייה. "אולי תענה? אשמע את קולך האהוב? לא משנה כמה זה יהיה לא מציאותי", הוא כתב. "במקום זה ענתה אישה. 'הלו', היא אמרה. 'הלו', עניתי. 'התקשרת אליי', הוספתי. 'לא, לא התקשרתי', היא ענתה. 'אני רואה שהתקשרת. רק שתדעי שזה מספר הטלפון של בני שנהרג'. 'לא התקשרתי', אמרה שוב וניתקה. המספר שלך עבר הלאה, כאילו זה מספר רגיל. זה עדיין לא מסביר את השיחה".
בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפר האב: "ראיתי את המספר של הבן שלי שמת לפני שבעה חודשים. חשבתי אולי מישהו מהילדים נכנס לווטסאפ, אבל ראיתי שזו שיחה רגילה. לא כל כך ידעתי מה לעשות. חזרתי לטלפון, אמרתי נראה מי יענה לי. ענתה לי אישה שהכחישה בתוקף שחייגה אליי".
האב ארז מספר על שחר ז"ל בריאיון ל-ynet
(צילום: חגי דקל)

"לא האמנתי שהמספר של הבן שלי הועבר למישהו אחר. זה היה סוג של דרישת שלום", הוא הוסיף בכאב. "מצד שני, כמה משנה לחברת טלפון להעביר מספר? מה הקטע? אתם יודעים שהבן שלי מת. דיברתי איתם על ניתוק. זה פשוט לא מובן לי".
כיום, אין חוק שדורש להקפיא לתקופה מסוימת קווים של נפטרים, כך שלכל חברה נהלים משלה. רוב חברות הסלולר מוכרות את הקווים שנותקו עקב פטירה הלאה, מבלי להתחשב במשפחת הנפטר.