המשטרה הודיעה היום (רביעי) לכתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן על סגירת שני התיקים הנוגעים לתלונות שהגיש בגין איומים על חייו, בטענה לחוסר ראיות. את התלונה הראשונה הגיש שעלאן לפני כמה חודשים בתחנת משטרת באקה אל גרבייה, לאחר שאלמוני שלח לכתב דרך עמוד הפייסבוק הודעות שבהן מסרים מאיימים. התלונה הועברה ליחידה ללחימה בפשיעה במחוז חוף.
התלונה השנייה הוגשה לפני כחודש וחצי, בתחנת משטרת עירון הסמוכה לוואדי ערה. במקרה זה, קיבל שעלאן הודעות שבהן נכתב: "חסן, מה איתך? אין לך מה לעשות, רק לכתוב על הנושא הזה. עד מתי? משלמים לך כסף כדי שתכתוב. באנו אליך בטוב, ולא עזר. באיזו שפה אתה רוצה שנדבר איתך? השיחה הזו בינינו, אבל אם תמשיך לכתוב בפייסבוק שלך, יהיה לך איתנו דיבור אחר. מי ששילם לך כסף, נשלם יותר כסף כדי להשתיק אותך, ותבין את המסר לבד". שעלאן ביקש לדעת מי מאיים עליו, וזה השיב: "אתה לא צריך לדעת". בהודעה קולית שעלאן השיב לו: "אתה ושכמותך לא מפחידים אותי".
2 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן
בשנת 2020 קיבל שעלאן איומים על חייו על רקע הסיקור העיתונאי שלו בסוגיות האלימות והפשיעה בחברה הערבית, ובין היתר קיבל שיחות והודעות מאיימות לטלפון הנייד שלו. ביוני 2021 ירו שני רעולי פנים עשרות כדורים אל ביתו ואל מכוניתו בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו (4) ובתו (13) ששהו בחדרם. הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכוש.
שבועיים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בביתו החדש של שעלאן בבאקה אל גרבייה. המטען גרם לנזק עצום בקומה הראשונה והשנייה בבית. שעלאן ומשפחתו לא שהו בבית ולא היו נפגעים.
2 צפייה בגלריה
 הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
 הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
הנזקים בביתו וברכבו של כתב ynet וידיעות אחרונות, לאחר פיצוץ מטען החבלה והירי
(צילום: יריב כץ)
כתבנו הגיב על סגירת התיקים, ואמר כי לא הופתע מכך. "זאת מציאות מאוד קשה, הצעד הזה רק יחזק את הפשיעה ותופעת הרציחות בחברה הערבית. אני בטוח שאם איש בכיר בממשלה היה מקבל את אותם האיומים, היו מפענחים את התלונות. מנגד, כשמדובר בערבים רוב הזמן התיקים נסגרים בטענה לחוסר ראיות".
לדבריו, "אם אליי, כתב מוכר, מתייחסים בצורה כזו - אז מה נגיד לאזרחים שנפגעים מאלימות ואיש לא מכיר? אני בטוח שהם מופקרים יותר ממני, ולא ירגישו בביטחון אישי כמו הרגשתי יחד עם בני משפחתי".
חסן שעלאן תיאר את אכזבתו מסגירת התיקים: "בתלונה הראשונה מישהו איים עליי באמצעות הודעות דרך עמוד פייסבוק, ואותו עמוד היה פעיל כל הזמן ועם זאת לא הגיעו אליו. אמרו לי שהתלונה עברה ליחידה ללחימה בפשיעה וחשבתי שאני אקבל תוצאות תוך ימים, אבל המתנתי עד שקיבלתי הודעה שהתיקים נסגרו. זו אכזבה גדולה. זה אומר שאם אני אקבל עוד איומים אז אני לא צריך לפנות למשטרה כי התוצאה ידועה מראש. התיק ייסגר. הכתובת על הקיר".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת. על אף המאמצים והפעולות שבוצעו לא אותרו חשודים במעשה. ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים או יעלה מידע נוסף שיכול להביא להתפתחות בחקירה, הרי שאלו יבדקו כמקובל".