2 צפייה בגלריה
הפצוע בבית החולים
הפצוע בבית החולים
ויסאם אלעג'ו בבית החולים
מחיר הרצון לעזור לזולת: במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לניאדו בנתניה מאושפז זה ארבעה ימים במצב קשה ויסאם אלעג'ו (20) מרמלה, שנדקר על ידי כמה גברים לאחר שגילה עם חברו אזרחות טובה וניסה לסייע לנהג מונית שהותקף על ידי הדוקרים. "אם המשטרה הייתה רצינית, היו עוצרים כבר את התוקפים", אמרה ל-ynet אמו של ויסאם לנוכח העובדה שטרם נעצרו חשודים בדקירת בנה.
בלילה שבין חמישי לשישי שעבר, הבחינו אלעג'ו וחברו (24) בשני גברים, שככל הנראה היו שיכורים, תוקפים נהג מונית בתחנת דלק בנתניה. שני הצעירים חשו לעזרתו של נהג המונית והצליחו להדוף את התוקפים. בהמשך הגיעו אלעג'ו וחברו לתחנת דלק אחרת בנתניה, שאליה הגיעו תוקפי נהג המונית יחד עם כמה מחבריהם.
לפי החשד, התוקפים שזהותם לא ידועה, התנפלו על שני הצעירים ודקרו אותם. אלעג'ו פונה במצב קשה לבית החולים, וחברו נפצע קל. התוקפים נמלטו מהזירה ובמשטרה פועלים לאתר אותם. אף על פי שהתוקפים יהודים והקורבנות ערבים, במשטרה אומרים כי אין חשד לרקע לאומני. נהג המונית לא נזקק לטיפול רפואי.
"הפצוע שכב בסמוך לתחנת הדלק בהכרה מעורפלת וסבל מפציעות חודרות ומדממות בגופו", סיפרה פרמדיקית מד"א אנה איגנטייב. "מצבו היה קריטי ומיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וביצוע ניתוח חירום בשטח. הפצוע השני התהלך בזירה ופונה במצב קל ויציב לבית החולים".
2 צפייה בגלריה
וסאם אלעג'ו
וסאם אלעג'ו
ויסאם אלעג'ו. "אני לא יודעת אם הבן שלי יתעורר או שנאבד אותו"
מאז אשפוזו במחלקה לטיפול נמרץ, אלעג'ו מורדם ומונשם. "הבן שלי וחבר שלו שגר בלוד סיימו את העבודה שלהם בנתניה בשעת לילה מאוחרת, הם נכנסו לתחנת דלק ואז ראו שני גברים תוקפים נהג מונית ערבי", סיפרה סמירה אלעג'ו, אמו של הפצוע קשה. "הם בכלל לא ידעו אם הנהג ערבי או יהודי, הם רק רצו לעזור לו ולמנוע פגיעה בו. באותו הרגע הם שמעו את התוקפים מקללים את הנהג ובגלל שהתערבו ספגו גם כן עלבונות".
האם הוסיפה: "אחר כך הבן שלי וחבר שלו הלכו לתחנה אחרת, ואז ראו את שני האנשים שתקפו את נהג המונית ועוד אנשים רודפים אחריהם. הם דקרו אותם ואמרו להם 'אתם ערבים מחבלים מטונפים וצריך להרוג אתכם'. לפי החבר היו שם לפחות שבעה אנשים. את הבן שלי דקרו 10 פעמים בכל חלקי גופו".
עוד אמרה האם: "זה ניסיון רצח על רקע גזעני ולאומני ממדרגה ראשונה. אני לא יודעת אם הבן שלי יתעורר או שנאבד אותו. רק בגלל שהוא רצה לעזור לנהג - הוא סיכן את חייו ושילם מחיר כל כך כבד. מצער אותי מאוד שהמשטרה לא הגיעה אלינו עד היום כדי לשמוע אותנו. אם הקורבן היה יהודי והתוקף ערבי - היינו עדים למעצרים כבר באותו יום".
מהמשטרה נמסר: "אין חשד לרקע לאומני. הם גילו אזרחות טובה וסייעו לנהג המונית שהותֹֹקף, ואז כנקמה התוקפים חזרו עם תגבור. צפויים מעצרים".