עימות קולני התפתח היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת בין היו"ר ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לח"כ נעמה לזימי (העבודה) - שלאחר מכן נמשך בחילופי האשמות הדדיות ברשת X. בדיון אמרה לו לזימי שהוא חבר בקואליציה שלא עושה מספיק למען החטופים, הוא השיב לה "סתמי" - ובהמשך כתב כי היא "חושבת שוועדת הכספים זה רחוב קפלן". צפו בוויכוח בוועדה:
הוויכוח בין גפני ללזימי בוועדת הכספים
(צילום: ועדת הכספים)

1 צפייה בגלריה
נעמה לזימי, משה גפני
נעמה לזימי, משה גפני
נעמה לזימי ומשה גפני
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בדיון הטיחה לזימי בגפני כי הוא הזניח את נושא פדיון השבויים ומזלזל בחיי אדם. לדבריה, הוא חבר קואליציה שלא עושה די למען החטופים ולא שומר על חיי אדם. "הדם על הידיים שלכם", אמרה - והוא בתגובה הטיח בה: "תסתמי כבר". לזימי השיבה לו: "הלוואי והיית כל כך אמוציונלי בנושא החטופים".
לאחר הדיון גפני כאמור תקף את לזימי: "היא חושבת שוועדת הכספים זה רחוב קפלן. בכל פעם מחדש היא מגיעה למספר דקות, אמנם בלי מגפון, אבל בקול מוגבר ובצעקות ללא קשר לנושא הדיון", כתב גפני ברשת X. "היא צועקת, דואגת לצילום מלא של ההצגה, מפיצה לתקשורת ויוצאת מבלי להישאר לדיונים האינטנסיביים עצמם".
גפני התייחס גם לסוגיית עסקת החטופים, וכתב: "נושא החטופים הוא לא נושא פוליטי, ואם יש מי שמפקיר את החטופים - זאת היא. אני אמשיך לפעול ולהיפגש כל העת עם משפחות החטופים ולעשות הכול כדי שיחזרו במהרה ובשלום, והיא, שתחפש מישהו אחר לעשות עליו את הסיבובים התקשורתיים והיחצניים המגוחכים שלה". לדבריו, "הציבור הישראלי אינטליגנטי מספיק בשביל לדעת מי עושה ופועל, ומי סתם צועק לצורכי פריימריז".
לזימי הגיבה לגפני ברשת X וכתבה: "מבחינת גפני עשיתי לו עוול. לא חלילה שנעשה עוול לאזרחים שזקוקים למדינה שתציל אותם, ונרצחו כי הוא שתק. מבחינתו הוא הקורבן של הטחת האמת בפניו. ביבי כבר מזמן הפך למרטיר שחושב שהוא הסיפור כשאזרחים נרצחים בגלל מדיניות שלו, אפילו מול אב שכול, וכמו שביבי משחית את כל המערכת - ככה הוא מחדיר את תכונות האישיות המופרעות שלו לכל מי שסביבו. פדיון שבויים, קדושת החיים ומוסר יהודי - זה היה התפקיד של גפני, ולא העיסוק הבלתי פוסק בכיסוי חובות לרשתות שלו ותקציבי עתק למקורבים".