סגן נ', שירה למוות בשוגג בחבריו ליחידה באגוז - מפקדי הפלגות איתמר אלחרר ואופק אהרון - הודה והורשע הבוקר (חמישי) במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן, שבו מיוחסת לו עבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות. נ' עצמו אמר בדיון: "אין לי מילים שיביעו את הכאב שלי מכל האירוע הבאמת נורא הזה. אני מצטער על זה מאוד". גזר הדין יינתן ביום חמישי הבא.
המפגש בין בנות הזוג של אופק ואיתמר, אפריל 2022

1 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
(צילום: דובר צה"ל)
במסגרת ההסדר סוכם בין הצדדים כי העונש שיוטל עליו יהיה הורדה לדרגת סמל ומאסר על תנאי. בכתב האישום המקורי יוחסה לנ' עבירה של גרימת מוות ברשלנות, לאחר שירה למוות בשוגג בשני הקצינים בדרגת רב-סרן סמוך לבסיס נבי מוסא.
בשלב הטיעונים לעונש טענה התביעה כי ההורדה בדרגה היא מסר חשוב: "החריגות הייתה שנ' יצא לבד ללא אישור, הגיע למקום, ופתח בירי. זה אירוע טרגי שבמהלכו קופדו חיי המנוחים. הקצינים שנהרגו היו מלח הארץ, אחד מהם היה נשוי והשני מאורס".
סנגורו של נ' טען: "מדובר באירוע טרגי. העובדות בכתב האישום המתוקן הן שהיו גניבות של ציוד צבאי ונגנב מכשיר לראיית לילה. נ', שהוא מפקד צוות מצטיין, רצה להוכיח את עצמו ויצא לאותה גבעה כדי למצוא את מכשיר ראיית הלילה שנגנב. נ' אמר שהוא רצה להחזיר את המשקפת כדי שמפקדו יעלה חיוך כשיקום בבוקר ויראה אותה".
משפחות המנוחים לא הפסיקו לבכות במהלך הדיון. הם ציינו שלנ' ניתנה אופציה להגיע לשבעה, אבל הוא בחר שלא להשתתף בצערן ולהתנצל. אורית, אמו של אופק אהרון, הביטה על נ' ואמרה לו: "אתה הרגת אותם". האם השכולה אמרה עוד: "אני מרגישה שאופק נמצא איתנו, אופק היה רוצה שנסתכל לך בעיניים, הפרת פקודות וגזלת חיים. כתב האישום עושה איתך חסד, אני מאמינה בגורל שאותו אלוקים רצה, שהוא יחיה 28 שנים, ואלוקים בחר מי יהיה שליח השטן ובחר בך".
עוד אמרה האם: "עצם העובדה שלא רצית להתנצל ושלא מצאת לנכון לקחת אחריות, מעידה על האופי שלך. זה מה שהופך אותך לאדם מסוכן. אם היית הורג שני בדואים - היית מואשם ברצח. אופק היה גאה ביחידה שלו ודאג לחיילים. הטלת כתם על היחידה, הרגת שני מפקדים משכמם ומעלה, גרמת סבל לשתי משפחות ולחברים. בלי סליחה אמיתית ולקיחת אחריות לא יהיה לך מנוח".
אליהו, אביו של אהרון, פנה גם הוא ל-נ': "התביעה עשתה לך הנחה, אבל לא אצלי. הוא לא לקח אחריות. איך הוא הצליח לעבוד על התביעה. אופק יכל לירות עליו ולא ירה, הרגת לי את הבן שלי. אופק שלי ואיתמר היו לוקחים אחריות. הוא צריך לבקש סליחה מבתיה ארוסתו של הבן שלי ומאלמנתו של איתמר. ארבע משפחות נהרסו. אין לך טיפת בושה, אין לך רגשות. התביעה הקלה איתו, צריך לקחת לו את הדרגות כולל את דרגת הסמל. אנחנו לא סולחים לך".
דבי, אמו של איתמר אלחרר, אמרה: "אני מבקשת לא לאמץ את הסדר הטיעון. אם לא די בייסורים שלנו יש, ייסורי הדין, כמו נעיצת סכין בלב וסיבובה, בימי השבעה שבהם עטפנו אותך, בדיעבד ציפיתי שיהיה מכתב מההורים שלך ולא היה. לעד תהיה אשם על הריגתם עם אות קין על מצחך". 
אור, אלמנתו של אלחרר, אמרה: "רציתי להיכנס למחשבות של איתמר, איך הוא רוצה שנתנהג עם נ'. האחריות והסליחה לא הגיעו. שנתיים וחצי אחר כך מגיעים להסדר שבעיקר נותן שקט לצה"ל ולבית הדין. כתוב בכתב האישום המתוקן שהמנוחים נפגעו מהירי לא נהרגו. אין בכתב האישום לקיחת אחריות. לא היה לנו רצון או נקמה שהוא ייכנס לכלא, אנחנו רוצים לקיחת אחריות".  
מטעם עורכי דינו של נ', רס"ן (במיל') עו״ד רם ז'אן ורס"ן עו"ד יוסי אלבז מהסניגוריה הצבאית נמסר: "בסיום הליך גישור ממושך שנערך תוקן כתב האישום שיוחס במקור לנ', ושונתה העבירה לעבירה של חריגה מסמכות שאין בה קשר סיבתי בין מעשיו לבין מותם המצער של המנוחים. כך גם הובהר במפורש היום מטעם הצדדים. מדובר באירוע טראגי וקשה לכל הדעות, המסתיים היום בהסכמות כוללות בהמשך להמלצות המגשר שבחן את כלל הטענות וההיבטים המורכבים. אנו משתתפים בצערן ובאובדן הכבד של משפחת אלחרר ומשפחת אהרון".

האסון

האסון התרחש בינואר 2022, אז נ' יצא לחפש בשטחי אימונים בנבי מוסא אמצעי לראיית לילה שנגנב לאחד הלוחמים. באישום המקורי תואר כי נ' עשה זאת ללא אישור, בלי תיאום ועדכון כוחות אחרים ותוך חציית גבולות הגזרה של כוח היחידה שהתאמן באזור באותו שבוע. במקביל, רס"ן אלחרר ורס"ן אהרון יצאו ביחד עם שני חיילים נוספים לסיור בשטח. הכוח שלהם, שלא היה מודע ליציאתו של הקצין לסיור, זיהה אותו כדמות חשודה ועקב אחריו.
בשלב מסוים, הבחין נ' בדמויות המכוונות לעברו כלי נשק ממרחק קצר - וירה לעברן, מכיוון שזיהה אותן כחמושים שמאיימים עליו. רק בדיעבד התברר לו שמדובר בחבריו ליחידה. הקצין, יצוין, כבר סיים את שירותו בצה"ל, לבקשתו, במאי אשתקד. עוד לפני כן הועבר ליחידה אחרת בעקבות האסון.
האלוף במיל' נועם תיבון, שעמד בראש ועדת המומחים לבדיקת האירוע, אמר עם פרסום מסקנותיה כי "מהרגע שהכניס כדור לקנה ושם אמר"ל בחיפושים שמובנה לעיניו, נ' היה במוד של היתקלות, דרוך - למרות שבהגיעו לנקודה הגבוהה הוא נדרך פחות. נ' צעק משהו ורס"ן י' שהיה מאחור זיהה שמדובר במפק"צ שלו, צעק לו חדל-חדל, צה"ל-צה"ל והירי הופסק". תוך פחות מ-20 דקות הגיעו חובשים ומטפלים בכירים לנקודה שקבעו בשטח את מותם של שני הקצינים.