3 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
גם לא מחוסנים יוכלו להיכנס למסעדות. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי שבממשלה החליטו לרכך משמעותית את מדיניות התו הירוק ולאפשר גם ללא מחוסנים להגיע למסעדות, חדרי כושר ובתי קולנוע - בעלי העסקים נושמים לרווחה, אך עדיין לא יודעים כיצד יגיב הציבור להחלטה שהתקבלה בשיא גל התחלואה של האומיקרון.

קורונה - כתבות נוספות:

"החודש האחרון היה קשה מאוד למסעדות", אמר אתמול (שישי) מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן. "זה היה מעין סגר, ותמיד אחרי סגרים ראינו שהציבור מתגעגע וחוזר מהר למסעדות. מקווים שגם הפעם זה יהיה כך".
ברמן אמר כי "האומיקרון הפך את התו הירוק ללא רלוונטי, ולביטולו יש השפעה פסיכולוגית על הציבור. מקווים שהוא ירגיש ככה גם ויצבור ביטחון לצאת ולבלות. זה לא יקרה ביום אחד כמו אחרי הסגרים, אבל אנחנו מקווים שזה יקרה במהרה". לדבריו, גל האומיקרון שהביא איתו מאות אלפי נדבקים ומבודדים הוביל לסגר דה-פקטו למרות שלא הוכרז כזה.
3 צפייה בגלריה
לחם ארז מסעדה ראשון לציון סינמה סיטי קורונה
לחם ארז מסעדה ראשון לציון סינמה סיטי קורונה
"חייבים גלגל הצלה". מסעדת לחם ארז בראשון לציון
גם אלעד הופמן, בעלי מסעדת "לחם ארז" בסינמה סיטי בראשון לציון, אמר כי החודש האחרון הסתיים עם ירידה של 50% בפדיון. "הלקוחות עדיין חוששים ומבולבלים, כל אחד שמגיע מתלונן למה בודקים אנשים שמגיעים למסעדה", סיפר ל-ynet. "הממשלה לא עוזרת לעסקים, והשכר לעובדים, השכירות, והארנונה לא ירדו. קשה לשרוד ככה".
הופמן העריך כי למרות הריכוך בהנחיות, גם חודש פברואר יהיה קשה למסעדנים. "הממשלה חייבת לשנות גישה ולעזור לענף המסעדות שהתנהל בינואר כמו תחת סגר למרות שהממשלה ניסתה להציג שכולם עובדים לפי התו הירוק. הממשלה חייבת לזרוק גלגל הצלה לענף המסעדות שנפגע כלכלית יותר מכולם".
מנגד, אבי אדרי, מבעלי רשת בתי הקולנוע סינמה סיטי, אמר כי הוא מאמין שעם סיום גל האומיקרון הצופים ינהרו בחזרה אל אולמות ההקרנה. "אנחנו מברכים על ביטול התו הירוק", אמר אדרי. "אחרי שנה וחצי שהיינו סגורים ועוד חצי שנה של שני גלים נוספים - כל דבר שיפשט את ההגעה לבתי הקולנוע הוא מבורך. הסרת התו ימנע את הצורך בהצגתו, מה שהיווה טרחה לאנשים, ויאפשר לילדים שעד היום נדרשו להיבדק לפני הכניסה להיכנס ללא הגבלה".
3 צפייה בגלריה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
סינמה סיטי חדרה. הפתיחה מתעכבת בשל הקורונה
הילדים יחזרו לבתי הקולנוע?
(צילום: דוד חיון)
הוא הוסיף כי "מה שחשוב זה שהקהל ירגיש בטוח. מצד אחד לא תהיה בקרה, אבל רוב האוכלוסיה כבר מחוסנת או חלתה. בתי הקולנוע הם סביבה בטוחה בגלל המבנה של האולמות ומערכות מיזוג וסינון האוויר. אנחנו בטוחים שעם שוך הגל הנוכחי וסיום התו הירוק - כל הצופים שצמאים לחזור ולבלות יחזרו בהמוניהם לבתי הקולנוע".
לפי המתווה החדש שייכנס לתוקף ביום שני, תבוטל הדרישה להצגת התו הירוק פרט למקומות הבאים שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה: אולם או גן לשמחות ואירועים; מועדון או דיסקוטק; מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון; ומקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.
לצד זאת אישרו השרים לבטל גם את מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל בתו ירוק, לבטל את דרישת התו הסגול, לבטל את מגבלת ההתקהלות הכללית ולבטל את הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. התקנות עצמן הוארכו עד ל-1 במרץ.
ההחלטות התקבלו דווקא עם בלימת הירידה ההדרגתית במקדם ההדבקה, ובזמן שעדיין יש בכל יום עשרות אלפי מאומתים. המקדם שמצביע על התפשטות המגפה הגיע ל-2.08 בשיא גל האומיקרון וירד בשבוע האחרון אל מתחת ל-1, אבל בימים בימים האחרונים המגמה הזו נבלמה, ולפי עדכון משרד הבריאות המקדם אתמול נותר כפי שהיה יום קודם לכן - 0.9.
פורסם לראשונה: 22:00, 04.02.22