הפעימה הרביעית בעסקה להשבת החטופים מרצועת עזה מתוכננת לצאת היום (ב') לפועל אך לפי שעה חמאס מערים קשיים ומו"מ קדחתני שצפוי להימשך עד הרגע האחרון מתנהל בנושא. גורם מדיני אמר כי ישנה אופטימיות זהירה שניתן יהיה לבצע היום את הפעימה הרביעית.
על פי דיווח ב-CNN, גורם ישראלי אמר כי אחת הבעיות ברשימת החטופים שחמאס צפוי לשחרר היום היא שהיא אינה כוללת אימהות. דרישת ישראל היא כי אימהות וילדים לא יופרדו. בפועל, ילדה כבר הופרדה מאימה, כשהילה רותם שוחררה ללא האמא שלה רעיה. הרשימה הנוכחית כוללת על פי המסתמן כתשעה ילדים ושתי קשישות. הצפי בישראל היה לשחרור של שלוש אימהות היום.
3 צפייה בגלריה
החטופות והחטופים באמבולנסים של הצלב האדום בדרך לישראל
החטופות והחטופים באמבולנסים של הצלב האדום בדרך לישראל
המשא ומתן יימשך עד לרגע האחרון
(צילום: Mohammed ABED / AFP)
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
דובר המועצה לביטחון לאומי התייחס לשתי אימהות חטופות בעלות אזרחות אמריקנית והודה כי הוא אינו יודע אם הן ישוחררו היום: "אני מניח שנדע יותר בהמשך היום. כמובן שאנחנו מקווים שהאימהות האמריקניות יתאחדו עם המשפחות שלהן ואנחנו עובדים על זה ממש עכשיו"
מוקדם יותר היום אישרו גורמים מדיניים כי ברשימת החטופים שצפויים להשתחרר שחמאס העבירה "יש כמה בעיות", וכי הנושא בטיפול של גורמי הביטחון.
רשת התקשורת המצרית "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווחה כי מצרים, המשמשת כאחת מהמתווכות בעסקה, "פועלת לזרז את ביצוע השלב הרביעי של הפסקת האש ברצועת עזה", ולדיווחים הצטרפו גם דברים של גורמים מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס, לפיהם "המעורבים עובדים כדי לפתור כמה פערים בנוגע לתקופת ההארכה, ורשימת האסירים הפלסטינים שישוחררו. הם קרובים להסכמה על הארכה".
3 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי. "מקווים שהאימהות בעלות האזרחות האמריקנית ישוחררו"
(צילום: רויטרס/Evelyn Hockstein)
ככל הידוע, ישראל ביקשה מהמתווכים לקבוע מראש עוד יומיים להפוגה תמורת שחרור 20 חטופים, בעוד שבסוכנות הידיעות רויטרס נטען מפי גורמים מצריים שחמאס מעוניין בהארכה בת ארבעה ימים בהפוגה, ואילו ישראל מבקשת לדון בכל יום בהארכת ההפוגה ביום שלאחריו.
על פי ההערכות כרגע, ההפוגה תוארך ביומיים - כשבכל יום ישוחררו עשרה חטופים - וישראל תשחרר 30 אסירים ביטחוניים.
ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן אל-ת'אני, אמר ל"פייננשל טיימס" כי יותר מ-40 נשים וילדים מוחזקים בשבי בעזה - אך לא על-ידי חמאס. לדבריו, "ניתן להאריך את הפסקת האש אם חמאס יצליח לאתר במהלך ההפוגה שניתנה לו את אותם חטופים". הוא הוסיף כי "עדיין אין לנו מידע ברור כמה הם יוכלו למצוא, אבל אחת המטרות של הפסקת האש הזו היא שחמאס יקבל זמן לחפש אותם".
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק בביקור בכנסת עם ראש ממשלה בנימין נתניהו
אילון מאסק בביקור בכנסת עם ראש ממשלה בנימין נתניהו
נתניהו עם אילון מאסק היום. "נשחרר את כולם"
מוקדם יותר היום נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות שהפעימה הרביעית תצא לפועל כמתוכנן, וענה בקצרה: "עובדים על הכול, נשחרר את כולם".
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "המשא ומתן בנוגע לרשימת המשוחררים הבאים במסגרת מתווה שחרור החטופים נמשך.אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר ייתאפשר. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו מהימן".