2 צפייה בגלריה
יישאר בתפקיד? גלנט ונתניהו
יישאר בתפקיד? גלנט ונתניהו
יישאר בתפקיד? גלנט ונתניהו
(צילום: EPA)
יו"ר ש"ס אריה דרעי מתווך בימים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט, ובינתיים גוברים הסיכויים שהאחרון יישאר בתפקידו למרות שפוטר. גלנט מסרב להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, אבל ככל הנראה יתנצל על האופן שבו התנהל (ולא על המהות).
בסביבה הקרובה של נתניהו תומכים בהישארות גלנט בתפקיד, למרות משבר האמון שנוצר אחרי מסיבת העיתונאים שקיים. זאת, משום שהם סבורים שבמצב הרגיש שנוצר, זה יסייע בהרגעת הרוחות.
בימים האחרונים בחן נתניהו גם אפשרויות אחרות, כמו מינוי של ממלא מקום לשר הביטחון. בין השמות שעלו להחלפת גלנט היו שר הכלכלה ניר ברקת, שרת התחבורה מירי רגב, שר האנרגיה ישראל כץ ושר החקלאות אבי דיכטר.
2 צפייה בגלריה
אבי דיכטר באולפן ynet
אבי דיכטר באולפן ynet
דיכטר, רגב וברקת. השמות שעלו להחלפת גלנט
(צילום: מוטי קמחי, יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי )
אמש אירח דרעי בביתו בירושלים את גלנט כדי למצוא פשרה שתשאיר אותו במשרדו. במהלך השיחה בין השניים הועלו אפשרויות שונות להשארת גלנט בתפקידו, ובכללן התנצלות מצידו אחרי שקרא בשידור חי לעצירת החקיקה של המהפכה המשפטית בעת שהותו של נתניהו בלונדון.
הבוקר ערך גלנט הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון. הוא נמנע מלהתייחס מפורשות לפיטוריו, אך ציין כי "כמי שבחרו להקדיש את חייהם לטובת ביטחון המדינה, מוטלת עלינו החובה להרגיע את הרוחות בחברה הישראלית ולקיים שיח מחבר ומאחד".
נאום גלנט שהביא להודעה על פיטוריו

ההודעה הדרמטית של נתניהו בתחילת השבוע על הדחתו של גלנט הובילה למחאה אדירה וחסרת תקדים של מאות אלפי בני אדם שיצאו להפגנות בכל רחבי הארץ. המוקד המרכזי היה בתל אביב ובמהלך המחאה חסמו מפגינים את נתיבי איילון למשך שעות ארוכות.
למרות שנתניהו הודיע בתחילת השבוע על העברתו של גלנט מתפקידו, הוא טרם שלח אליו מכתב פיטורים - ולכן גלנט עדיין נשאר בקריה. גורמים בלשכת ראש הממשלה ציינו כי גלנט העביר מסרים ברורים ולפיהם הוא מעוניין להישאר בתפקיד על אף העימות הפומבי עם נתניהו בימים האחרונים.