בזמן השבעה על בנו, השר גדי איזנקוט, הגיע הערב (יום ד') לישיבת קבינט המלחמה בבור בבסיס הקריה. השבעה על בנו, רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט (25) אמורה להסתיים מחר.
השר איזנקוט סופד לבנו, שישי
(צילום: חגי דקל)

בנו של הרמטכ"ל לשעבר נפל בחמישי בלחימה ברצועה. הוא שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699, בחטיבת המילואים 551. באותו בוקר, ביצע הכוח שבו היה גל איזנקוט סריקות בפאתי מחנה הפליטים ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם - ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.
השר איזנקוט היה באותה עת בביקור בדרום בבסיס ה"קדמית" של אוגדה 162 בעוטף, שבמסגרתה פעלה החטיבה שבה שירת בנו. הוא עודכן על התקרית בעת שאירעה. בחלוף דקות, ראש מטה האוגדה, תא"ל במיל' משה מאיו, בישר לו שאחד הפצועים אנוש בתקרית הוא בנו.
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
איזנקוט ובנו בתרגיל צבאי לפני כחמש שנים
גל איזנקוט התגייס לשייטת 13 ועבר ליחידה המובחרת מגלן, שם שירת כחובש קרבי. במילואים שירת כלוחם חי"ר. לאיזנקוט חמישה ילדים, וגל היה בנו הצעיר.
גל הובא למנוחות בשישי. השר איזנקוט התקשה לעצור את הדמעות במהלך דברי ההספד על בנו, ואמר בקול שבור ובבכי: "אנו עומדים פה קהל רב, לחלוק לך כבוד אחרון. נולדת לפני 25 שנה בעת ששירתי כמפקד חטיבת גולני. אמא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית חולים. מיהרתי מרמת הגולן אך הגעתי באיחור. לפני שלושה חודשים בטיול משפחתי הזכרתי את זה. אתה אמרת לי באחת משיחות הנפש שהייתי חסר לך מאוד, הרבה מאוד שנים.
"עניתי לך שאני בטוח שאמא הייתה בשבילך כל הזמן, והייתי גאה ושמח לראות את הקשר העמוק והמיוחד שלך עם אמא והאחים. כשבגרת, התפעלתי מהרצינות התהומית שלך, לצד חוש הומור מפותח מאוד ורוח שטות. מצוינות הייתה אצלך דרך חיים, בלימודים, בטריאתלון, בצופים ושוב בלימודים. קראנו לך גל מאיר על שם אבי, הרבה שנים כשהיו שואלים אותך איך קוראים לך היית עונה 'גל מאיר' - לתת את ההבנה שאתה אדם בפני עצמך".
2 צפייה בגלריה
סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל ורס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ז"ל
סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל ורס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ז"ל
סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל (מימין) ורס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בשבת האחרונה, צה"ל התיר לפרסום כי גם סמל מאור כהן איזנקוט, אחיינו של השר, נפל יום קודם לכן ברצועה - כיממה לאחר נפילת בנו גל. מאור כהן איזנקוט נפל יחד עם סמ"ר יונתן דין חיים, כתוצאה מפיצוץ מטען במסגד, באירוע שבו נפצעו באורח קשה גם קצין ושני לוחמים.