בשבוע שעבר החליטה עיריית ירושלים להמליץ לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על הפקדת תוכנית חדשה להקמת שכונת מגורים באזור עטרות שבצפון העיר, מעבר לקו הירוק. התוכנית נוגעת לאזור שדה התעופה עטרות הנטוש, וכוללת כ-9,000 יחידות דיור וכן שטחי מסחר ומלונאות. אלא של-ynet נודע כי לשר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) יש תכניות אחרות למקום: שיקום שדה התעופה שנבנה בידי הבריטים בתקופת המנדט לפני כמאה שנה, ופתיחתו מחדש כשדה משותף ישראלי-פלסטיני.
לדברי השר פריג', "בשעה שצרכי התעופה האווירית של ישראל הולכים וגדלים, כאשר נמל התעופה בן גוריון קרוב מאוד לסף הקיבולת שלו, וכאשר ההחלטה על מיקום שדה התעופה הנוסף של ישראל ממשיכה להתעכב, יש לנצל את המשאב הקיים של שדה מוכן בעטרות ולפתחו מחדש כשדה משותף ישראלי-ופלסטיני. שיקום השדה ופתיחתו יהיה בהם גם כדי לתת מענה לצרכי התעופה של מטרופולין ירושלים וגם מענה לצורך של תושבי הרשות הפלסטינית לשער כניסה ויציאה אווירי".
התוכנית גובשה על ידי צוות מומחים בראשות ניר דגן, איש חיל האוויר במילואים ולשעבר מנכ"ל ארקיע. לפי התוכנית ישוקם שה התעופה, הצמוד לגדר ההפרדה, ובצמוד אליו להקים טרמינל פלסטיני, שבכפוף לסידורי ביטחון יאפשר לתושבי הרשות הפלסטינית לטוס ישירות מירושלים ליעדים שונים בעולם, ולא להיאלץ לעבור דרך ירדן או להידרש לאישור מיוחד לטוס מנמל התעופה בן גוריון.
השר פריג' הוסיף: "צריך להחזיר עטרות ליושנה. לא משמידים תשתיות אסטרטגיות בשביל יחידות דיור. שדה התעופה עטרות, שאותו אפשר להשמיש בתקופה קצרה, ישמש כשדה תעופה משני ישראלי עם טרמינל פלסטיני. שדה התעופה יוכל לשמש לפחות 5מישה מיליון טסים בשנה. זה טוב לכלכלה הישראלית, זה טוב לכלכלה הירושלמית, זה טוב לפלסטינים שכיום אין להם שער יציאה תעופתי לעולם. כל זאת, תוך יצירת מעטפת ביטחונית ראויה שתבטיח את בטיחות השדה והנוסעים".
לאחר אישור בעירייה של התוכנית לקידום השכונה בעטרות הבהירו גורמים מדיניים לממשל האמריקני כי מדובר בתהליך ממושך, ורק בעוד שנה ההחלטה תגיע להכרעה של הדרג המדיני. ב-6 בדצמבר צפוי להתקיים דיון בוועדה המחוזית, אך אותם גורמים טענו כי לא צפויות להתקבל החלטות. למרות זאת, לא הובטח שהממשלה תעצור את התוכנית.