5 צפייה בגלריה
נגיף בית חולים איכילוב
נגיף בית חולים איכילוב
נגיפי אבעבועות הקוף, ובית חולים איכילוב
(צילום: מוטי קמחי)
בית החולים איכילוב עדכן אמש על חשד למקרה ראשון בישראל של מחלת אבעבועות הקוף. מדובר במחלה שהתגלתה לאחרונה בבני אדם בכמה מדינות באירופה, אחרי שעד כה הייתה מצויה כמעט רק באפריקה. החולה הוא גבר בשנות ה-30 לחייו שחזר מטיול במערב אירופה, שם נחשף לחולה עם אבעבועות הקוף - והגיע למיון עם נגעים מחשידים לנגיף זה. מבית החולים נמסר כי הוא במצב קל ויאושפז לצורך הערכה והשגחה בחדר בידוד.
הצוות הרפואי ייטול דגימות מהשלפוחיות שעל גופו, שיישלחו למעבדת PCR - ובתוך כיומיים תתקבל התשובה אם אכן מדובר בנגיף אבעבועות הקוף. משרד הבריאות החל במקביל בביצוע חקירה אפידמיולוגית ובתיאום העברת דגימה קלינית לאישור האבחנה במכון הביולוגי. משרד הבריאות קורא למי שחזר מחו"ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא.

סוריה: ישראל תקפה יעדים בדרום דמשק, שלושה נהרגו

כמה יעדים בדרום דמשק, בירת סוריה, הותקפו מהאוויר אמש. צבא סוריה אישר את הדיווח של תחנת רדיו המזוהה עם המשטר הסורי, שלפיו שלושה נהרגו באחת מהתקיפות שפגעה בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. לא צוין אם מדובר בחיילים או אנשי משטר. כתוצאה מהתקיפה פרצה שריפה במקום ונדחו לפחות שתי טיסות. בין האזורים במרחב דמשק שהיו יעדים לתקיפה: ג'ומראיא ואל-כיסווה - יעדים ש"זכו" לתקיפות חוזרות לאורך השנים האחרונות.
תיעוד היירוטים בשמי סוריה אמש

בהודעת הצבא הסורי נכתב כי "האויב הישראלי ביצע תקיפה באמצעות מטח טילי קרקע-קרקע מכיוון הגולן הסורי הכבוש לעבר מספר יעדים בדרום דמשק. מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם".

חילופי אש באזור ג'נין: מחבלים ירו מרכב חולף על כוח צה"ל, חמוש פלסטיני נהרג

פלסטיני בן 17 נהרג הלילה בחילופי אש בין חמושי מחנה הפליטים ג'נין לכוחות צה"ל שהגיעו אליו לפעילות מבצעית. ההרוג היה שייך לאחת הזרועות הצבאיות במחנה, והשתתף בחילופי האש. בעבר הוא תועד כשבידיו נשק ולראשו סרטים המזוהים עם הזרועות הצבאיות במחנה ג'נין. פלסטיני נוסף נפצע באורח קשה במהלך חילופי האש הלילה.
תיעוד: החמוש שנהרג צועד עם נשק בג'נין

בצה"ל אמרו כי בזמן הפעילות, שהתמקדה בכפר דאן שבאזור ג'נין, נזרקו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה ומטען ונורתה אש מרכב חולף. "הלוחמים ירו לעבר החשודים וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו", נכתב בהודעת צה"ל.

חברי קונגרס ל-FBI: לחקור את מות העיתונאית

57 חברי קונגרס פנו אמש לראש ה-FBI כריסטופר ריי בבקשה שיפתח בחקירת מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנורתה למוות בג'נין לפני כשבוע וחצי. "עיתונאים פלסטינים שהיו בזירה אמרו שהבהירו לחיילים הישראלים את מיקומם, וציינו שלא ראו חמושים בסביבה. הצבא הישראלי טען שהקורבנות נקלעו לחילופי אש בין חמושים פלסטינים לבין חיילים, אולם התקשורת ועדי הראייה מעלים עדויות סותרות לכך", נכתב במכתב של חברי הקונגרס.
5 צפייה בגלריה
שירין אבו עאקלה, מייק הרצוג
שירין אבו עאקלה, מייק הרצוג
שירין אבו עאקלה, השגריר בוושינגטון מייק הרצוג. "חברי הקונגרס מתעלמים מהמציאות בשטח"
(צילום: שגרירות ישראל בארה"ב)
שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג פרסם מכתב תגובה על עצומת חברי הקונגרס, והאשים כי הם מתעלמים מהמציאות בשטח - ומסירוב הפלסטינים לקיים חקירה משותפת. "המכתב הזה לא משקף באופן הוגן את המקרה, מתעלם מההקשר החשוב של האירועים, ומסיים במסקנה שגויה", כתב השגריר הרצוג.

חנות הוצתה ביישוב חורה שבנגב, ילד נפגע אנושות

עיסא אבו אלקיעאן, בן 12 מחורה שבנגב, נפגע באורח אנוש בהצתה של מעבדת סלולר שאליה הלך כדי לתקן את הטלפון שלו. לפי החשד, אלמונים הציתו את המקום במסגרת סכסוך במשפחת אבו אלקיעאן. הילד פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם כוויות בדרגה ב' וג' בכל חלקי גופו.
5 צפייה בגלריה
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן וחנות הסלולר שנשרפה בחורה
עיסא נאג'ח אבואלקיעאן וחנות הסלולר שנשרפה בחורה
הילד עיסא וחנות הסלולר שהוצתה בחורה
(צילום: בראל אפרים, באדיבות המשפחה)
אביו של הילד שנפצע בהצתה בחורה
(צילום: בראל אפרים)

אביו נג'אח הילד סיפר ל-ynet בבית החולים: "הילד שלי היה אצלי במפעל, יצא לתקן את מכשיר הטלפון שלו ופשוט נכנס אלמונים והציתו את המקום עם דלק. הילד בהרדמה מלאה, הרופאים אומרים שצריכים להחזיק לו אצבעות, המצב שלו קשה מאוד".

תקיפת הצוות הרפואי בהדסה הר הצופים: 3 חשודים הסגירו עצמם למשטרה

המשטרה עצרה היום שלושה תושבי מזרח ירושלים בחשד שהיו מעורבים בתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים ביום שני האחרון. השלושה, יחד עם חשוד נוסף שנעצר אתמול, היו חלק מעשרות שהתפרעו בבית החולים עם קבלת הודעה על מות קרוב משפחה שפונה במצב קריטי ליחידה לטיפול נמרץ. בבית החולים אמרו ביום התקיפה כי בני המשפחה שברו דלתות וחלונות, השחיתו את המחשבים והציוד בעמדת האחיות, והכו את אנשי הצוות.
5 צפייה בגלריה
ההרס בבית החולים
ההרס בבית החולים
נזק שנגרם בבית החולים בעקבות ההתפרעות
(צילום: יואב דודקביץ', דוברות הדסה )
המשטרה מסרה כי שלושת החשודים, בשנות ה-30 לחייהם, התייצבו היום בתחנת המשטרה והסגירו את עצמם לידי החוקרים. בתום חקירתם הם נכלאו, ויובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. אתמול, ארבעה ימים אחרי ההתפרעויות בבית החולים, נעצר תושב מזרח ירושלים בן 48, ובית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים.

מניית טסלה נפלה בצל טענות כי מאסק הטריד מינית דיילת

מניית חברת טסלה, ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק, נפלה אתמול ב-6.42%, לאחר שבמהלך יום המסחר אף ירדה ביותר מ-10%. זאת, על רקע טענות כי האיש העשיר בעולם והשנוי במחלוקת הטריד מינית דיילת במטוס פרטי בשנת 2016. בסך הכול נפלה מניית טסלה בכ-14% בשבוע האחרון ובכ-45% מתחילת השנה.
5 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
המנייה צוללת. אילון מאסק
(צילום: AP)

מהפך באוסטרליה: רה"מ הובס בבחירות, השמאל חוזר לשלטון אחרי 9 שנים

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הודה היום (שבת) בהפסד בבחירות. קואליציית המרכז-ימין של מוריסון ספגה מכה קשה והפסידה למפלגת הלייבור - שתחזור לשלטון אחרי תשע שנים. מוריסון אמר בנאומו בסידני שמדובר ב"יום קשה" למפלגה הליברלית, והודיע שהוא יפסיק לעמוד בראשה.
מספירת 55% מהקולות עולה כי מפלגת הלייבור התחזקה מ-68 ל-72 מושבים מתוך 151 מושבים בבית הנבחרים האוסטרלי. היא תיאלץ לחבור למפלגות קטנות כדי להקים ממשלה בראשותה. קואליציית המרכז-ימין של מוריסון התרסקה, ולפי התוצאות כרגע תקבל 52 מושבים בלבד.
פורסם לראשונה: 20:14, 21.05.22