2 צפייה בגלריה
רמי בן יהודה נגד התובעת ליאת בן ארי
רמי בן יהודה נגד התובעת ליאת בן ארי
ליאת בן ארי ורמי בן יהודה
(צילום: מוטי קמחי)
בית משפט השלום בירושלים מחק היום (שלישי) את כתב האישום נגד רמי בן יהודה, פעיל וחבר הליכוד, שהואשם באיומים על ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה והתובעת במשפט נתניהו, ועל בנה תומר שוויקי. "סברתי שכתב האישום בנוסחו אינו מגלה עבירה, וכי מוטב היה לולא היה מוגש כלל", קבע השופט, שהסביר את עמדתו "נוכח הרגישות הטבעית העולה מהתבטאויות שבעיקרן ובמהותן הן פוליטיות".
לפי כתב האישום - שכעת נמחק, בן יהודה הגיע בדצמבר האחרון לבית משפט השלום בתל אביב כדי להביע תמיכה בפעילת ליכוד נוספת, אורלי לב, שפרסמה בעבר טענות על כך שבן ארי עזרה לבנה לחמוק ממשפט לאחר שהכה שוטר. בן יהודה אמר בסרטון התמיכה בלב: "ראיתם במשפט של אורלי לב על מה פרקליטת מדינה הייתה מועמדת? אני אגיד, איפה הבן שלך? בואי תגלי לנו איפה הבן שלך נעלם? תומר שוויקי, איפה אתה? אנחנו מחפשים אותך! הבן של ליאת בן ארי, בוא תגיד לנו מה הבעיה".
סרטון האיומים של בן יהודה
(מתוך טוויטר )

"במעשיו אלה, איים הנאשם בפגיעה שלא כדין בגופו או בשמו הטוב של בנה של המתלוננת (ליאת בן ארי) בכוונה להפחיד או להקניט את המתלוננת, את בנה ואת המשתמשים ברשת", נכתב באישום. ואילו שופט השלום דוד שאול גבאי ריכטר קבע: "הנאשם שאל היכן בנה של המתלוננת, 'שתגלה' היכן הוא ולאן נעלם. לאחר מכן אמר 'אנחנו מחפשים אותך...'. המסקנה היא שמדובר ב'הפחדה קונסטרוקטיבית' שניתן לפרשה בקלות רבה כקריאת תיגר על בנה של המתלוננת, כאשר הנאשם מתגרה בו לבוא ולמסור את גרסתו לטענות שהעלתה נגדו לב. מכאן שאין בדברים על פניהם את הרכיב 'שלא כדין'. במצב דברים כזה, כשמדובר בפרשנות סבירה ואפשרית הפועלת לטובת הנאשם, אף על פניו של כתב האישום, כשהאמרה אינה מוכחשת, הדבר פועל לזכות הנאשם".
השופט המשיך כי "אין חולק שהנאשם הוא פעיל פוליטי הנוהג להפגין למען ראש הממשלה נתניהו ונגד ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו. היבט זה מעצים את היות האמירות חלק מדעתו הפוליטית של הנאשם הכוללת גם ביקורת על רשויות התביעה, ביקורת שהיא חלק מהותי מחופש הביטוי במדינה דמוקרטית".
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
היועמ"שית. הגישה בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד בן יהודה
(צילום: גיל נחושתן)
בן ארי הגישה את התלונה בחודש דצמבר בלהב 433, כמה ימים אחרי שהוצא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אורלי לב, שהיא כאמור פעילת ליכוד אחרת שהתבטאה נגד התובעת במשפט נתניהו. לאחר הגשת התלונה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת נגד בן יהודה, וזו התקבלה. הצו שהוציא בית המשפט אסר עליו לפרסם בעצמו ובאמצעות אחרים כל פרסום הנוגע לבנה של בן ארי, והורה לבן יהודה להסיר כל פרסום מהרשתות החברתיות המתייחס לבנה של בן ארי, או המייחס קשר משפחתי בינה לבין החשוד האלמוני בפגיעה באורלי לב.
הפרקליטות מסרה בתגובה להחלטת השופט כי "בשנים האחרונות פרקליטים ופרקליטות רבים - זוטרים ובכירים כאחד, ובהם ליאת בן ארי המשנה לפרקליט המדינה - מוצאים עצמם ולעיתים גם את בני משפחתם חשופים למתקפות, הטרדות ופרסומים מכפישים בבמות שונות". עוד נמסר כי "פרקליט המדינה מבקש לחזק את ידי ליאת בן ארי וכלל הפרקליטים המותקפים, ולהבהיר כי הפרקליטות לא תאפשר כל פגיעה שיש בה להוביל להחלשת מערכת אכיפת החוק, ובכוונתה להילחם בתופעה בכל הכלים העומדים לרשותה".
עו"ד עדן פולטקין, שייצגה מטעם הסניגוריה הציבורית את רמי בן יהודה, מסרה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקיבל את טענותינו והורה על ביטול כתב האישום. כבר מתחילת ההליך טענו כי הדברים שנאמרו אינם מתגבשים לכדי עבירת איומים. בית המשפט התחשב בכך כי מדובר בדברים שנאמרו כחלק מדעתו הפוליטית של הנאשם הכוללת גם ביקורת על רשויות התביעה. אנו מצפים מהתביעה להפעיל שיקול דעת בהגשת כתבי אישום מסוג זה כדי למנוע פגיעה בחופש הביטוי".