הנזק שנגרם לרכב בתה של האישה המאוימת

מחדל במחוז תל אביב של המשטרה: לאחר הפרסום ב-ynet על העבריין ציון ראובן, שנמלט לפני שבוע ממעצר ומזוהה עם ארגון הפשע של יוסי מוסלי, עלה חשד כי קרובי משפחתו תקפו אתמול (שבת) באלימות את בנה של האישה שראובן איים לרצוח. לעומת זאת, בני משפחתו של ראובן טוענים כי הם הקורבנות. לטענתם, הבן של האישה השליך ביצים על רכבה של אחות של ראובן, התגרה בהם בתנועות מגונות וריסס גז מדמיע לעבר ילדה בת 4 מושתלת כליה. "הקורבן כביכול הוא זה שתקף", טענו בני משפחתו של ראובן. כשהגיעו לזירה, עצרו השוטרים את הבן לחקירה.
אתמול בשעות הצהריים התקבלה במשטרת מחוז ת"א קריאה מתושב רמת גן שסיפר כי בני משפחתו של העבריין שנמלט ממעצר תקפו את חלון ביתה של אמו, שהתלוננה נגד ראובן על איומים. לדבריו, הם תקפו אותו באבנים ובשבר בקבוק זכוכית, שגרמו לחבלות וחתכים בפניו. הוא טען בנוסף שבני המשפחה השחיתו את רכבה של אחותו, בתה של האישה המאוימת, כששברו את חלון הרכב ושפכו זבל לתכולתו.
2 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לבית האישה וציון ראובן
הנזק שנגרם לבית האישה וציון ראובן
הנזק שנגרם לבית האישה וציון ראובן
השוטרים שהגיעו לזירה עצרו את בנה של האישה שאוימה לחקירה. גורם במשטרה הסביר כי "התקבלו תלונות הדדיות על תקיפה", תוך שבמשטרה התעלמו לחלוטין ממסכת האיומים שהאישה ובנו חווה לכאורה בתקופה האחרונה, מהעבריין ציון ראובן ובני משפחתו. במקום להפנותו לטיפול רפואי, שוטרי מחוז ת"א שהגיעו לזירה עיכבו את הקורבן לכאורה, תוך שהם לוקחים אותו בניידת לתחנת המשטרה בבני ברק.
במקביל, עיכבה המשטרה לחקירה את אחד מקרובי משפחתו של העבריין ציון ראובן. עד עתה המשטרה לא הפיצה את תמונתו ופרטיו של ראובן לתקשורת.
לפני כמה חודשים הגישה חטיבת התביעות של המשטרה כתב אישום בגין איומים ברצח של ראובן נגד שכנתו. כעת, כאמור, יומיים לאחר הפרסום ב-ynet על כך שלא חזר למעצר לאחר הלוויית אביו, תקפו לכאורה בני משפחתו את האישה שהתלוננה נגד ראובן, ואת בנה שספג לדבריו אבנים ודקירה מבקבוק זכוכית שבור.
2 צפייה בגלריה
הזבל שנשפך לרכב בתה של האישה המאוימת
הזבל שנשפך לרכב בתה של האישה המאוימת
הזבל שנשפך לרכב בתה של האישה המאוימת
למעשה, במקום לספק הגנה לאישה שהתלוננה באומץ נגד העבריין ראובן שאיים עליה, היא נאלצה לטענתה להתמודד לבד עם האיומים וזריקות האבנים של בני משפחתו לעבר ביתה. מאז שראובן לא שב מהלוויית אביו, היא נמצאת ב"מעצר בית", מחשש שהעבריין או אחד מקרוביו יפגעו בה או בבני משפחתה. אתמול החשש התממש לכאורה, ומאז היא ובנה ברחו מביתם לבית מלון, בחרדה לחייהם.
ראובן נאשם בריבוי עבירות איומים ובעבירה של היזק לרכוש במזיד. גורמים במשטרה טענו כי מיוחסות לו עבירות סמים בלבד, אבל כתב האישום מפרט עבירות רבות של אלימות. בבקשת המעצר נגד ראובן תואר כי "מסוכנותו נובעת ממעשיו שמפורטים בכתב האישום", ונציג יחידת התביעות המשטרתית הזהיר כי "משוקפת ממנו מסוכנות גבוהה, בשים לב לעברו הפלילי המכביד והעובדה שהוא משתמש בסמים קשים ובאלכוהול באופן קבוע".
למרות האזהרות הברורות לגבי מסוכנותו, ביום רביעי שעבר הורה בית משפט השלום בתל אביב לשחרר את ראובן להלוויה של אביו – ללא אזיקים, וללא ליווי של אנשי שב"ס – אלא בערבות כספית שעליה חתמה אחותו. בית המשפט קיבל את ההחלטה אחרי שקיבל חוות דעת מודיעינית שלפיה אין מניעה לשחרר את ראובן ללא ליווי להלוויה.
האזינו: איומי העבריין על האישה
(צילום: יריב כץ, ללא קרדיט מלירן לוי)

בהקלטה שצורפה לאישום והגיעה לידי ynet נשמע העבריין אומר לאישה: "את הנרצחת הבאה בישראל", ומוסיף קללות ואיומים נוספים. הוא לא הסתפק באיומים, ועבר למעשים: הוא הגיע לביתה של האישה וזרק אבנים לעבר חלון דירתה. כששוטרים הגיעו למקום ועצרו אותו, הוא אמר לבנה של האישה בנוכחות השוטרים: "אתה נרצח. יא בן ז***, אתה וכל החברים שלך. אתה נרצח ראשון. אני רוצה ללכת לבית הסוהר, כולם ימותו. אני ארצח את כולם".
ראובן, כאמור, מסתובב חופשי כבר יותר משבוע למרות החשש שיפגע באנשים ששם לו למטרה. במשטרת מחוז ת"א, שהסתירה את בריחת העבריין מהציבור, ועד עתה לא הוציאה הודעה לתקשורת בנושא, אישרו את הפרטים ומסרו: "אתמול התקבל דיווח במוקד המשטרה בדבר אירוע קטטה ברמת גן. כוחות משטרה שהגיעו למקום עיכבו לחקירה בתחנת המשטרה שני מעורבים. נפתחה חקירה".