בדיון בוועדת הכספים הבוקר (שני) שוחח יו"ר הוועדה משה גפני עם משפחות חטופים, שדחקו בו לעשות הכול כדי להגיע לעסקה. הוא אמר להן כי "הייתה גם הצעה לממשלת אחדות, אבל היא ירדה מהפרק".
בני המשפחות, בהם של החטופים שגיא דקל חן, אוהד בן עמי, יורם מצגר וקרוביו של עומר ונקרט אמרו לגפני כי עליו להציב אולטימטום לנתניהו: "תגיד לו שבלי עסקה לא תהיה קואליציה".
ח"כ גפני: "הייתה הצעה של ממשלת אחדות - היא ירדה מהפרק"
(צילום: ערוץ הכנסת)

1 צפייה בגלריה
משפחות החטופים בוועדת הכספים
משפחות החטופים בוועדת הכספים
משפחות חטופים בוועדת הכספים. ארכיון
(צילום: שילה פריד)
"תנסו עוד, כל יום לקום ולהגיד מה אני יכול לעשות היום. כל יום. כי זה מה שאנחנו המשפחות עושות", אמרו. גפני הגיב לקרובים ואמר כי הוא בעד עסקה - ומדבר על הנושא כל הזמן. "דעתי לא מוסתרת היא בכל מקום", אמר.
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר, גם הוא מיהדות התורה, אמר למשפחות חטופים היום כי "עמדת הסיעה היא מחויבות עמוקה למצוות פדיון שבויים ולמניעת פיקוח נפש".

סמוטריץ': "לבלינקן יש עסקה? שיביא אותה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לקרוביו של עומר ונקרט בוועדת הכספים: "אני אומר באחריות מוחלטת: אין שום דרך שבאפשרותה היה אפשר להחזיר את עומר ומישהו עצר. יש דילמות קשות וקורעות, לצערי לא עמדנו בשום מצב בהתלבטות על עסקה, כי אין צד שני. אנחנו לא נמצאים במרחב שבו הדילמה קיימת כי אין צד שני".
בת משפחה של חטוף אמרה לשר האוצר: "נפגשתי עם בלינקן שעה אחרי שיצא מהפגישה עם נתניהו. הוא אמר שאפשר להביא עסקה ונתניהו עוצר. בלינקן אמר שאפשר להביא עסקה. הוא שיקר לי?". סמוטריץ' השיב: "אם יש לו עסקה שיביא אותה". כשמשפחות החטופים אמרו לסמוטריץ' לעצור את הסיוע ההומניטרי, שר האוצר ענה: "העולם לא ייתן לנו להלחם יום אחד".