(צילום: משה מזרחי, אסף חן)

960 עובדים בחברת טכנולוגיית להבים בנהריה עומדים בפני פיטורים, אבל יש קרן אור באפלה. ל-ynet נודע כי ארבע חברות מעוניינות לרכוש את מפעל הלהבים הצפוני מידי "פראט אנד ויטני", ולהמשיך בהעסקת העובדים.
מדובר בקרן פימי, שכבר רכשה בעבר מפעלים מפראט אנד ויטני, בקרן השקעות מחו"ל שאותה מייצג השר לשעבר שלום שמחון, התעשייה האווירית בהובלת היו"ר עמיר פרץ, ובקרן פורטיסימו קפיטל. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מעורב באופן אישי בחיבורים לאותן חברות המתעניינות ברכישה, ויו"ר המרחב אשר שמואלי הוא שמוביל את החיבור בשטח.
2 צפייה בגלריה
עובדי מפעל להבים
עובדי מפעל להבים
העובדים בטכנולוגיית להבים
(צילום: יאיר קראוס)
ביממה האחרונה שיחת היום במפעל הייתה ההקלטות שנחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", בהן בכיר בחברה מארה"ב מודה לכאורה כי העלה מחירים מול לקוחות כדי לגרום להם להפסיק לרכוש את להבי מנועי המטוסים שמיוצרים במפעל.
בפראט אנד ויטני הכחישו אתמול את הטענות במכתב לעובדים. "ההחלטה על סיום פעילות להבי הקומפרסור במפעל ב-2025 התקבלה משיקולים עסקיים ענייניים בלבד, שפורטו בהודעה שמסרנו לכם בשבוע שעבר", נכתב. "הטענה לפיה גרמנו במכוון הפסדים למפעל חסרת בסיס, והחברה מחויבת למחירים שמצוינים בהסכמים ארוכי הטווח, שלא השתנו".
2 צפייה בגלריה
הפגנת העובדים במפעל בנהריה
הפגנת העובדים במפעל בנהריה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, במפעל בנהריה
(צילום: שרון צור)
פריד סעיד, יו"ר ועד העובדים במפעל, אומר כי להקלטה יש משמעות אחת. "רימו אותנו וקיוו שלא נשים לב. מהיום שקנו את המפעל הם סימנו את היום שיסגרו אותו. רק ביום חמישי שעבר קלטנו עובדים חדשים, וביום ראשון הודיעו על סגירת המפעל".
אתמול כינס יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני, דיון ראשון בסוגיה, ואמר כי ימשיך לעקוב אחרי התקדמות המאבק נגד סגירת המפעל. בסוף הדיון פנה לבעלי החברה: "נעשה כל מאמץ כדי שתישארו. ואם אתם עוזבים, אז תמכרו לחברה ישראלית כדי שהעובדים לא ייפגעו".