מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התחייב בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארצות הברית תסיר את המגבלות על אספקת נשק לישראל בימים הקרובים. כך דיווח הערב (יום שני) ה"בילד" הגרמני.
לפי הדיווח, בלינקן ונתניהו שוחחו בשבוע שעבר - וראש הממשלה דרש בתוקף את חידוש אספקת הנשק האמריקנית, שנעצרה באופן חריג בשל התנהלות הממשלה. נתניהו אף ביקש להרחיב את האספקה, בצל האיומים שאיתם מתמודדת ישראל מכל הזירות.
1 צפייה בגלריה
פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים
פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב בלינקן, בלשכת רה"מ בירושלים
נתניהו ובלינקן. בישראל מבקשים להגדיל את האספקה
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
ב"בילד" צוין כי נתניהו אמר בשיחתו עם בלינקן שבניגוד לעזרה הגדולה שארה"ב נתנה לישראל בתחילת המלחמה, לאחרונה המצב "התהפך" - וארה"ב עצרה למעשה את אספקת הנשק לבעלת בריתה בזמן מלחמה קיומית. לטענת נתניהו, הצעד האמריקני נותן רוח גבית לאיראן, חיזבאללה וחמאס, ובכך רק מאריך את המלחמה ומגביר את הסיכויים להסלמה נוספת.
נתניהו, מצידו, הנחה את שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי לוודא בפגישותיהם בארה"ב בימים הקרובים שאספקת הנשק אכן חודשה.
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב על הסיוע לישראל, אוקראינה וטאיוואן
(צילום: רויטרס)

כזכור, עוד לפני הפעולה ברפיח הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי לא יספק פצצות ופגזים לישראל - אם תחליט לצאת למבצע נרחב ברפיח. בתחילת החודש דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי בצל הלחץ הפנימי בארה"ב בעקבות המלחמה בעזה, ממשל ביידן מעכב העברת אלפי כלי נשק לישראל. לפי הדיווח, עוכב משלוח בשווי 260 מיליון דולר של אלפי ערכות שהופכות פצצות פשוטות ל"חכמות" - וגם תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים וטילי מרגמה בשווי כמיליארד דולר. בהמשך דווח כי ממשל ביידן דווקא מכין אספקה חדשה שכוללת העברה פוטנציאלית של תחמושת טנקים בשווי 700 מיליון דולר, כלי רכב טקטיים משוריינים בשווי 500 מיליון דולר ומרגמות בשווי 60 מיליון דולר. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר כי "אנחנו ממשיכים לשלוח סיוע צבאי. השהינו משלוח של פצצות במשקל של כ-900 קילו כי אנחנו לא מאמינים שצריך להטיל אותן בערים שמאוכלסות בצפיפות".