תיעוד מהקטטה בשועפט

קטטה בין שתי משפחות במחנה שועפט הסתיימה הערב (שני) ברצח. אחמד עלקם, בשנות ה-20 לחייו, נרצח בקטטה שלפי העדויות החלה בעקבות ויכוח על חניה. הוא פונה לבית החולים הדסה כשהוא במצב אנוש - ושם נקבע מותו. בקטטה נפצעו עוד כמה מעורבים באורח קל עד בינוני. עלקם הוא הנרצח ה-110 בחברה הערבית מתחילת השנה, וה-14 במזרח ירושלים. ככל הנראה, הוא ספג אבן בראשו במהלך הקטטה.
2 צפייה בגלריה
אחמד עלקם ההרוג משועפט
אחמד עלקם ההרוג משועפט
נרצח בגלל ויכוח על חניה. אחמד עלקם
עוברי אורח, בהם גם מכובדים בשכונה, ניסו להפריד בין המעורבים - אך ללא הצלחה. התושבים אף השתמשו ברמקולים של המסגדים באזור כדי להזעיק עזרה. לאחר הרצח אירעו שורת ניסיונות הצתה של בתים. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לאזור ופתחו בחקירת הנסיבות, אך טרם בוצעו מעצרים.
קרוב משפחתו של עלקם סיפר ל-ynet: "חבל לנו מאוד לאבד אדם צעיר על סכסוך שאפשר היה לסיים אותו ללא שימוש בנשק. האווירה הייתה מתוחה והכל יצא משליטה". הוא סיפר כי זוהי לא הפעם הראשונה שקטטות באזור מסתיימות ברצח. "חייבים לאסוף את כל הנשק מכאן, מבחינתנו מי שמשתמש בנשק הוא בוגד ורוצח". תושבים אחרים סיפרו כי כל סכסוך קטן בכפר הופך למהומה גדולה. "אנשים נקטפים תוך שניות. ויש מי שנפגע מבלי שהתערב בוויכוחים, אנשים נרצחים מירי תועה".
2 צפייה בגלריה
קטטה אלימה ומהומות בשועפט
קטטה אלימה ומהומות בשועפט
ירי וניסיוות הצתה בשועפט, הערב
בשבוע שעבר הכריזה הממשלה על התוכנית למיגור האלימות בחברה הערבית, שתוקצבה ב-2.5 מיליארד שקל. בין המטרות שהוצבו: פירוק ארגוני פשיעה והפחתת האמצעים הכלכליים שעומדים לרשותם, העלאת תחושת הביטחון האישי והקטנה משמעותית של מספר כלי הנשק. יחד עם זאת, בממשלה מתכננים להגביר את שיתוף הפעולה עם נציגים מהחברה הערבית לצד הגברת האמון במערכת אכיפת החוק.
התוכנית תפעל במקביל ל"מבצע החירום" שמוביל סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ', ותכלול גם פעולות תיאום בין המשרדים השונים, חקיקה, והקמת צוותים לטיפול ממוקד באמל"ח ובפשיעה כלכלית. בין הצעדים המתוכננים: רישות של עכו ולוד במצלמות בדומה לעיר העתיקה בירושלים, כך שיהיה ניתן להפעיל סיירים ומוקדנים שיעזרו לנטר את הפשיעה. כמו כן, הממשלה מתכננת לשנות את החקיקה בכל הנוגע לפרוטקשן - ולעקוב מקרוב אחר "חברות השמירה" הפרטיות ביישובים הערביים.