תשואות בקונגרס וגם מהקואליציה, ביקורת מצידו של ראש האופוזיציה: לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס, שיבחו אותו חבריו לקואליציה.
פתח דבריו של נתניהו בנאומו בקונגרס, הערב
(צילום: רויטרס )

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
נתניהו בקונגרס, הערב. מיעט לדבר על העסקה
(צילום: Kent Nishimura/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
בנימין נתניהו ראש הממשלה בנאום בקונגרס
לפיד: "שמענו את נתניהו מדבר על 7/10 כאילו לא יודע מי היה אז רה"מ". נתניהו, הערב
(צילום: Kent Nishimura / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לעומת זאת, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "שמענו את נתניהו מדבר על 7 באוקטובר כאילו אין לו מושג מי היה ראש הממשלה ומי היה אחראי לאסון. לנתניהו הייתה הזדמנות להודיע שהוא מקבל את העסקה ומחזיר את החטופים לפני שכולם ימותו במנהרות. הוא לא עשה את זה. עדיף היה לכולנו שהיה נשאר בבית ומטפל בחטופים בעזה ובמפונים בצפון".
ככלל, נתניהו מיעט לדבר על העסקה ורק אמר כי הוא "מאמין שהמאמץ לשחרור החטופים יצליח". אבל בכיר בחמאס, בתגובה ראשונה של ארגון הטרור לנאום, אמר: "הנאום של נתניהו מראה שהוא לא רוצה עסקה".
נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך על "נאום חשוב של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס. חזרתם המיידית והדחופה של החטופים חייבת להיות בלב סדר היום העולמי, וכך גם האיום הגלובלי מצד אימפריית הרשע והטרור האיראנית שחשוב לשוב ולהדגיש אותו בפני נבחרי בעלת הברית הגדולה והחשובה שלנו. עלינו לעמוד יחד אל מול הטרור שמובל מטהרן ומאיים על המזרח התיכון והעולם כולו".
שר החוץ ישראל כ"ץ כינה את נאומו של נתניהו "מרגש", ואמר כי "האהדה העצומה של חברי הקונגרס היא העדות לחוזקה של הברית בין ארה"ב וישראל. המילים של ראש הממשלה, כשחטופים ומשפחותיהם שם בהיכל, מייצגות כל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון ומאמין בצדקת ישראל במלחמת הקיום שלנו. אנחנו כאן, אנחנו נלחם ואנחנו ננצח".
גם יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הודה לנתניהו: "הלב היהודי והישראלי של כולנו מתרגש ומתמלא גאווה מהמעמד הרם של ראש הממשלה שמייצג אותנו בגאון ובאמונה, במילים חדות ובהירות, ומקבלת הפנים החמה המשקפת שותפות עמוקה ומופלאה בין מדינת ישראל לארצות הברית של אמריקה. עם ישראל חי, קדימה עד הניצחון".
במהלך הנאום ביקש יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מחברי הכנסת להנמיך את הנאום של נתניהו שהם רואים בטלפונים. במהלך ההצבעות במליאה ח"כ אחמד טיבי צעק לקואליציה: "נתניהו לא מקבל מחיאות כפיים כאלה בתל אביב מעולם".