ח"כ אורית פרקש-הכהן (המחנה הממלכתי), מצוות המשא ומתן לשיחות אצל הנשיא על המהפכה המשפטית, אמרה הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio כי "יש הסכמה ראשונית על הצורך בחוק יסוד חקיקה". מנגד, ח"כ טלי גוטליב מהליכוד האשימה כי "נתניהו עשה כניעה חד-צדדית" ודרשה "תמונת ניצחון - פיטורי גלי בהרב-מיארה".
לדברי ח"כ פרקש-הכהן, "יש הסכמה שצריך להגדיר מהם חוקי היסוד, שצריך להגדיר הליך חקיקה מיוחד עבורם, ושמותר לתת להם חסינות מסוימת מביקורת. גם פה יש פערים לא קטנים, אבל גם ההבנה הזו היא משהו משמעותי".
3 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
"אם יש הבנה ורצון לתקן את הנזק, חייבים להתייחס להידברות ברצינות". פרקש-הכהן
(צילום: אבי מועלם )
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם צוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בפגישת הידברות ראשונה בבית הנשיא
השיחות בבית הנשיא
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
היא הוסיפה כי "כשאנחנו צופים בראש הממשלה מתראיין בטלוויזיה ואומר 'אני באמת מסכים עם זה שפסקת ההתגברות היא ממש קיצונית', אז אתה שואל את עצמך איפה הם היו כשהם קידמו את הדבר הזה בידיעה שיש פה דברים כל כך חמורים. הציבור הישראלי ומדינת ישראל הם לא מגרש ניסויים".
על הוועדה לבחירת שופטים, היא אמרה כי "הוועדה הקיימת צריכה להיות הבסיס לדיון וזה מה שאנחנו אומרים גם בחדר. אם הממשלה רוצה לדבר על יותר השפעה או קצת יותר נוכחות, אלה דברים שאפשר לבדוק, אבל לא תהיה פוליטיזציה של שופטים ושומרי סף, שתישאר ביקורת שיפוטית".
לדברי פרקש-הכהן, אם הקואליציה תחזור לדיונים על המהפכה המשפטית עם חזרתה של הכנסת לפעילות בשבוע הבא, "אנחנו לא נוכל להמשיך בהידברות. אני חושבת שזו גם תהיה החלטה מאוד לא נכונה, גם ציבורית. אם יש הבנה ורצון לתקן את הנזק שנעשה עד עכשיו אז חייבים להתייחס להידברות הזו ברצינות. אני חייבת להגיד שיש אווירה טובה בחדר".
פרקש-הכהן התייחסה גם לריאיון הלילה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה, שבו התייחס לתחזיות הכלכליות של ישראל וכינה אותן "אבק". "זו תקלה חמורה", אמרה פרקש-הכהן. "כששר אוצר מגיע לוועדת כספים ואומר שזו לא דרמה גדולה, זו תקלה חמורה. יש גם בעיות כלליות בכלכלה העולמית, ההפיכה המשטרית לא עזרה לנו. יש צניחה של 75% בהשקעות בהייטק, אנחנו כבר רואים צניחה במכירת דירות. הרפורמה הזו שנעצרה בנוסח שנעצרה, בוודאות נתנה לממשלה כוח לפגוע בזכויות הקניין של משקיעים".
תומכי המהפכה המשפטית צועדים לביתו של אהרן ברק, אתמול
(צילום: יריב כץ)

3 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
"היועמ"שית מפריעה למשילות שלי". גוטליב
(צילום: יואב דודקביץ')
גם ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה בריאיון ל-ynet radio לעצירת החקיקה, ואמרה כי "נתניהו עשה כניעה חד צדדית בכל מה שקשור לרפורמה. הוא הסתכל על עם ישראל ואמר לעצמו, החוסן הלאומי והחוסן החברתי חשוב לי מהרפורמה. אמרתי לו בישיבת הסיעה, תגיד את זה בפה מלא. הדבר היחידי שהצבענו עליו בסיעה זה שהחוק היחיד שהוא קריטי גם בעיניי, זה לשנות את מבנה הוועדה לבחירת שופטים ולהוציא את נציגי לשכת עורכי הדין. נדמה לי שבעניין הזה כולנו תמימי דעים, שאת הקומבינות של נציגי הלשכה אנחנו צריכים להוציא מהוועדה".
גוטליב אמרה שהפנייה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בקשר למינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הייתה טעות. "היועץ של נתניהו פנה למיארה. אני לא הייתי פונה אליה בכלל. צריך לדעת לנהל קרבות, ואני אומרת פה את מה שאמרתי לחבריי מהסיעה, מגיע לעם ישראל תמונות ניצחון. קטנות או גדולות, אבל תמונות ניצחון. לדוגמה, מלכתחילה לפטר את מיארה. היא לא מתאימה, היא מינוי פוליטי של גדעון סער, היא שמה לי מקלות בגלגלים. היא מפריעה למשילות שלי. וזו תמונת ניצחון גם אם בג"ץ היה הופך את ההחלטה".
על הפגנת תומכי המהפכה אתמול ליד ביתו של נשיא העליון בדימוס אהרן ברק, אמרה גוטליב: "מצוין. צריך להפגין נגדו. מפגינים לו ליד הבית? זה בסדר גמור". לדבריה, "הפגנה היא מפגן של כוח לא פיזי, אנחנו כאן ולא תפגע בנו ולא תבטל אותנו".