(צילום: אסף חן)

ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) תקף היום (רביעי) בריאיון באולפן ynet את שר האוצר אביגדור ליברמן ואמר כי "מי שקורא להמרדה – מקומו בכלא". זאת לאחר שאתמול אמר ליברמן כי ההבטחות לחרדים בהסכמים הקואליציוניים "יובילו למרד מיסים".
ואטורי התייחס גם לסערה סביב הסמכויות שהובטחו ליו"ר נעם אבי מעוז, ואמר כי "אבי מעוז זה בסך הכול אחד מ-64, עשיתם ממנו כאילו הוא ראש ממשלה. יש לנו ראש ממשלה וקוראים לו נתניהו והוא מחזיק את ההגה. אנחנו מעדיפים לתת את התקציב ליהודים ולא לאחים המוסלמים".
2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי
ניסים ואטורי
"אנחנו לא פראיירים, ננהיג ממשלה של דת, מסורת וחופש לכולם". ואטורי
(צילום: אבי חי)
לדבריו, "לא נכפה על אף אחד לא הדתה, לא המרה ולא חילוניות. כל היסודי לא לומדים היום היסטוריה של עם ישראל. יש לי שבעה ילדים, הילדה שלי עשתה מחקר ובדקה מי זה בן גוריון, אף אחד לא יודע מי זה".
ואטורי הוסיף כי "בליכוד מכבדים את כולם, שר החוץ של ישראל יהיה מקהילת הלהט"ב. אנחנו מקימים ממשלה שחצי ממנה היא ליכוד, יש עוד זרמים שרוצים יהדות. אנחנו לא פראיירים, ננהיג ממשלה של דת, מסורת וחופש לכולם".
תתמוך בביטול סעיף הנכד בחוק השבות? "יכול להיות, אבחן אותו. לגבי העלייה של יהודים, ברור שרוצים להעלות יהודים, אי אפשר לשנות את זה. צריך לדאוג לאזרח הקטן שסובל ביום-יום מהעלאת הריבית".
2 צפייה בגלריה
יוליה מלינובסקי בריאיון לאולפן ynet
יוליה מלינובסקי בריאיון לאולפן ynet
"הדרישות עומדות על 100 מיליארד שקל, מאיפה הכסף?". מלינובסקי
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגנה על ראש מפלגתה. "הגענו לקו פרשת המים, יש ציבור אחד שרוצה רק לקבל ויש אזרחים טובים, ביניהם גם מצביעי ליכוד, שלא מרוצים ממה שקורה", אמרה מלינובסקי בריאיון באולפן ynet. "אנחנו משאירים במשרד האוצר 30 מיליארד שקל, בלי גירעון. הדרישות עכשיו עומדות על 100 מיליארד שקל, מאיפה הכסף? זה היוקר מחיה האמיתי. אי אפשר לפזר צ'קים ללא כיסוי. הציבור הוא פראייר ומרגיש שמנצלים אותו. אם המדיניות המסתמנת תצא לפועל, יכולים להגיד תודה רבה ודי".
גם מלינובסקי התייחסה לרצון המפלגות הדתיות לשנות את חוק השבות, ואמרה כי "לא נסכים בחיים שתהיה פה מדינת הלכה ולא מדינה דתית. חוק השבות הוא חוק אזרחי".
יש טענה שמגיעים באחוזים גבוהים מאוד לא יהודים. "אתם לא מבינים את ההבדל, הגדרת היהודי היא משהו אחד, יש חוקים שהם אזרחיים והם לא דתיים. אנחנו לא חיים לפי ההלכה, יש פה שלושה מיליון אזרחי ישראל שעלו לארץ, אז בואו נעשה לכולם בירורי יהדות ואולי נגלה דברים חדשים. מעניין האם לפי הבירורים של היום ז'בוטינסקי, טרומפלדור ובגין היו יהודים?".