1 צפייה בגלריה
עימותים בהר הבית
עימותים בהר הבית
ארכיון
(צילום: AFP )
המשטרה עצרה שני צעירים ונער אמש (רביעי) בחשד שהיו מעורבים בקטטה בכביש עם חיילים במדים באזור בית חנינא בירושלים. על פי החשד אחד מהשלושה - שניים מהם בשנות ה-20 לחייהם והשלישי בן 17 - יידה אבנים לעבר החיילים, שהיו ברכב. שניים מהחיילים השיבו בירי לאחר שלטענתם חשו בסכנת חיים.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השלושה בחמישה ימים בחשד ליידוי אבן לעבר רכב במטרה לפגוע, לצד עבירות ממניע של גזענות. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם ביום אחד בלבד.
השופטת אורנה סנדלר אמרה כי "מדובר באירוע שהתרחש באזור צומת בית חנינא במהלכו נוצר חיכוך בכביש בין החשודים לבין קבוצה של חיילים ברכב. לאחריו יודתה אבן אחת לעבר הרכב ובהמשך, פתחו החיילים באש, ירי שנסיבותיו הועברו לבדיקתה של מצ"ח".
לדבריה, "עיון בחומר החקירה מעלה כי קיים חשד למעלה מסביר לכך שהם ביצעו את המיוחס להם". היא ציינה כי "אכן, על פני הדברים, האירוע מלמד על מסוכנות של החשודים שפעלו בתעוזה לא מבוטלת לאור יום בצומת הומה תנועה ואדם". עם זאת אמרה השופטת: "לא ניתן להתעלם גם מכך שלדברי המתלוננים עצמם, היה חיכוך מילולי בין הצדדים, וגם הירי החי שבוצע, נסיבותיו טעונות בדיקה יסודית".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המקרה דווח למצ"ח. חומרי החקירה טרם התקבלו ממשטרת ישראל. עם קבלת החומרים, ייבחן הצורך בפתיחת חקירת מצ"ח".