בישראל מנסים למנף את האירועים בלבנון, מול סינוואר שמנותק קשר: חרף סימני השאלה, ההערכה הישראלית היא שמנהיג חמאס נמצא עדיין בחיים. מעל לפני השטח נראה שעסקה לשחרור 101 החטופים כרגע אינה אפשרית, אבל מתחת לפני השטח, המתווכות מנסות להשליך חכות כדי לפתות את חמאס. אלא שגורמים המעורים בנושא אמרו כי ארגון הטרור כרגע לא עונה.
( צילום: ירון ברנר)

גם דובר מחלקת המדינה מת'יו מילר אמר אמש כי חמאס כרגע לא משיב להצעות. "המתווכות, מצרים וקטאר, לא הצליחו לגרום לחמאס לשאת ולתת. הן אמרו לנו שאין שותפים בצד השני לדבר איתם וזאת הסיבה שלא ראיתם אותנו מפרסמים את ההצעה, כי אי אפשר לקבל תשובה ברורה מחמאס מה הם מוכנים לקבל ומה לא. התהליך מול ישראל ממשיך להתקיים אבל הוא נעצר מהצד השני - מצד חמאס. חמאס לא עונה לנו במשך שבועות", הוא אמר.
סינוואר, כפי שרצה לאורך חודשים, עדיין מאמין באיחוד גזרות ומלחמה כוללת. הוא סבור שמתקיימת הזדמנות נדירה לגרור את האזור למלחמה אזורית, ומחכה שאיראן תשגר טילים - ואז יתממש חלומו. ולכן ההערכה בישראל שסינוואר ימתין ולא ימהר - כי הוא עדיין רוצה לראות אם איראן נכנסת לתמונה או לא. בינתיים, בישראל העבירו לו מסר אחרי חיסול נסראללה: נגיע אליך - ויש לך הזדמנות שתכף תחמוק: למלט את עצמך בחיים בעסקה.
כפועל יוצא מכך, הרבה תלוי במה איראן תעשה: אם היא "תשטוף" את ישראל בטילים, הסיפור שונה לגמרי - אבל אם היא תורתע, סינוואר עשוי להגיע למסקנה שכשם שאיראן נטשה את ארגון הפרוקסי שלה בצפון - חיזבאללה - כך גם הוא נשאר לבד, ואז אולי יגיד שהוא מוכן לעסקה.

"יש הרגשה שהוא ייצא מהר יותר"

בינתיים, ל-ynet התראיינו הבוקר (שלישי) אימו של החטוף גיא גלבוע דלאל, ואביו של החטוף אלון אהל. "יש קשר ישיר בין הצפון לדרום. ברגע שהם רואים שאנחנו חזקים - סינוואר ירצה לסיים את האירוע הזה. כשמדברים בשפה של המזרח התיכון יש הרגשה שהבן שלי ייצא מהר יותר", אמרה מירב גלבוע דלאל, אימו של גיא.
(צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
גיא גלבוע דלאל
גיא גלבוע דלאל
גיא גלבוע דלאל ואלון אהל. "גם הבית הלאומי חשוב"
לדבריה, "אתמול בלילה חשבתי על זה שמדברים על החג. אני אחרי ניתוח לב פתוח - עברתי שברון לב. כל דקה שהבן שלי לא איתי אני מופסדת. אנחנו שבורים. לקחו לי את הדבר היקר ביותר בעולם. אני לא מבינה בפוליטיקה. אני רוצה את הבן שלי בבית".
קובי אהל, אביו של אלון, אמר ל-ynet: "בשנה האחרונה אנחנו צריכים להיות מומחים להכול. אני שומר על עצמי כדי שכשאלון יחזור, יהיה לו בית חזק. אבל גם הבית הלאומי חשוב. אני מצפה מראש הממשלה וגדעון סער - המחויבות היא להחזיר את כל החטופים הביתה. יש לנו צבא חזק. אנחנו צריכים לנצח גם את נושא של החזרת החטופים".
לדבריו, "אני רוצה להיות אופטימי ולהאמין שהאירועים בצפון יהוו אלמנט מחבר להחזרת החטופים. צריך לסיים ולהביא לסיום האירוע שיביא להחזרת החטופים בשלב אחד. אין אצלנו חג ולא ציון של ראש השנה. אנחנו נהיה בכיכר. אנחנו עוסקים בראש בלהשיב את אלון הביתה. זה סיבוב שני של חגים שאנחנו נמצאים באותה הסיטואציה".