זמן קצר אחרי שהודיעו הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער על הצטרפות השני לממשלה, שרים בירכו על המהלך - בזמן שחברי סיעת הימין הממלכתי הצביעו נגד תקציב המדינה במליאת הכנסת. בינתיים, לשכת ראש הממשלה עדכנה כי ההחלטה לצרפו לממשלה התקבלה פה אחד במשאל טלפוני (כלומר, גם שר הביטחון יואב גלנט הצביע בעד הצטרפותו).
הצהרת נתניהו וסער
( צילום: לע"מ)

גורם במפלגה הסביר בסמוך לההצבעה: "ההסכמה שלנו להצטרף כדי לתת כתף בתחום הביטחוני, במלחמה, אינה תלויה בהצבעתנו בתקציב. הכניסה לממשלה היא ללא התחייבות קואליציונית רגילה, אנחנו נשמור על הקווים האדומים שלנו". בהצהרתו, שנמסרה זמן קצר לפני כן, אמר סער כי הוא מצטרף לממשלה בשלב זה ללא הסכם קואליציוני, מה שמאפשר לחברי מפלגתו לפעול שלא בהתאם למשמעת הקואליציונית הנהוגה.
עוד לפני ההצבעה, בירך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המהלך. "עם ישראל זקוק כעת לאחדות בדרך לניצחון מוחלט. ‏אני מברך את ח"כ גדעון סער וסיעת הימין הממלכתי על כניסתם לקואליציה. ‏יחד, בשילוב כוחות ואחדות, בע״ה ננצח".
כבר כשדווח על המגעים להצטרפות סער לממשלה לפני כשבועיים צוין כי ייתכן שאחת הסיבות לכך היא צמצום השפעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על החלטות הקבינט וכן על יציבות הקואליציה. בראיית נתניהו, הכנסת סער לממשלה גם מחזקת את הממשלה וגם מחלישה את בן גביר. עם זאת, בן גביר בירך הערב על הצטרפותו של סער לממשלה. "מברך את חברי ח"כ גדעון סער על הצטרפותו לקואליציה ולממשלה. זהו הצעד הנכון והאחראי לעשות כעת. נסיונו הרב הוא ערך מוסף שיסייע להמשך הניצחון והשגת היעדים. ברוך הבא גדעון", מסר.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וגדעון סער מודיעים על הצטרפותו של סער לממשלה
בנימין נתניהו וגדעון סער מודיעים על הצטרפותו של סער לממשלה
נתניהו וסער, הערב
(צילום: חיים צח, לע"מ)
גם שר המשפטים יריב לוין, מי שתיווך בין הצדדים במהלך השעות האחרונות, מסר כי הוא מברך את ידידו, "ח"כ גדעון סער, שהודיע לפני זמן קצר על הצטרפותו לממשלה. זו העת להתעלות לגודל השעה, להתלכד מאחורי ראש הממשלה נתניהו, לשים את המחלוקות מאחור, ולפעול ביחד להשגת מטרות המלחמה".
באופוזיציה, כצפוי, תקפו את סער על החלטתו, במהלך שיחזק את יציבות הממשלה בראייתו של נתניהו. ח"כ מירב כהן מיש עתיד טענה כי "גדעון סער ימונה הערב רשמית לשר ההשתמטות של החרדים משירות צבאי. כניסתו לממשלה נועדה להבטיח חוק השתמטות על מלא גם אם גלנט ומספר חברי ליכוד עם עמוד שדרה יתנגדו. תמיד יימצא העסקן התורן, שעתידו הפוליטי חשוב לו יותר מעתיד המדינה".
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד צייץ ברשת X: "הרבה מבחנים עברנו, הרבה מבחנים עוד צפויים לנו, קשה באופוזיציה וקשה הרבה יותר לראות איך הממשלה הגרועה בתולדותינו הורסת את הטובה שבמדינות. קשה גם לראות את סער מוותר על כבודו העצמי ועל עצם היותו אדם הגון. אלא שקשה זה לא אומר שמתייאשים, אלא שנלחמים".
כאמור, ראש הממשלה ויו"ר הימין הממלכתי הודיעו הערב על הצטרפות השני לממשלה בפעם השנייה במהלך המלחמה. סער יתמנה לשר ללא תיק, יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני וייקח חלק גם בפורום ההתייעצויות הביטחוני המצומצם של נתניהו. תיק הביטחון, שעליו הודיע שוויתר לפני כשבוע בתמורה לכניסה לממשלה, לא הובטח לסער - אך גם האפשרות לא נפסלה סופית. בינתיים, סער גם לא יצטרף לליכוד, אך גם זה ייתכן שיקרה בהמשך.