התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ב') בקשה לצו ביניים, שיעצור את פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. התנועה טוענת בבקשתה כי לפי הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו אסור היה לו לפטר את גלנט, כי מדובר בפיטורים משיקולים זרים ואסורים, ובפגיעה חמורה בביטחון המדינה, ועל בית המשפט לעצור את ההליך. על אף הודעתו של נתניהו אמש, נציין, לפי שעה גלנט עדיין לא קיבל מכתב פיטורים.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
יואב גלנט
(צילום: AFP)
"ראש ממשלה, שנמצא בניגוד עניינים חריף, מפטר שר בטחון באחת מהתקופות הרגישות ביטחונית שידענו בשנים האחרונות - כאשר כל חטאו הוא שמילא את תפקידו והתריע על הסכנות הביטחוניות", אמר עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון. "שיקולים זרים צרים ומסוכנים של ראש ממשלה נאשם בפלילים אשר משליך הצידה את האינטרס הציבורי והביטחוני של מדינת ישראל - והכול על מנת למלט עצמו מאימת הדין. המוני המפגינים אתמול אמרו את דברם, אנחנו נקווה שבית המשפט יעצור את הטירוף".
אתמול כאמור, נתניהו זימן את גלנט ללשכתו ואמר לו בשיחה קצרה שאין לו אמון בו ופיטר אותו מתפקידו. בין היתר, ראש הממשלה ציין כי הנאום של גלנט היה ללא תיאום, בשעה שנתניהו שהה בחו"ל. בנוסף עלו בשיחה תדרוכים שיצאו ממערכת הביטחון אחר הצהריים, והדלפה על בקשתו של גלנט לכנס את הקבינט - שנענתה בשלילה. בלשכת ראש הממשלה, יש לציין, הכחישו כי הייתה בקשה כזו. בסביבת נתניהו סיפקו הערב הסבר אחר לפיטורים. "הסיבה המרכזית למהלך - תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום", אמרו בסביבת ראש הממשלה. בהמשך צייץ נתניהו: "כולנו חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות".
כבר לפני מספר ימים הזהיר גלנט את נתניהו מ"זעזוע בצה"ל", זאת בעקבות המהפכה המשפטית. בסביבתו נטען שכשירות הצבא וביטחון המדינה ניצבים ראשונים בסדר העדיפויות, ולפיכך יש להגיע ליישום הרפורמה בדרך אחרת. גלנט, כמו בכירי המטכ"ל, הציגו תמונה קודרת לנתניהו על ריבוי קציני המילואים, בהם טייסים ואנשי מודיעין, שמודיעים באופן שקט למפקדיהם כי לא יגיעו יותר לשירות מילואים, מאז נאומו של נתניהו ביום חמישי שעבר.
הבוקר הגיע גלנט לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת וחשף בדיון הסגור: "לפי דוחות המודיעין - ישנה החלשות במעמדה הבינלאומי של ישראל, לרבות התמיכה של ארצות הברית". הוא הוסיף: "אנחנו במשבר חריף וחסר תקדים". נכון להבוקר, ככל הידוע, גלנט עדיין לא קיבל מכתב פיטורים רשמי מראש הממשלה. הפיטורים אמורים להיכנס לתוקף 48 שעות מרגע ההודעה הכתובה.