השרה וחברת הכנסת לשעבר מטעם יש עתיד, האלופה במיל' אורנה ברביבאי המועמדת לראשות העיר תל אביב בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו ב-27 בפברואר, אמרה הבוקר (שני) ל-ynet כי "העיר הזו לא בולטת לחיוב בשום פרמטר". לדבריה, "צריך לתת לאנשים את התחושה שבעיר הכי יקרה בארץ יש תמורה הולמת בין מה שאתה משלם למה שאתה מקבל. היום בתל אביב התמורה היא הכי נמוכה".
ברביבאי: "תל אביב היא העיר הכי יקרה, והיא לא מספקת תמורה"
(צילום: חגי דקל)

לך ולחולדאי עמדות ליברליות דומות, מה ההבדל ביניכם? "העובדה שבן אדם יושב בתפקיד ציבורי 25 שנה, בין אם עשה את התפקיד טוב או פחות טוב - זה נראה לך סביר? אנחנו מדברים על הרמה הארצית - שם זה לא בסדר שיש מי שאוחז במושכות לאורך כל כך הרבה שנים, ובעיר אנחנו אומרים 'זה ממש לגיטימי'? ליברליות ודמוקרטיה הן לא סיסמאות ריקות, צריך ליצוק להן תוכן".
מה לא עשו שצריך לעשות? "תסתכלו על נושא המיגון לחירום, אנחנו נמצאים במלחמה. 70%-75% מבתי המגורים לא ממוגנים בעיר. תסתכלו על רמת החינוך, על הנטישה של הצעירים בהיקפים כל כך משמעותיים.
2 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי באולפן ynet
אורנה ברביבאי באולפן ynet
ברביבאי: "תל אביב לא בולטת לחיוב בשום פרמטר"
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין
ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין
"באתי להחליף אותו". חולדאי
(צילום: אביגיל עוזי)
"תראו מה עשה ראש העיר רמת גן כרמל שאמה במלחמה - קנה מיגוניות מוסדיות ונתן מענה לתושבים. בתל אביב-יפו התושבים שווים פחות? צריך להסתכל קדימה - אל הצרכים הביטחוניים והכלכליים של העיר. תל אביב צריכה לחזור להיות העיר הכי טובה, שהחינוך שלה הוא המוביל בארץ. אסור לוותר על שום פרמטר. באתי להחליף את חולדאי כי אני חושבת שהעיר צריכה גישה רעננה יותר. יש מה לעשות ואני מציעה את האלטרנטיבה לתושבים. אני מוכנה גם לפגוש אותו ולנהל את השיח הזה, והתושבים יחליטו".
את מזמינה אותו לעימות? "אני חושבת שבכל מקום שהוא ירצה אני אסכים לבוא ולדבר, ולהסביר למה יש לי יתרון ברור. אני מקווה מאוד שתושבי תל אביב-יפו יוכיחו שדמוקרטיה היא גם בזה שאתה מחליף הנהגה ויוצר מציאות אחרת ועדכנית לזו שאתה חי בה".
את מתחייבת שאם לא תיבחרי לראשות העיר תמשיכי לטפל בענייני העיר? "אני באתי לנצח ולהחליף את ראש העיר. מבחינתי התרחיש הזה הוא תבוסתני. אני לא רוצה לייצר מציאות למצביעים. אני רוצה שהם ידעו שכרגע זה או אני או הוא, וכדאי לשים את הפתק הנכון".