המהומה הבוקר בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)

דניס מוקין, בן 32 מגן נר, הוא החשוד ברצח דיאר עומרי (19) במהלך קטטה על הכביש בכניסה ליישוב שבאזור הגלבוע. כך הותר הבוקר (יום א') לפרסום, אחרי שבית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו של מוקין בשמונה ימים. מלבד רצח, הוא חשוד גם בנהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילת רישיון ושיבוש הליכי חקירה.
בפתח הדיון בבית המשפט התחוללה מהומה, כאשר בני משפחתו של דיאר התפרצו לעבר החשוד שהובל פנימה תוך שהוא מכסה את פניו עם חולצה, וצרחו לעברו: "רוצח! זבל! רצחת ילד קטן! משפחה של ברברים!". בני המשפחה הורחקו מהאולם על ידי המאבטחים, שתועדו נאבקים על הרצפה עם אחד מקרוביו של הקורבן. לפני שבית המשפט אישר את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד, הנציג המשטרתי הקרין את תיעוד הירי שהתפרסם כבר אמש, ואמר: "גם אם היה עימות בכביש זה לא אמור היה להסתיים במותו של אדם".
אמו ואחותו של דיאר מדברות, הבוקר

5 צפייה בגלריה
דניס מוקין ודיאר עומרי
דניס מוקין ודיאר עומרי
דניס מוקין (ימין) החשוד ברצח, ודיאר עומרי שנורה למוות במהלך קטטה על הכביש
5 צפייה בגלריה
דניס מוקין בבית המשפט
דניס מוקין בבית המשפט
מוקין בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
דניס מוקין בבית המשפט
דניס מוקין בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
מהומה פרצה בבית המשפט. מאבטחים משתלטים על אחד מבני משפחתו של הנרצח
מהומה פרצה בבית המשפט. מאבטחים משתלטים על אחד מבני משפחתו של הנרצח
מהומה פרצה בבית המשפט. מאבטחים משתלטים על אחד מבני משפחתו של הנרצח
הירי הקטלני, נזכיר, אירע אמש בכניסה המערבית לגן נר, במהלך הקטטה שפרצה בין החשוד תושב המקום לבין דיאר מהכפר הסמוך סנדלה. הקטטה פרצה כנראה על רקע השימוש בכביש – בין השניים לא הייתה היכרות כלשהי – ובתיעוד מרגעי האירוע הם נראים מתקוטטים מחוץ לרכביהם. עד הראייה שצילם את הסרטון נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה דיאר שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים – עד שדיאר נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", אומר עד הראייה בתדהמה.
החשוד ברצח, שעובד בנגרייה באזור הצפון, החזיק באקדח ברישיון, והוא הוחרם ממנו עם מעצרו. מוקין טוען באמצעות עורך דינו להגנה עצמית. עורך הדין נדב גרינוולד מסר הבוקר: "הירי בוצע כאקט של הגנה עצמית. התפתח ביניהם עימות, הלקוח שלי ירה תחילה באוויר ולאחר שחשש שהמנוח עומד לתקוף אותו פעם נוספת הוא ירה לעברו. מדובר באזרח נורמטיבי לחלוטין ששירת כלוחם בגולני, ומביע חרטה על האירוע".
תיעוד הירי בגן נר, אמש

בני המשפחה של דיאר דוחים לחלוטין את הטענה להגנה עצמית, ומדגישים כי בתיעוד מוקין נראה יורה בגבו. "זה אדם מלא בשנאה שרוצה להרוג ערבים, אדם בוגדני שגרם לילד שלי להסתובב - ואז ירה בו והרג אותו", אמרה אמו של דיאר. "אדם בוגדני, מלא בשנאה. הוא חייב לקבל את העונש וגזר הדין שמגיע לו, זו הזכות שלי ואני אדרוש אותה. אני רוצה לראות את זה בעצמי".
אחמד עומרי, אביו של דיאר, אמר הבוקר באולפן ynet כי החשוד ברצח הוא "טרוריסט". לדבריו, "דיאר אמר שהוא יוצא לסיבוב, כי הוא אוהב להסתובב שם. הבחור שרצח אותו, הוא כנראה תלמיד טוב אצל בן גביר, הוא חסם אותו וניגש אליו לאוטו והוציא אותו ממנו. הבן שלי דחף אותו, וכשרצה להיפטר ממנו חזר לרכב ולהמשיך בנסיעה - ואז הוא ירה בגב שלו והרג אותו".
את האשמה הפנה האב גם לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקרא לאזרחים לשאת נשק בצל גל הטרור האחרון: "בן גביר ביקש מכל היהודים לצאת לרחובות עם נשק. למה? הם רוצים לצוד ציפורים? הוא אומר להם שיש להם כאן אויב, אויב ערבי. ונראה לי שהבחור הזה תלמיד טוב אצל בן גביר, שעשה את העבודה שלו בנאמנות". הוא הדגיש: "אצלנו בגלבוע לא קורים דברים כאלה, אנחנו חיים כאן ביחד. המקרה הזה היה במרחק של שתי דקות מהבית שלי. הם באים לפה ברגל, אומרים שלום ואפילו לוחצים יד. תמיד חוזרים בשלום הביתה".
אביו של דיאר: "היורה - טרוריסט"
(צילום: ירון ברנר)

האירוע הקשה עורר חשש מסוים מערעור היחסים בין יהודים לערבים באזור הגלבוע, ואמש אף התחוללה התפרעות של תושבי סנדלה בכניסה לגן נר. חלקם יידו אבנים לעבר שוטרים - שהגיבו בירי רימוני הלם ופיזרו את הפרת הסדר. שוטרת נפצעה קל בראשה מפגיעת אבן ופונתה לבית החולים העמק בעפולה. הכניסה לגן נר נחסמה זמנית, ובמשטרה קראו לתושבי מושב מגן שאול הסמוך לסנדלה להימנע מיציאה מהמושב מחשש ליידוי אבנים מכיוון הכפר. שני חשודים ביידוי אבנים עוכבו אמש לחקירה.