תושבת נחל עוז אלמה אברהם (84) תועדה בעת חטיפתה על-ידי מחבלי החמאס במהלך טבח 7 באוקטובר, וכן בסרטון נוסף שצילמו המחבלים במהלך תקופת השבי. בסרטונים, שהגיעו לידי ynet ומתפרסמים באישור המשפחה, נראית אברהם כאשר מחבל מורה לה בתקיפות לצאת משער הקיבוץ, בעודו מצלם אותה. "יאללה-יאללה", נשמע המחבל אומר לאברהם, בעודה מנסה להידחק דרך השער שהיה פתוח רק מעט. אברהם מחזיקה בידה שקית תרופות שבתה הורתה לה לקחת איתה לממ"ד, וידה הימנית חבושה. בהמשך נשמע המחבל מדבר אליה בערבית.
התיעודים של אלמה אברהם

בסרטון נוסף, שצולם במהלך השבי בידי חמאס, נראית אברהם כשהיא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו ומבקשת ש"יעשה שלום", בהצהרה שסביר להניח כי הוכתבה לה על-ידי מחבלי ארגון הטרור. בסרטון פנתה אברהם לנתניהו: "מר ביבי נתניהו, בבקשה ממך תעשה שלום. אנחנו נתמוך בך אם אתה תאמין בנו ותעשה שלום איתנו. כולנו ביחד. בלי לריב ורק שיהיה שלום".
אברהם בת ה-84 שוחררה בפעימה השלישית של עסקת החטופים, אחרי יותר משבעה שבועות בשבי חמאס. בתמונה שהופצה במהלך הטבח היא נראתה מובלת על אופנוע לשטח הרצועה, בין שני מחבלים חמושים. אברהם אושפזה במצב קשה מיד עם שחרורה, ונמצאה בסכנת חיים. היא שוחררה מבית החולים רק לאחר 163 ימי אשפוז.
4 צפייה בגלריה
אלמה אברהם שחזרה משבי חמאס
אלמה אברהם שחזרה משבי חמאס
אלמה אברהם בעת חטיפתה
בתה של אלמה, טל, תקפה באותה עת את ארגון "הצלב האדום", והאשימה כי פעילי הארגון סירבו להעביר לאמה תרופות שלהן נזקקה. היא התייחסה אז למצבה של אמה אחרי השחרור מהשבי: "לאמא לא הגיע לחזור כך, היא הוזנחה מבחינה רפואית במשך כל תקופת השהייה בשבי. היא לא קיבלה תרופות מצילות חיים, והגיעה כמה שעות לפני שנפרדה מאיתנו. אני יכולה לומר בשמה שהגיעה עם דופק 40 ועם טמפרטורה של 28 מעלות, מעורפלת הכרה, פצועה כולה. היא הופקרה פעמיים. פעם אחת ב-7 באוקטובר ופעם שנייה על-ידי כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה ולמנוע את המצב הזה".
4 צפייה בגלריה
אלמה אברהם שחזרה משבי חמאס
אלמה אברהם שחזרה משבי חמאס
אברהם בסרטון שצולם ע"י חמאס בשבי בעזה
4 צפייה בגלריה
אלמה אברהם בבית החולים
אלמה אברהם בבית החולים
אלמה אברהם בבית החולים, לאחר שחרורה
(צילום: גדי קבלו)
פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים שליווה את אלמה מאז חזרתה, אמר על קטע הווידאו מ-7 באוקטובר: "בסרטון אנחנו רואים את מצבה של אלמה ברגע החטיפה, וכולנו יודעים איך היא חזרה אחרי 51 ימים ומכירים את הבעיות שהיא נושאת עד היום". לדברי פרופ' לוין "הסיפור של אלמה הוא סיפור של ניצחון, היא הביאה לעצמה תרופות (שלא סופקו על-ידי הצלב האדום) וידעה להתאושש", אבל "הסרטונים שלה בשבי כואבים ומעלים מחשבות קשות על מצבם של מי שחטופים כבר 332 יום. אין להם זמן. אם אלמה לא הייתה משתחררת בעסקה בנובמבר, היום היא כבר לא הייתה בחיים, וזה המצב של שאר החטופים, אלה שנחטפו עם מחלות קיימות ואלה שנחטפו 'בריאים'. בדיוק כמו שכתבנו בדו"ח במלאות 300 ימים לחטיפה, סיכויי ההישרדות הולכים ופוחתים עבור כל החטופים".