1 צפייה בגלריה
 מוראל ניקר, הפצוע מהפיגוע בעלי
 מוראל ניקר, הפצוע מהפיגוע בעלי
מוראל ניקר
(צילום: חורחה נובומינסקי )
המשטרה מודה לאיש הביטחון שקטע את הפיגוע: זה נמשך חמש שניות, אבל למוראל ניקר (28), איש הביטחון של היישוב עלי - זה נראה כמו נצח. לפני כשלושה שבועות הוא ניצב חשוף מול אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים, והשניים ירו זה על זה עד שניקר הצליח לחסל אותו ולקטוע את פיגוע הדמים שביצע.
היום (שני), בטקס שייערך במחוז ש"י של המשטרה בנוכחות הקצינים הבכירים במחוז, יקבל ניקר ממפקד המחוז, ניצב עוזי לוי, תעודת הערכה על כך שחתר למגע תחת אש וכך הציל חיים. "זה מאוד מרגש עבורי", אמר ניקר. "זה כבוד גדול בשבילי לקבל הכרה כזו. מאז הפיגוע, כל מי שאני פוגש מסביר לי שפשוט הצלתי חיים. לא מתייחסים לעניין חיסול המחבל, בעיקר מדגישים את הצלת החיים. כל החיבוק הזה מעם ישראל מאוד מרגש אותנו".
מוראל ניקר ואשתו בריאיון ל-ynet
(צילום: אבי חי )

תיעוד ממצלמת הרכב של מוראל: רגעי הפיגוע בתחנת הדלק בסמוך לעלי

ניקר היה בעמדת הש"ג של עלי, כששמע קולות ירי קרובים. "יצאתי החוצה וראיתי שבתחנת הדלק התנועה עומדת, ומיד הבנתי שזה פיגוע", שחזר בהמשך ל-ynet. "רצתי למכונית ולקחתי נשק ארוך. כשפניתי לתחנת הדלק ראיתי את המחבל רץ לכיוון שלי, ואז ראיתי מישהו שנכנס לתדלק ולא ידע שיש פיגוע. המחבל הגיע לחלון שלו וירה בו צרור, ראיתי את זה וקפצתי מיד. הייתי חשוף ויריתי עליו והוא עליי במשך חמש שניות. לי זה הרגיש הרבה יותר. הסתכלנו אחד לשני בעיניים, אני והמחבל, ויריתי עליו עשרה כדורים. הוא נפל ואז ניסה להגיע שוב לנשק. יריתי שוב והוא לא ויתר. תוך כדי נפגעתי ברגל ובכתף, אבל המשכתי לירות והוא נפל שוב".
ארבעה בני אדם - עופר פיירמן (64), הראל מסעוד (21), אלישע אנטמן (21) ונחמן שמואל מורדוף (17) - נרצחו בפיגוע, ואלמלא הגעתו של ניקר למקום וחיסול המחבל - מספר הנרצחים עלול היה להיות גבוה יותר. ניקר, ששירת כלוחם בחטיבת גולני, נפצע במהלך חילופי האש עם המחבל. הוא ספג כדור ברגל וכדור בכתף ונמצא עדיין בהליך שיקום.
אריאל אלמליח, יו"ר הישוב עלי, אמר כי "בקור רוחו ובחתירתו למגע מוריאל הציל את חייהם של רבים. מוריאל הוא גיבור אמיתי שבזכות פעולתו האירוע הקשה נגמר במהירות. אחרי ההוקרה בו, ממשלת ישראל צריכה להמשיך במה שהתחייבה לו ולהקים את השכונות לזכר הנרצחים".