משטרת דרום אפריקה ממשיכה בחיפושים במתחם המאובטח שבו התגורר העבריין הישראלי יניב בן סימון, שנחשב ליד ימינו של יצחק אברג'יל ולאחד המבוקשים הכי בכירים בישראל, ונעצר בפשיטה ביוהנסבורג בחמישי האחרון. ל-ynet נודע כי המשטרה המקומית תפסה במקום 44 אלף דולר במזומן, ושני מיליון נוספים במטבע ראנד מקומי של דרום אפריקה - שנמצאו קבורים מתחת לאדמה - מה שממחיש את היקף העבירות והסחיטות שביצעו לכאורה בן סימון ואנשיו.
בתמונות בלעדיות שהגיעו לידי ynet, ניתן לראות את משבשי התדרים שאותרו על-ידי המשטרה, את הנשקים ואת סכומי הכסף העצומים ששימשו את העבריין ואנשיו. עם זאת, גורמים במשטרת דרום אפריקה ציינו כי עד עתה סרקו הכוחות רק 50% מהמתחם המאובטח.
8 צפייה בגלריה
ממצאים נוספים שנמצאו בפשיטה בדרום אפריקה
ממצאים נוספים שנמצאו בפשיטה בדרום אפריקה
הממצאים הנוספים שנתפסו במתחם המאובטח בדרום אפריקה
העבריין בן ה-46 נמצא ברשימת המבוקשים של האינטרפול מאז 2015 - אז נמלט מהארץ, והסתתר בדרום אפריקה במשך כמה שנים. מלבדו נעצרו בפשיטה שבעה בני אדם נוספים, שצולמו בעת הפשיטה כפותים באזיקון ושוכבים על הרצפה.
בן סימון נולד בבת ים, ובגיל צעיר מאוד נכנס לעולם הפשע, כשהתחבר ליצחק אברג'יל, הפך ליד ימינו - ובהמשך הסתכסך עמו. הוא נחשב לעבריין אלים ומסוכן, שהצליח לחמוק מהמשטרה פעמים רבות, על אף שנחשד בפשעים חמורים ובמספר ניסיונות חיסול, בהם של זאב רוזנשטיין ופליקס אבוטבול.
בין היתר, בן סימון נחשד במעורבות בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003, שבו שילמו בחייהם שלושה אזרחים תמימים. לאחר הפיגוע הוא ברח לדרום אפריקה, איתה אין לישראל הסכם הסגרה, ועל כן שימשה לו המדינה מקלט נוח ובטוח - עד למעצרו בחמישי האחרון.
8 צפייה בגלריה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
מעצר החשודים בדרום אפריקה
(צילום: אסף חן)

במשטרת ישראל התייחסו למעצרו של בן סימון לאחר שנתפס, ואמרו כי כוחות מיוחדים פשטו על בית מי שהוגדר כ"עבריין בכיר", שנמצא בבריחה משנת 2015 בעקבות מעורבותו בפרשת 512. עוד ציינו במשטרה כי העבריין נעצר "לאחר מאמצים רבים, מודיעיניים ומבצעיים, ושיתוף פעולה בין הרשויות בארץ ובחו"ל. בתום הפעילות הוא יובא לחקירה לרשויות המדינה". בתוך כך, לפני חצי שנה נגזרו בפרשת 512 שלושה מאסרי עולם על אברג'יל, שנחשב ל"עבריין מספר 1 בישראל" במשך שנים.
עורך דינו של בן סימון, שחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, מסר: "יניב אינו יד ימינו של אברג'יל ומעולם לא היה, ואין לו כל קשר לאירועים בפרשת 512. יתר על כן, אף אחד מששת עדי המדינה בפרשה לא העלה מעולם טענה כזאת או אחרת כי הוא לקח חלק בפיצוץ יהודה הלוי. באשר לבית בדרום אפריקה, יניב אינו מחזיק הנכס, וברור שאין לו כל אחריות לרכוש כזה או אחר שנתפס בנכס שכאמור אינו בחזקתו".