הסריקות לאחר התהפכות הסירה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סירה התהפכה בכינרת, ולאחר חיפושים אותרו כל ה-11 שהיו עליה - בהם חמישה ילדים. הסירה התהפכה היום (שבת) סמוך לחוף סטאי. תחילה חולצו מהמים שבעה בני אדם - ארבעה מבוגרים ושלושה ילדים. מצבם של כולם מוגדר קל. בהמשך אותרו גם היתר, על ידי מציל. בין המחולצים - פעוט בן שנתיים, ילדים בני 5, 6 ו-9 ואישה בהיריון מתקדם.
כל 11 נוסעי הסירה חולצו וטופלו על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א בחופי עין גב וסטאי, כשהם סובלים מתשישות קלה והיפותרמיה קלה. שלושה מתוכם - זוג הורים ובנם הפעוט - פונו להמשך בדיקות בבית החולים פוריה בטבריה, כשמצבם מוגדר קל. המחולצים סיפרו כי לאחר ההתהפכות היו ארבע שעות במים, ונעזרו בחגורות ההצלה.
במשטרה אמרו כי עם קבלת הדיווח על סירה שהתהפכה הגיעו למקום שוטרי המחוז הצפוני ויחידת השיטור הימי והחלו בביצוע סריקות נרחבות אחר יושבי הסירה, בסיוע מסוק של היחידה האווירית. הם המשיכו בחיפושים אחר הארבעה - שני מבוגרים ושני ילדים - וכעבור זמן קצר נמסר על איתורם על ידי מציל חוף כורסי, נישו דרוויש.
3 צפייה בגלריה
מציל חוף כורסי נישו דרוויש שאיתר את הנעדרים בכנרת
מציל חוף כורסי נישו דרוויש שאיתר את הנעדרים בכנרת
מציל חוף כורסי נישו דרוויש, שאיתר את הנעדרים האחרונים בכינרת
(צילום: איגוד ערים כינרת)
3 צפייה בגלריה
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
החיפושים בחוף סטאי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
התהפכות סירה בחוף סטאי בכנרת
הסריקות אחר המבוגרים והילדים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הדיווח על התהפכות הסירה התקבל בשעה 17:10 במוקד מד"א במרחב ירדן. למקום הוזנקה סירת הים-בולנס טיפול נמרץ של מד"א, שחילצה את המבוגרים והילדים.
פרמדיק על סירת טיפול הנמרץ של מד"א, עפרי אדרי, סיפר: "הוזנקנו מיד למקום התהפכות הסירה מול חוף סטאי. כשהגענו למקום, במרחק של כ-400 מטר מהחוף, הבחנו בגבר ואישה בשנות השלושים לחייהם, כשהם במצוקה במים. מיד הגענו אליהם וחילצנו אותם לסירת מד"א כשהם בהכרה מלאה וסובלים מתשישות. חילצנו אותם לחוף סטאי וחזרנו להמשך חיפושים.
"סירה אזרחית נוספת שהייתה באזור חילצה שני ילדים", הוסיף הפרמדיק. "במהלך הסריקות הבחנו בגבר, אישה וילד כבן שנתיים במים. חילצנו גם אותם לסירת מד"א כשהם בהכרה מלאה, סובלים מתשישות והילד סובל מקוצר נשימה קל. העברנו אותם אל חוף עין גב וחזרנו לסריקות נוספות בשטח".
לאחר חילוץ היתר, אמרו הפרמדיקים של מד"א אלי בן סימון וקלוד עיסא, שהמתינו על החוף לחבירה עם סירות מד"א והשיטור: "סירת מד"א וסירת השיטור הגיעו אלינו, אל חופי עין גב וסטאי, עם האנשים שחולצו מהכינרת. כולם היו בהכרה מלאה, וסיפרו שעל הסירה שהתהפכה היו שלושה זוגות של חברים עם ילדיהם. הם הוסיפו שלאחר ההתהפכות היו במים במשך כארבע שעות. הם נעזרו בחגורות ההצלה וחלקם אחזו בסירה ההפוכה. הם סבלו מתשישות והיפותרמיה קלה. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. שלושה מהם פינינו לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול".
פורסם לראשונה: 18:44, 10.06.23